Aihe: EMU 0404 ja tavallinen 2.1 kajarisetti
1
bliikki
19.10.2005 11:31:46
Eli eli, olis moinen äänikortti ilmeisesti hankinnassa, mutta suurin huolen aihe tässä vaiheessa on se, että vahvistin loistaa poissaolollaan noissa "ammattikorteissa". Nykysellään löytyy vain kuulokkeet (joille hommaan varmastikin kuulokevahvistimen, ehdotuksia otetaan vastaan, mahd. halpaa tietysti!) ja sitten ihan perus Logitechin 2.1 kajarisetti. Liitäntä kajareihin onnistunee Y-kaapelilla, jossa on 3,5mm naaras ja 2 kipaletta 1/4" urhoita, mutta kuinkas tuo soundipuoli? Nykysellään homma toimii ihan riittävästi SB Live:n kanssa.

Hommaan ensi vuonna aktiivimonitorit, joten mitään virityksiä ei raaskisi tässä vaiheessa alkaa hommaamaan erikseen noille kajareille. Voiskohan Sb Liveä ja Emua käyttää rinnakkain? Piuhasota alkakoon! Kiitän ja kumarran, jos jollain on jotain auttavaa tarinaa tähän.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
Kemppilä
19.10.2005 11:50:01
Luulisin että ei se saundi ainakaan huonone, jos laitat ne kajarit tohon emuun kiinni, jos siis ymmärsin mitä tarkotit. Katot vaan sopivan piuhan siihen emuun ja otat ton soundblasterin pois jos se tuntuu turhalta.
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi."
bliikki
19.10.2005 11:54:12
Niin, siis lähinnä sitä meinasin, että käsittääkseni SB Livessä on joku vahvistin ja EMUssa ei? Tosin, tiedä sitten kuinka paljon jollain vahvistimella on merkitystä tuon tason kajareissa.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
SaBer
19.10.2005 12:03:32

Niin, siis lähinnä sitä meinasin, että käsittääkseni SB Livessä on joku vahvistin ja EMUssa ei? Tosin, tiedä sitten kuinka paljon jollain vahvistimella on merkitystä tuon tason kajareissa.

Missään äänikortissa ei tietääkseni ole mitään kuulokevahvistinta tehokkaampaa. Lähes kaikki tietokoneen kaiuttimet ovat aktiiviisia. 2.1-sarjoissa on yleensä vahvistimet subbarissa.
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
bliikki
19.10.2005 12:05:57
Missään äänikortissa ei tietääkseni ole mitään kuulokevahvistinta tehokkaampaa. Lähes kaikki tietokoneen kaiuttimet ovat aktiiviisia. 2.1-sarjoissa on yleensä vahvistimet subbarissa.

Tämä helpottaa asiaa huomattavasti. Kiitän ja kumarran niin kun lupasin :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)