Aihe: Gallup: KX-ajurit vs SB:n ajurit.
1
Mohla
12.02.2003 00:08:49

Tuossa alempana puhuttiin taas kx-ajureista jotain, niin tuli mieleeni kysyä, että onko kx-ajureista enemmän apua, vai haittaa?

Siis, jos ihmiset voisitte kommentoida ja argumentoida kx:n tai SB:n puolesta/vastaan omien kokemustenne perusteella.

Olen harkinnut kx:ään siirtymistä, mutten ole varma, joten toivoisin tämän tuovan siihen jotain selvennystä.

Ja onhan tämä hyödyllistä tietoa muillekin.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
karkki
12.02.2003 10:11:47

Tuossa alempana puhuttiin taas kx-ajureista jotain, niin tuli mieleeni kysyä, että onko kx-ajureista enemmän apua, vai haittaa?

Siis, jos ihmiset voisitte kommentoida ja argumentoida kx:n tai SB:n puolesta/vastaan omien kokemustenne perusteella.

Olen harkinnut kx:ään siirtymistä, mutten ole varma, joten toivoisin tämän tuovan siihen jotain selvennystä.

KX oli helvetillinen asentaa - lisäksi minun koneessani vaati bios-päivityksen ja jonkin piirisarja-patchin.
Sekava ajuri (siis tämä mikseri-front end).
Kone kaatuili lähes päivittäin.
Voi se muuten olla ihan hyvä ;-)
PTA
12.02.2003 10:59:25
Sb:n ajurit mulla Audigyssä ja toimii vallan mainiosti, kokeilin Kx:n ajureita ja olivat todellakin helvetilliset asentaa enkä kyllä löydä yhtään hyvää syytä käyttää niitä kun Creativen ajurit toimivat moitteettomasti.

Tähänkin pätee tietysti sama kuten Pc-maailmassa yleensäkkin että kokoonpanosta se riippuu toimiiko vai ei...
jaa
12.02.2003 12:47:31
Miten onnistuu pienet latenssit Creativen ajureilla?

Jos on yli 10ms, niin ei sillä tee mitään reaaliaikaisessa MIDI-soittelussa. Mielellään pitää olla 5ms tai alle.

Kuka teistä soittaa kitaraa niin, että vie vahvistimen sadan metrin päähän??? Biisin jälkeen voi mennä kahville odottamaan äänen saapumista.
Wez
12.02.2003 12:49:13

Eihän tuossa paljoa menetä, senkun kokeilet.

Itse en kevyellä pähkäilyllä saanut KX-ajureita toimimaan kunnolla, ainakin se linjojen yhdistely on aika hankalaa hommaa. Kun SB:n omat ajurit toimivat kohtuu hyvin, en jaksanut tapella. Jäi vähän Beta-asteisen softan maku tuosta.

-Wez-
PTA
12.02.2003 17:13:13
Miten onnistuu pienet latenssit Creativen ajureilla?

Jos on yli 10ms, niin ei sillä tee mitään reaaliaikaisessa MIDI-soittelussa. Mielellään pitää olla 5ms tai alle.

Kuka teistä soittaa kitaraa niin, että vie vahvistimen sadan metrin päähän??? Biisin jälkeen voi mennä kahville odottamaan äänen saapumista.

Hyvin onnistuu itselläni tällähetkellä latency 4ms kyllä se riittää.
ohhoh
12.02.2003 17:58:16

Siis ihan kaupasta saatavassa lootassa tulee tuollainen ajuri mukana? Lienee WDM? Käyttis? Mikä kortti? Millainen kone? Mikä ohjelma? Entäs ASIO?
Ukko
12.02.2003 22:25:07

Tuskin on Creativen kortti. Oisko Egosysin tai Audiotrackin tuote. Niillä pääsee 1,5 ms latenssiin.
PTA
13.02.2003 11:02:51

Siis ihan kaupasta saatavassa lootassa tulee tuollainen ajuri mukana? Lienee WDM? Käyttis? Mikä kortti? Millainen kone? Mikä ohjelma? Entäs ASIO?

Kortti on Audigy Player johon olen liittänyt vanhan LiveDriveII:n ja ajurit Creativen sivulta, softana Cubase SX, Audigyn-ASIO ajurit, W98se, XP2000+, 512Mb.
Mohla
17.02.2003 16:48:59

Palatakseni aiheeseen ilmoitan, että olen tullut siihen tulokseen että pidän edelleen nuo sb:n ajurit. Kaikki tuntuvat valittavan, että se ja se ja se ei toimi tuolla KX:llä. Joten en näe järkeä siiryä niin epävakaaseen systeemiin.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)