Apathos 15.05.2003 13:38:14 | |
---|
Minulla on musiikkia nauhoittaessani ongelmana että nauhoitus todellakin pätkii ja tökkii ja se on todella häiritsevää ja kaikki biisien raidat pitää nauhoittaa pätkissä. Koneeni on Amd XP 2000, 256M muistia, äänikortti on integroituna ECS k7s5a emolevylle, jokin AC'97, en juuri tähän hätään muista ja tuo valmistajan kotisivulla oleva tieto näyttää olevan virheellistä.. Nauhoitus ohjelmana käytän Cool Edit Pro:ta. |
Waryo 15.05.2003 13:46:45 | |
---|
Muistia saisi varmaan olla ainakin puolet enemmän, etenkin jos käyttöjärjestelmänä on Windows XP. Se parhaiten nauraa kuka kuoppaa kaivaa. |
Juho L 15.05.2003 13:48:25 (muokattu 15.05.2003 13:48:47) | |
---|
Muistia saisi varmaan olla ainakin puolet enemmän, etenkin jos käyttöjärjestelmänä on Windows XP. Mutta ei tuollainen pätkiminen muistin määrästä pitäisi johtua. Minä epäilisin bufferiasetuksia. Jos saat jostain säädettyuä äänikortin bufferin kokoa, niin isonna bufferia reippaalla kädellä. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Apathos 15.05.2003 19:57:47 | |
---|
Mulla oli edelliselläkin koneella sama ongelma, mutta ajattelin sen johtuvan siitä että se oli muinainen muisto 90-luvulta... Nauhoitus pätkäisee AINA lähes heti nauhoitusnapin painalluksesta ja sen jälkeen voi hyvällä tuurilla nauhoittaa muutaman minuutin pätkimättä, mutta kovinkaan pitkiä pätkiä ei voi nauhoittaa. Myös musiikin kuuntelussa esiintyy samanlainen pätkimisongelma. |
Vilhelmus 15.05.2003 19:59:27 | |
---|
Ei muistista ole ainakaan kiinni, itsellä pyörii pätkimättä parikinkymmentä audioraitaa samalla muistimäärällä. Äänikorttiin ja sen asetuksiin kallistuisin minäkin. Tarkemmin en valitettavasti osaa sanoa. Äh. Näen Maheja kaikkialla. |
samic 15.05.2003 21:08:17 (muokattu 15.05.2003 21:09:51) | |
---|
Minulla on musiikkia nauhoittaessani ongelmana että nauhoitus todellakin pätkii ja tökkii ja se on todella häiritsevää ja kaikki biisien raidat pitää nauhoittaa pätkissä. Koneeni on Amd XP 2000, 256M muistia, äänikortti on integroituna ECS k7s5a emolevylle, jokin AC'97, en juuri tähän hätään muista ja tuo valmistajan kotisivulla oleva tieto näyttää olevan virheellistä.. Nauhoitus ohjelmana käytän Cool Edit Pro:ta. Tai yks mikä voi olla ni kovo on rikki...eli teeppäs testi... luulempa ettei se noista buffereista ole kiinni,yleensä vakio asetuksilla musa softat pyörii moitettomasti kortilla ku kortilla. mulla itelläni oli kovo rikki ni musaa ei pystyny tekee ku pätkissä... levyn teko oli 3v projekti, 2 vuotta reissuihin, 11,5kk hummailuun, 12pv hukkui ja 2pv oltiin äänittämässä |
Juho L 16.05.2003 09:24:41 | |
---|
mulla itelläni oli kovo rikki ni musaa ei pystyny tekee ku pätkissä... Tämä olisi järkevä selitys, jos audiolle on oma kovalevy. Muuten kovalevyn asteittainen hajoaminen aiheuttaa ongelmaa paljon muussakin kuin nauhoittelussa. Esimerkiksi ohjelmat eivät käynnisty, ihmeellistä jumittelua ja kovalevyn mystisen pitkää raksuttelua. Lopulta koko kone ei enää edes käynnisty. Minä olen edelleen sitä mieltä, notta vika on buffereissa. Kannattaa ennemmin kokeilla säätää, kuin luottaa perusasetuksiin. Onhan voinut käydä niin, että jokin ohjelma on muuttanut bufferiasetuksia päin helkkuria. Minä voin lyödä vaikka vasemman käteni vetoa, että vika on buffereissa. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
