Xiauoko 29.06.2003 02:47:03 | |
---|
Minulla on tälläinen ongelma että ääni tulee viiveellä koneeseen (Siis haluan äänittää vaikka puhettani, Sonar 2:lla). Jos vaikka sanon mikkiin 'MOI' se ei kuulu siis kajareista samaan aikaan vaan tulee viiveellä (kun katson sonarin mittareita, nekin tulevat myöhässä). Viivettä saa muutettua Option > Audio > Mixing Latency mutta sitä ei saa pois kokonaan. Tämä todennäköisesti johtuu siitä että oikeaa ajuria äänikortille ei ole valittu. Korttini on M-audio Delta 66. Eli kysymykseni on että mistä valitsen oikean ajurin? Option > Audio > Drivers paikassa on seuraavaa: Input Drivers: 1: PCM In 1/2 Delta-66 2: PCM In 3/4 Delta-66 3: S/PDIF In Delta-66 4: Mon.Mixer Delta-66 Output Drivers: 1: WavOut 1/2 Delta-66 2: WavOut 3/4 Delta-66 3: WavOut S/PDIF in Delta-66 Olen valinnut kaikki. Eihän nuo nyt mitään Drivereita ole. Minulle kerrottiin että Sonar ei käytä ASIO drivereita. Myöskin voitte kertoa paikkoja josta voisin kysyä, tiedättekö jonkun "äänitysfoorumin"? Kiitos jo etukäteen. |
Ukko 29.06.2003 11:07:17 | |
---|
Minulla on tälläinen ongelma että ääni tulee viiveellä koneeseen . Vaihda toiseen äänikorttiin. Esim Egosysin tuotteeseen. Taikasana on tämä EWDM ajuri. Siten pääsee 1,5 millisekunnin latenssiin ( koneesta tietysti riippuen ). Ja siitäkin pääsee kokonaan eroon kun ottaa audion ulostulon eri lähdöstä kuin äänityskanava, joskin tuolloin ei kuule pluggari efektejä äänityksen aikana. |
Anarkiapurilainen 30.06.2003 19:42:19 (muokattu 30.06.2003 19:42:45) | |
---|
Päivitä Sonar 2.2-versioon Cakewalkin sivuilta löytyivllä päivityksillä, niin voit vaihtaa soundcard driver-typen ASIO:ksi. Tämä tietysti vaatii, että kortille on olemassa ASIO-ajurit. EDIT: typo. "Free your mind and your ass will follow" |
Ukko 30.06.2003 21:17:20 | |
---|
Päivitä Sonar 2.2-versioon Cakewalkin sivuilta löytyivllä päivityksillä, niin voit vaihtaa soundcard driver-typen ASIO:ksi. Tämä tietysti vaatii, että kortille on olemassa ASIO-ajurit. EDIT: typo. Tai sitten määritä käyttöön ainoastaan wdm ajurit sarakkeesta audio/options/advanced ja sieltä pois ruksi kohdasta always use mme interface...... ja äänikortin latenssi hallinnasta niin pienet arvot kuin mahdollista. |
Avelonz 30.06.2003 22:30:59 | |
---|
Päivitä Sonar 2.2-versioon Cakewalkin sivuilta löytyivllä päivityksillä, niin voit vaihtaa soundcard driver-typen ASIO:ksi. Tämä tietysti vaatii, että kortille on olemassa ASIO-ajurit. EDIT: typo. Note about ASIO support in SONAR 2.2: ASIO support in SONAR 2.2 exists primarily to support Digidesign hardware, but SONAR does not enforce this programmatically. Barring any unforeseen compatibility issues, any ASIO driver ought to work automatically, although we can not guarantee that all ASIO drivers will work properly. We have tested ASIO hardware devices from many different manufacturers, and the results have been promising so far. |
Anarkiapurilainen 03.07.2003 00:11:15 | |
---|
Ainakin SB Live! kX-ajureilla toimii ongelmitta. "Free your mind and your ass will follow" |