Aihe: INCA..ei helvetti!
1
Notefix
28.03.2003 18:01:40

Hankin tuon sitten yhteen kotikoneeseen ja nyt menee kyllä hermot! Näppis lentää kohta pihalle!

Sain ensiksi toimimaan mutta nyt on pari päivää ollut mykkä ja vaikka kuinka ajaisi drivereita uusiksi ei toimi. Device managarissa INCA EWDM Wave 1-5 kohdalla huutomerkki!

Vaihdoin korttipaikkaakin, mutta ei tulosta.

On tämä nyt perkele kun ei millään saa tuota helvetin korttia toimimaan ilman että alkaa otsasuonet pullistumaan ja kuola valumaan suusta! Onko tuossa firmassa duunissa joku sadisti tai sitten jokku propellihattu, joka olettaa että suunnilleen osaisi koodata että saisi toimimaan!!
Lennu
28.03.2003 18:06:56

Onhan siitä se vanha kortti poistettu, tai jos on integroitu, niin disabloitu ohjauspaneelin järjestelmäruudusta?
www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills"
Notefix
28.03.2003 18:29:45

Onhan siitä se vanha kortti poistettu, tai jos on integroitu, niin disabloitu ohjauspaneelin järjestelmäruudusta?

Joo, on! Biossistakin disabloin integroidun paskan.
Jabbe
28.03.2003 18:43:13
Samanlaisia ongelmia ollu mullakin. Ota ulos koneesta, laita alasimen päällle ja iske lekalla, sitten työnnä takaisin. Eiköhän ala toimia... en keksi enää muutakaan. :)
Eilen tänään oli huominen, mutta ylihuomenna huominen on eilinen.
goashem
28.03.2003 21:25:27

Sain ensiksi toimimaan mutta nyt on pari päivää ollut mykkä ja vaikka kuinka ajaisi drivereita uusiksi ei toimi. Device managarissa INCA EWDM Wave 1-5 kohdalla huutomerkki!

Jos ei muu auta, niin revi kaikki kortit koneesta irti (paitsi näytönohjain), poista kaikki mahdolliset ajurit ja pistä sitten kortit takaisin.

Viimenen vaihtoehto on sitten asentaa Windows uudestaan. Tämähän on jo melkein legendaksi päässyt lausahdus: "Jos joku tökkii, asenna Windows uudestaan" :).
JKantonen
31.03.2003 14:26:20
"Jos joku tökkii, asenna Windows uudestaan" :).

The box said "Requires Windows 95 or better." So I installed linux.

Ongelma varmaan poistuu kun tosiaan joko poistaa kaiken ylimääräisen hardiksen, tai tekee oman audio-profiilin josta on ylimääräiset kilkkeet poistettu.

Oli kanssa noita kilahteluongelmia incan kanssa aluksi..kortti tykkäsi kyttyrää ulkoisesta USB-laitteesta (äänet hävisivät jos se oli kiinni) SEKÄ verkkokortista (totaalikilahdus vähän ajan kuluttua, jos enabloitu).
goashem
01.04.2003 11:10:54

Mulla taas Mayan kanssa oli aluksi ongelmia, aikalailla samanlaisia kuin mitä tämän threadin aloittajallakin. Windows piti kuitenkin asentaa joka tapauksessa uusiksi, ja sen jälkeen kaikki on toiminut hyvin. Maya tosin käyttää tällä hetkellä samaa IRQ:ta kuin näytönohjain, mikä aiheuttaa Mayan kontrollipaneeliin otsikon "IRQ conflict", mutta kaikki toimii siitä huolimatta kuitenkin hyvin, kun latasin Audiotrakin sivuilta uusimmat ajurit.

Minäkin kokeilin aluksi kahta eri laitteistoprofiilia, ja myös kahta eri käyttäjätunnusta - kumpikin erikseen normaalikäyttöön ja musiikintekoon. Kun kaikki kuitenkin toimi hyvin nykyisellä asennuksella, poistin kummatkin, ja nyt teen hommia koko ajan saman tunnuksen ja profiilin alla.
Soppe
01.04.2003 21:56:26
Vaikuttas siltä, et ei näillä alle tonnin korteilla kyllä lopun perin tule lasta eikä p**kaa. Tai no, kyllähän niillä pärjää piitkälle, mutta ongelmat saattaa latistaa intoa.
Eihän kaikilla toki edes ole ongelmia, mut väittäisin että vähemmällä pääsee jos ostaa jonkun ammattikortin. (Tai en tiedä pääseekö vähemmällä kun joutuu pulittamaan pitkän pennin, whatever, duh!)

