Aihe: midiäänet - apua
1
Stein
14.08.2003 11:39:27 (muokattu 14.08.2003 11:46:18)

Tästäkin lienee joskus ollu puhetta, mutta kertokaapa joku nyt juurta jaksain, miten onnistuu midiäänten tuottaminen ilman korttia josta löytyy hardware-synth.

Minulla on M-Audion Audiophile 2496, joka on kaikin puolin vallan loistokas kortti. Se kuitenkaan ei itse tuota midisignaalista ääntä vaan odottaa, että kortissa olisi aina kiinni jokin ulkoinen moduli, josta äänet lähtevät tai tietokoneessa jokin ko. kortti. Minulla on myös GR-33, joka osin (vaikkakin vain auttavasti) korvaa puutetta, mutta kun sekin on suurimman osan ajasta reenikämpällä soittokäytössä.

Onko minulla muuta vaihtoehtoa, kuin hankkia kaikenkattava moduli(valikoima) vai saako Audiophilen jotenkin tukemaan esim. soundfontteja? Kuulemani mukaan ongelmaan löytyy ratkaisu VST-pluggareista, mutta kun ei osaa, niin ei osaa. Liittyykö software synth jotenkin tähän asiaan?

Kertokaa joku ihan juurta jaksain..

Kiitos
Vain olennainen on tärkeää
Juntunen
14.08.2003 11:55:44

Kuulemani mukaan ongelmaan löytyy ratkaisu VST-pluggareista, mutta kun ei osaa, niin ei osaa. Liittyykö software synth jotenkin tähän asiaan?

Kertokaa joku ihan juurta jaksain..

Kiitos

Juurta jaksaen en ikävä kyllä nyt jouda kertomaan, mutta softasynat ovat yksi ratkaisu. Esim. Reason, joka sisältää analogisynia, rumpukoneita yms, ja sitä hässäkkää voi ohjata midillä. Toinen vaihtoehto on nuo plugisynat, joita käsittääkseni voi käyttää niitä tukevilla sekvensserisoftilla esim. Cubase. Nehän myös ovat midillä ohjattavissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)