Aihe: Audigy + Cubase SX
1
T-oidibus
04.08.2003 11:19:58
Otsikon mukaiset stuffit on 1000 Mhz koneessa. RAMia 256Mt.

Kokeiltiin eilen äänittää sähkörumpuja bassoa. Toimi OK. mutyta sen jälkeen äänitimme skittaa. Skitan raitaa kuunnellessa skitta jäi koko ajan enemmän jälkeen. Basso ja rummut tuli niin kuin pitää. Elikkä onko apu kyseiseen ongelmaan ostaa lisää RAMia?

Toinen ihmetys: Bassosta meni suoraan piuha Audigyn Line Iniin ja Ruumut suoraan modulin ulostulosta Line Iniin. Taso oli julmetun hiljainen vaikka Rec levelit oli täysillä. Stereoista pitää kääntää aivan tolkuttomasti volaa että ääntä kuuluu. Pitäisikö signaalia vahvistaa jotenkin ja miten?

Näihin kysymyksiin kaipaisin vastauksia
Basismia jo kymmenen vuoden kokemuksella
Ukko
04.08.2003 18:00:19

Skitan raitaa kuunnellessa skitta jäi koko ajan enemmän jälkeen. Basso ja rummut tuli niin kuin pitää. Elikkä onko apu kyseiseen ongelmaan ostaa lisää RAMia?

Näihin kysymyksiin kaipaisin vastauksia

Luepas kommentit kysymykseen, onko tästä musiikintekoon.
Uforomeo
11.08.2003 12:40:37 (muokattu 12.08.2003 11:53:46)
Toinen ihmetys: Bassosta meni suoraan piuha Audigyn Line Iniin ja Ruumut suoraan modulin ulostulosta Line Iniin. Taso oli julmetun hiljainen vaikka Rec levelit oli täysillä. Stereoista pitää kääntää aivan tolkuttomasti volaa että ääntä kuuluu. Pitäisikö signaalia vahvistaa jotenkin ja miten?

Äänikorttien mikkietuasteet ovat: Perseestä.

eli hopihopi jos aikoo jotain ääntä saada kunnolla koneeseen, hommaa mikkietuaste.. joku halpa behringeri käy ihan hyvin tohon käyttöön.

Kokeiltiin eilen äänittää sähkörumpuja bassoa. Toimi OK. mutyta sen jälkeen äänitimme skittaa. Skitan raitaa kuunnellessa skitta jäi koko ajan enemmän jälkeen. Basso ja rummut tuli niin kuin pitää. Elikkä onko apu kyseiseen ongelmaan ostaa lisää RAMia?

Minulla on audigy2nen ja toimii oikein hyvin nauhoittelussa eli mitään jälkeenjäämistä ei ole esiintynyt, joten en osaa tähän antaa neuvoja.
Ukko
11.08.2003 17:49:40

Minulla on audigy2nen ja toimii oikein hyvin nauhoittelussa eli mitään jälkeenjäämistä ei ole esiintynyt, joten en osaa tähän antaa neuvoja.
Siis softasynillä eikä kortin omilla äänillä ?
Uforomeo
12.08.2003 09:47:51
Siis softasynillä eikä kortin omilla äänillä ?

Jos tämä heppu kysyy ongelmista kitaran(line in), basson(line in) ja sähkörumpujen (jälleen, line in) nauhoittelussa niin eikai siinä mitään syniä(oli sitten softa tai ei) tarvita? Audiotaha nuo ovat kaikki, joten en ihan ymmärrä miten tämä, sinäänsä hyvä kysymys, liittyy tähän? Vika voi toki olla täällä päässä.

Audigyn synapuolen systeemeihin en tässä hirveästi voi ottaa kantaa kun en niitä ole hirveästi käytellyt... Johtuen siitä että olen nauhoitellut tolla lähinnä rokkipuolta (kitara,basso,rummut,voc,oikea piano) eli pelkkää audiota.

Sen kyllä muistan, että silloin kun olin vielä SB Live -käyttäjä, noita jälkeenjäämisongelmia esiintyi sekä audio että midi puolella mutta nuo loppuivat kyllä kun vaihdoin Audigy 2:seen (platinum eX). Voi toki olla että tuossa audigy1sessa esiintyy noita ongelmia.

Täytynee testata vielä tuota synapuolta niin voin raportoida sitten ko. kortista kiinnostuneille.
Ukko
12.08.2003 18:32:25

Jos tämä heppu kysyy ongelmista kitaran(line in), basson(line in) ja sähkörumpujen (jälleen, line in) nauhoittelussa niin eikai siinä mitään syniä(oli sitten softa tai ei) tarvita? Vika voi toki olla täällä päässä.

Audigyn synapuolen systeemeihin en tässä hirveästi voi ottaa kantaa kun en niitä ole hirveästi käytellyt... Johtuen siitä että olen nauhoitellut tolla lähinnä rokkipuolta (kitara,basso,rummut,voc,oikea piano) eli pelkkää audiota.

Sen kyllä muistan, että silloin kun olin vielä SB Live -käyttäjä, noita jälkeenjäämisongelmia esiintyi sekä audio että midi puolella mutta nuo loppuivat kyllä kun vaihdoin Audigy 2:seen (platinum eX). Voi toki olla että tuossa audigy1sessa esiintyy noita ongelmia.

Täytynee testata vielä tuota synapuolta niin voin raportoida sitten ko. kortista kiinnostuneille.

Latenssi mikä latenssi riippumatta siitä onko kyseessä softasyna vai audio ( jokseenkin sama asia loppujen lopuksi ). Eli vika ymmärtämisen kannalta on siinä päässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)