Äänikorttina Creative SoundBlaster Audigy2 Platinum eX. Asensin juuri Cubase SX:n. Nyt on vain sellainen ongelma, että ohjelmanperkeleessä ei näytä toimivan sisääntulot. Ohjelman mukaan minulla on vain yksi sisääntulo. Kun äänitin käyttäen sitä, paljastui että se oli What U Hear (klikki tuli äänitykseen ..). Ja siis muita sisääntuloja ei näy. Cubasis VST (äänikortin mukana tullut, "Creative Edition") taas sitten toimii mainiosti. Se listaa kaikki inputit (3 analogista + muita). En tajua. Kuinkahan tuon SX:n saisi tunnistamaan kaikki inputit? |
Olen nyt väärällä koneella, mutta mene sinne valikkoon, äh, mikähän se on, se missä on kaikki säätöhommat, olisko toinen oikealta, ja sieltä VST inputs ja lisää sieltä tarvittavat. Uskon pyhään kolmen soinnun voimaan. |
Jos nauhalle ei tule niin mitään tai niitä joutuu säädellä windowsin mikserissä tai jos VST inputs-laatikossa ei jostain syystä näy kaikki sisääntulot, niin vaihda käyttöön kunnon ajurit, joiden kanssa Cubase osaa pelata kunnolla. Niitä voit vaihtaa todennäköisesti kohdasta Options -> Audio Setup -> System (minulla on VST/32, mutta luulisin että vastaavat asetukset löytyvät SX:stäkin). "Between the dog and wolf /
Bared fangs met in intercourse...." |