Aihe: Cubase SX efektit
1
heksu
25.06.2003 09:30:02
Ongelmani on seuraava: Mun tietämyksen mukaan VST send-efektejä kun käyttää, niin efektoitu tavara palaa aina automaattisesti master-kanavaan.

Eikö efektoitua tavaraa voi palauttaa jollekin muulle kanavalle, jotta efektoitua tavaraa voisi edelleen jatkokäsitellä??
Turmis
25.06.2003 15:10:02

Pistäpä efekti sendin sijaan inserttiin, tällöin efektoitu ääni palaa samalle raidalle ja pystyt jatkamaan sitä edelleen ihan millä vaan.
Kuunnelkee Setheryä.
heksu
26.06.2003 08:28:25
Insertit on tuttuja, mutta mitäpä jos käyttää plugaria esim. kaikua jossa ei ole eq:ta. Jos haluankin kaiun, jossa on eri taajuusvaste kuin itse alkuperäisessä soundissa. Insertti on lisäksi (mun tietämyksen mukaan) aina mono, joten pikkasen kismittää, jos en sitä itse sendiä saa palautettua jatkokäsittelyyn.

VST efektien valintaikkunassa on kätevästi "valittavissa" mihin efekti palautetaan. Mutta kun ainoa vaihtoehto on master.. olispa edes joku grouppi. Tällä tietysti estetään kiertongelmat, MUTTA....
Avelonz
27.06.2003 18:42:45
Insertti on lisäksi (mun tietämyksen mukaan) aina mono, joten pikkasen kismittää, jos en sitä itse sendiä saa palautettua jatkokäsittelyyn.

Ei pidä paikkaansa. Esim. käytän Wavesin multitap-delayta ni saa sillä panoroitua kummallekin kanavalle.. Vai mitä mahdoit tarkoittaa??

Insertit taitavat olla tosin monoja "oikeissa pöydissä"...
VMM
01.07.2003 19:25:07
Luo uusi group channel ja laita efekti tämän kanavan inserttiin. Sitten vaan lähetät efektoitavan signaalin grouppiin kanavan aux sendistä.
Nyt voit ekvalisoida ja muutenkin käsitellä märkää signaalia itsenäisesti ja esim. ketjuttaa efektejä.

Kyllä, mononahan se kama tulee grouppiin (ja siis myös efektiin) sisään, mutta monojahan ne taitavat kaikki sendit olla Steinbergilla, eikö? Ja tokihan Groupista ulos tuleva efektoitu ääni on stereota, mikäli efekti sellaista tuottaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)