Aihe: Aureon 7.1 Universe
1
lostsoul
05.09.2005 12:15:58
Jos jollakulla on ideaa seuraavan probleeman suhteen niin otan niitä vastaan mielelläni!

Ostin Terratecin Aureon 7.1 Universe PCI-äänikorttihässäkän ja laitteen käytön kanssa on ollut alusta asti ongelmia..tai itse asiassa yksi ongelma.
Kortin asennus on onnistunut odotetusti joka kerta (ja niitä asennuksia on tehty jo puolisen tusinaa), mutta jostain kumman syystä äänikortti mykistyy muutaman päivän sisään asennuksesta. Kortti siis todellakin heittäytyy mykäksi, ei tule ääntä ulos eikä sen liiemmin mene sisäänkään. Emolevyllä on integroitu äänipiiri, mutta olen se jo 'asennusputken' alussa poistanut käytöstä (BIOSsista). Ja tietty kaikki siihen liittyvät ajurit on poistettu.
Olen tarkistanut myös että äänikortin linjatasot ovat vähintäänkin tapissaan. Periaatteessa kaikki mahdolliset 'peruskikat' on käyty läpi. Kortti toimii käyttiksen mukaan moitteettomasti ja ajurit ovat sitä viimeisintä versiota. Olen yrittänyt asentaa korttia myös muihin PCI-paikkoihin, tulos ei ole sen kummemmaksi muuttunut.
Olen kuullut että joissain tapauksissa 'mikseripöydän' asetukset palaavat oletus-asetuksiin kun koneen käynnistää uudelleen, mutta tässä tapauksessa niin ei ole käynyt. Tasot ovat kohdallaan, mutta laite mykkä.
Voisiko kyseessä olla perinteinen ja kaikkien rakastama yhteensopivuus-ongelma rautatasolla? Eniten jää ihmetyttämään tuo viive vian ilmestymisessä..

Kone pitää sisällään AMD Athlon 64 2800+ S754 prossun, A8V-X emolevyn, 512Mb keskusmuistia, ATI Radeon 9250 128Mb näyttiksen ja WD:n 80Gb kovon. Käyttiksenä on XP Professional (SP1).

Kiitos mahdollisista ideoista jo etukäteen!
"Joskus on vaan pakko höylää"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)