(Haku:lla hain ja selailin sivuja, mutten löytänyt vastausta). Minkä äänikortin laittaisin? Tahdon saumatonta yhteistyötä softasynien ja midi-hösselien kanssa, ja nauhoitan ja pelaan kevyesti. Äänenlaatu sais olla myös ihan siedettävä, hinta jotain väliltä 0-100 e. Onko se Audigy? So not? |
Mutta oisko joku vielä optimaalisempi? Eikös monet saa noiden Creativen korttien kans näppylöitä? No enpä tiedä. Mulla on ollut Audigy Platinum käytössä nyt reilun vuoden verran, ja en oikeasti keksi mitään isompaa valittamista. Tietty jos pitää nauhoittaa stereo-96kHz-24bit - äänenlaadulla niin saattaa tulla joku raja vastaan mitä kortin prosessointitehoon tulee. Mutta sitä ennen on ainakin minun koneessa tuo tökännyt muihin rajoihin jo moneen kertaan. Audigy kyllä tekee sen mitä lupaa, eli on toimiva kotistudio-äänikortti, jonka yhteensopivuus suunnilleen joka ikisen ohjelman kanssa on se 101%. Kaiken kaikkiaan olen ollut korttiin ihan tyytyväinen. (Eikä niihin nauhoituksiin mitään suhinoita tule, kuten kuulemma Livellä ja muilla vanhoilla SB:illä.)
|