voyager 16.05.2003 11:50:30 | |
---|
Mulla oli sama ongelma, syy oli yksinkertaisesti prosessoritehon loppuminen. (liikaa efektejä). Resurssimittari näytti kokoajan yli 80% prossunkäyttöä piikit oli 100:ssa, jollon pätki. Eroon ongelmasta pääsin yhdistelemällä raitoja. |
samic 19.05.2003 18:26:49 | |
---|
Mulla oli sama ongelma, syy oli yksinkertaisesti prosessoritehon loppuminen. (liikaa efektejä). Resurssimittari näytti kokoajan yli 80% prossunkäyttöä piikit oli 100:ssa, jollon pätki. Eroon ongelmasta pääsin yhdistelemällä raitoja. käyttääkö cool edit pro realiaikasia efektejä? levyn teko oli 3v projekti, 2 vuotta reissuihin, 11,5kk hummailuun, 12pv hukkui ja 2pv oltiin äänittämässä |
Malungizimo 21.05.2003 17:13:28 | |
---|
Ööö.. muistaakseni cool edit ei käytä realiaaikaisia efektejä. Ne "ajetaan" suoraan klippiin sisään, näin säästyy koneen tehoja paremmin pelkälle raitojen pyörittämiselle. Käy kuitenkin tarkistamassa koneesi Biossista että, siellä on kovalevyllä DMA-asetus päällä. |
Wuf 22.05.2003 01:39:15 (muokattu 22.05.2003 09:44:55) | |
---|
Ööö.. muistaakseni cool edit ei käytä realiaaikaisia efektejä. Ne "ajetaan" suoraan klippiin sisään, näin säästyy koneen tehoja paremmin pelkälle raitojen pyörittämiselle. Kyllä vain käyttää, mutta niissä onkin prosessoritehon vaatimukset sitten ihan eri planeetalta. Luulisin, että prosessoritehon puutetta tuo vaan yskii. Siihen auttaa nyt ainakin juuri tuo efektien käyttäminen ei-reaaliajassa, niin voi käyttää muutenkin hienompia efektejä ja paaaljon enemmän :) Jos ei tule toimeen ilman reaaliaika-efektejä, niin niitä kannattaa laittaa vasta kun kaikki raidat on purkissa. On myös hyvä vaientaa ylimääräiset raidat nauhoituksen ajaksi ja karsia muu prosessoria kuormittava sälä taustalta (windowsin messenger, latausohjelmat, systeemin tarkkailusoftat, pelit jne.) ja pitää päällä vain kaikki välttämätön. Jossain tällä palstalla oli myös linkki sivulle, jossa oli loistavat ohjeet Windows XP:n optimoinnista studiokäyttöön. Edit: Ja tässä niitä linkkejä, kannattaa tarkistaa että järjestelmä on optimoitu suunnilleen näiden mukaisesti: http://www.musicxp.net/http://www.digitalvideoediting.com/ … 1_nov/features/optimize_pcaudio.htmhttp://www.pureperformance.com/ "Between the dog and wolf /
Bared fangs met in intercourse...." |
jaj666 23.05.2003 11:31:35 | |
---|
Pätkiminen voi johtua myös kovalevystä, jos on suht täynnä oleva (hidas) levy jota ei vielä ole defragmentoitu aikoihin. Itelläni on kakkoslevynä antiikkinen ja hidas quantum bigfoot, jolle joskus yritin nauhoitaa n-trakilla jotain ja pätki niin maan per.. |
midimake 24.05.2003 00:11:07 | |
---|
Hanki kunnon äänikortti, ei noilla integroiduilla tee juuri mitään. Osta vaikka MAudion Audiophile ja poista emolevyn äänipiiri suosiolla käytöstä. AmdXP2000 on kyllä tehokas, sikäli ei pitäis olla kiinni prossatehoista ellei sulla ole paria- kymmentä kaukua ym. inserteissä. |