Aihe: Cool editistä pikku kysymys
1
Ville81
07.04.2003 22:19:22
Eli kyseisessä ohjelmassa, kun olen siirtänyt cd:ltä raidan ohjelmaan, niin kuinka saan äänitettyä raidan päälle mikrofonilla? Eli että tausta + oma tuotos kuuluu?
Wuf
07.04.2003 23:37:07
Eli kyseisessä ohjelmassa, kun olen siirtänyt cd:ltä raidan ohjelmaan, niin kuinka saan äänitettyä raidan päälle mikrofonilla? Eli että tausta + oma tuotos kuuluu?

Mahtaako sulla olla tuo pro versio vaiko se.. hmm, halvempi? :)

Siinä kevyemmässä versiossa ei muistaakseni ollut moniraitaäänitystä lainkaan joten sillä ei onnistu, mutta pro:ssa pääset moniraita-moodiin klikkaamalla vasemmassa yläkulmassa olevaa isoa nappia tai painamalla F12. CD:ltä ripattu raita vaan yhdelle kanavalle ja sitten nauhoittelet muille kanaville niin monta raitaa kuin haluat.

Äänikortin passaa tosin olla sellainen joka kykenee moniraitanauhoitteluun (full-duplex), uusimmilla äänikorteilta onnistuu ja monilta vanhoillakin.
Ville81
08.04.2003 15:09:46
En kyllä onnistunut siirtämään cd:ltä raitaa ohjelmaan, joten jouduin nauhottaa sen analogisesti piuha sisään-meinigillä. Kelpaa paremman puutteessa vaikka kuulostaakin aika karseelta.

Entä mikä ihmeen ominaisuus on se, että ohjelmalla ei pysty nauhottaa kuin 30s? Eihän siinä kerkeä tekemään mitään.

Kiitän.
Fortune
08.04.2003 16:13:24
En kyllä onnistunut siirtämään cd:ltä raitaa ohjelmaan, joten jouduin nauhottaa sen analogisesti piuha sisään-meinigillä. Kelpaa paremman puutteessa vaikka kuulostaakin aika karseelta.

Eli sinun on hommattava rippausohjelma sitä varten.

Entä mikä ihmeen ominaisuus on se, että ohjelmalla ei pysty nauhottaa kuin 30s? Eihän siinä kerkeä tekemään mitään.

Se on demoversio. Täysiversio maksaa rahaa.

Freeware-raitureitakin löytyy.
Kaupallisuus on ihkua!
Lisää kuvia!
Ville81
10.04.2003 15:50:52
Eli entäs sitten kun kappale on tehty, kappale onjossain pk-muodossa. Millä saan siitä mp3:sen?
Fortune
10.04.2003 16:01:12
Eli entäs sitten kun kappale on tehty, kappale onjossain pk-muodossa. Millä saan siitä mp3:sen?

Sinun täytyy tehdä ensin niille raidoille mixdown yhdeksi aaltoäänitiedostoksi (pk ei ole äänitiedosto, se taitaa olla Cool Editin temp-tiedosto, sessiot ovat ses-päättellä), löytyy jostain valikoista nimellä "Mixdown to audio file" tai jotain (ei ole ohjelmaa itsellä, koululla olen käyttänyt joskus tuota).

Toiminto yhdistää valitut raidat äänitiedostoksi ja avaa muistaakseni sen audioeditorin. Sen voi sitten tallentaa haluamaansa tiedostomuotoon, joko aaltoääneksi tai pakata mp3:seksi.
Kaupallisuus on ihkua!
Lisää kuvia!
Mohla
10.04.2003 16:20:24

(ei ole ohjelmaa itsellä, koululla olen käyttänyt joskus tuota).

Mikäs versio ja missä koulussa?
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Fortune
10.04.2003 18:20:05

Mikäs versio ja missä koulussa?

Versiosta ei tietoa, TKK:n mediatekniikan laboratorion mikroluokassa räpläsin jotakin.
Kaupallisuus on ihkua!
Lisää kuvia!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)