Itse olen kyllä pärjännyt tällä St-Audiolla toistaiseksi. Hihhei.
I will choose a path that's clear, I will choose freewill.
JKantonen
02.04.2003 10:32:11
Vaikuttas siltä, et ei näillä alle tonnin korteilla kyllä lopun perin tule lasta eikä p**kaa. Tai no, kyllähän niillä pärjää piitkälle, mutta ongelmat saattaa latistaa intoa.
Eihän kaikilla toki edes ole ongelmia, mut väittäisin että vähemmällä pääsee jos ostaa jonkun ammattikortin. (Tai en tiedä pääseekö vähemmällä kun joutuu pulittamaan pitkän pennin, whatever, duh!)

Itse olen kyllä pärjännyt tällä St-Audiolla toistaiseksi. Hihhei.

Ammattilaiskortin hinnalla ostaisin kyllä itse samantien esim Fostexin VF 160:sen. On tuo PC sen verran hutera alusta äänipuolelle ja sen roudaaminen esim. treenikämpälle varsin epämukavaa.
Notefix
02.04.2003 11:08:36

Ammattilaiskortin hinnalla ostaisin kyllä itse samantien esim Fostexin VF 160:sen. On tuo PC sen verran hutera alusta äänipuolelle ja sen roudaaminen esim. treenikämpälle varsin epämukavaa.

Hmmm, RME on hyvä pro-merkki ja ei kai ne niin paljon maksa.

Anyway, kiitti vihjeistä. Kai se pitää asentaa tuo Windows sitten uusiksi...prkl! Jos olisin tiennyt tän kaiken vaivan, en olisi tuota korttia hankkinut. Pelkästään menetetystä työajasta tulee jo enemmän kuin kunnon kortin hankinnasta. Sinänsä sääli, koska tuo INCA ei kuitenkaan saundaa paskalta.
toppari
03.04.2003 16:30:16
Eeiiih!! Olin ite ajattelemassa ostaa kysyisen kortin jossain vaiheessa mutta kyllä tollanen säätäminen käy hermoon joten kai sitten pitää säästää vähän enemmän ja ostaa kunnon verme.=)

Notefix mikä käytis sulla on?
kun asensin w2k tollaset ongelmat mulla hävis kokonaan.
Notefix
04.04.2003 11:11:32

Notefix mikä käytis sulla on?
kun asensin w2k tollaset ongelmat mulla hävis kokonaan.

Käyttis on juri W2k...hmpf!

Tänään pitää yrittää ajaa wintoosa uusiks...jos ei sittenkään toimi, menee inka varastohuoneeseen, monien muiden tarpeettomien laitteiden seuraksi.
blackambulance
04.04.2003 13:53:38
Kannattaa kokeilla Windowsin ACPI-toiminnon poiskytkemistä. Linkki ohjeeseen löytyy aiemmasta IRQ-ongelmakysymyksestäni tältä palstalta...
Notefix
09.04.2003 18:40:43

Ihme juttu...

Se toimii taas!!! Mitään en ole ehtinyt tehdä asialle ja tänään kun pistin koneen päälle...avot! Aika hämärää...no, kohta se taas varmaan lakkaa toimimasta.
sormunen
09.04.2003 19:43:42
Ihme juttu...

Se toimii taas!!! Mitään en ole ehtinyt tehdä asialle ja tänään kun pistin koneen päälle...avot! Aika hämärää...no, kohta se taas varmaan lakkaa toimimasta.

Aika monasti digitaalisissa valotiskeissä auttaa, kun avaa kannen, tuijottaa vähän aikaa sisään ja pistää kannen kiinni. Toimii taas monta viikkoa.

Valohoitoa.
tulus
09.04.2003 20:34:31
Hmm... meikäläisellä on inca88 toiminut ainakin ihan jees. Käyttiksenä xp ja eikä mitään erityistä käyttäjäprofiilia ei ole tehty. Kortti toimii sulassa sovussa usb2-, firewire- ja verkkokorttiajureiden sekä pelien ja turhien ja vähemmän turhien ohjelmien kanssa. Hintaisekseen kyllä loistava kortti jos vain toimii.

http://www.audiotrack.co.kr/spboard/board.cgi?id=USER kannattaa tsekata jos jotain ongelmia on.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Jabbe
09.04.2003 22:48:24
Ihme juttu...

Tutulta kuulostaa. Se on aika mystinen peli. Kannattaa vain odotella rauhassa, sillä on vaan huono päivä tai jotain.
Väsyttää.
temekallio
16.04.2003 11:59:22
Hankin tuon sitten yhteen kotikoneeseen ja nyt menee kyllä hermot! Näppis lentää kohta pihalle!

xp:llä tuon pitäisi kyllä vörkkiä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)