Aihe: Cubase SX:n toolbar ei näy kokonaan ..?
1
Jabe
08.05.2003 18:43:23

Hävettää kysyä, kun olen jo aika pitkään SX:ää käyttänyt, mutta vieläkään ei ole tämmöinen ratkennut:

En saa millään näkyviin toolbar'in (tai oikeastaan koko projekti-ikkunan) oikeaa reunaa. Vaikka miten siirtelen ja draggaan ikkunaa isommaksi, niin oikea reuna jää piiloon. En saa lainkaan näkyviin toolbarin oikeassa laidassa olevaa Color pop-up menu'a, jolla voisin valita uuden osan (part) värin.

Osaako joku jeesata?

Käyttis on Windows XP, ja näyttö 15" putki, 800*600 kuvapistettä. Muissa softissa ei vastaavaa ongelmaa ole: kaikki kyllä näkyy (ainakin kun scrollailee tarpeeksi ..).
Risk
09.05.2003 01:56:04
Kannattaa käyttää isompaa resoluutiota (jos mahdollista) ja mielellään isompaa näyttöä niin mahtuu enemmän tavaraa. Esimerkiksi 17-tuumainen (kuvaputki)näyttö ei nykyään kovin paljoa kustanna.
Jabe
09.05.2003 11:13:59

Joo - isompi näyttö olisi parempi.

Mutta käsillä oleva ongelma on joku virhetilanne: vaikka scrollaan ihan oikealle ja avaan ikkunan niin isoksi kuin mahdollista, niin toolbarin oikea reuna jää piiloon. En voi lainkaan valita projekti-ikkunassa yhden osan (part) väriä (se on toolbarin oikeanpuoleisin työkalu).

Kyllähän ohjelman pitäisi kuitenkin asentua niin, että kaiken saa näkyviin (vaikka sitten kerralla ruutuun mahtuisikin vähemmän tavaraa, jos näyttö on pieni).

Onko joku törmännyt vastaavaan ongelmaan? Tuleeko jollekin mieleen, miten voisin lähteä asiaa korjaamaan? Steinberg.netissä en vastaavaa ongelmankuvausta löytänyt.
Jabe
09.05.2003 17:09:52

Prkl. Kyse on ilmeisesti siitä, että softa ei toimi lainkaan 600*800 kuvapistekoolla. Plääh. Mun on pakko ostaa isompi putki. Paljonkohan ne 17" näytöt halvimmallaan kustantaa? (Älkää vastatko, retorinen kysymys ...). No, toivottavasti joku ostaa mun toisen Ibanezin ... No, tällästä se on.
sormunen
09.05.2003 18:00:38
Prkl. Kyse on ilmeisesti siitä, että softa ei toimi lainkaan 600*800 kuvapistekoolla. Plääh. Mun on pakko ostaa isompi putki. Paljonkohan ne 17" näytöt halvimmallaan kustantaa? (Älkää vastatko, retorinen kysymys ...). No, toivottavasti joku ostaa mun toisen Ibanezin ... No, tällästä se on.

Jos et tee kuvaa, niin Flemarilla on avattu Teraset -niminen käytetyn puoti. Sisäänheittotarjuksena näytti olevan 19'' Optim -niminen monitori. En oo käynyt katsomassa, sehän voi olla vaikka kuinka hyvä, mutta aivan varmasti se hiukan rassaamalla asetuksia riittäisi musanäytöksi. Hinta oli muistaakseni 168 €.
Fortune
09.05.2003 18:55:24

Jos et tee kuvaa, niin Flemarilla on avattu Teraset -niminen käytetyn puoti. Sisäänheittotarjuksena näytti olevan 19'' Optim -niminen monitori. En oo käynyt katsomassa, sehän voi olla vaikka kuinka hyvä, mutta aivan varmasti se hiukan rassaamalla asetuksia riittäisi musanäytöksi. Hinta oli muistaakseni 168 €.

Juudas, kun on halpa.

Mutta tosiaan, eipä tuo minulle käykään, kun pitäisi ostaa kuvantekoon kykenevä 19-tuumainen. Tai 21-tuumainen, jos se sopii tähän goddamn Sotkan mikropöytään, toista epäilen.
lxi
09.05.2003 19:10:19
Käytetty näyttö ei tule ainakaan kalliiksi. Alkuvuodesta ostin itselleni varsin erinomaisen 21" Nokian (445Xpro) hintaan 380 euroa. 19-tuumaisia saa hyvässä lykyssä parilla sadalla ja 17-tuumaisia jopa alle satasen.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Fortune
09.05.2003 19:13:19
Käytetty näyttö ei tule ainakaan kalliiksi. Alkuvuodesta ostin itselleni varsin erinomaisen 21" Nokian (445Xpro) hintaan 380 euroa. 19-tuumaisia saa hyvässä lykyssä parilla sadalla ja 17-tuumaisia jopa alle satasen.

Pitäisi vain saada testata kunnolla ensin.

Mutta kyllä minäkin ostaisin heti jonkin Eizon Flexscanin, jos halvalla kävelee vastaan, koulussa tein semmoisella esim. noita Mnet-paidan painovedoksia ja kyllähän se oiva näyttö on, 21-tuumaisessa on tilaa pyöritellä isompiakin kuvia ja kuva on tasainen, vääristymätön ja korkealla virkistystaajuudella ei satu yhtään silmiin. Toisin kuin tällä kotikoneen 17" -halpis LG:lla, joka sekin tosin on hintaisekseen pirun hyvä ollut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)