Aihe: SoundFontit eivät pysy muistissa
1
aluumi
02.02.2003 14:03:29
Minulla on Soundblasterin Live -äänikortti. Käyttiksenä on Windows XP. Olen onnistuneesti ladannut äänikortin mukana tulleella Soundfont -ohjelmalla SoundFontteja äänipankkeihin. Jonkunaikaa onnistun käyttämään uusia ääniä sekvensserillä, kaikkia pankkeja ja ääniä se ei kuitenkaan tunnista ja ehkä jo seuraavalla käyttökerralla kaikki SoundFontit ovat hävineet muistista.

Vika ei varmaankaan ole sekvensserissä, koska myöskin Soundfont -ohjelmassa ilmenee, että tallettamani äänet ovat hävinneet muistista.

Ärsyttävä ja musiikintekoa huomattavasti vaikeuttava ongelma. Olisko kellään ratkaisua?
karkki
02.02.2003 14:38:14

Ärsyttävä ja musiikintekoa huomattavasti vaikeuttava ongelma. Olisko kellään ratkaisua?

En tiedä onko tämä mikään ratkaisu, mutta näin minä tein: tein oman biisipohjan, templaten, jonka raidoille määrittelin soundfontit käyttöön ja tallensin sen. Nyt kun aloitan uuden projektin, käytän tätä omaa pohjaani. Tuntuu toimivan.
Aikani painin noiden soundfont-pulmien kanssa, ja minusta vaikutti siltä, että sf:t toimivat, jos ne on midiraidalle määritelty ennen kuin sinne soitetaan mitään. Valmiiksi soitetulle raidalle määritellyt sf:t sen sijaan toimivat hyvin sattumanvaraisesti. Ja raidalle piti muistaakseni ladata samannnumeroinen sf-pankki: kolmosraidalle kolmas pankki ja silleen.
(Meniköhän nuo termit nyt ihan kohdalleen, kun en vähään aikaan ole niiden kanssa touhunnut?)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)