Aihe: Kortti ongelmia.
1
rokkari renttu
24.02.2004 14:24:08
Eli mulla on hieman ongelmia äänikortin kanssa. Ensinnäkin kuunnellessani musiikkia CD-levyltä ja CD:ltä tallennettua musiikkia kuuluu musiikin lisäksi ”rätinää” tai ”räsähtelyä”. Sitä ei kuulu kuunnellessä esim. imuroitua musiikkia. Lisäksi liittäessäni mikin tai kitaran korttiin on ääni todella vaimea vaikka tasot ovat huipussa. Äänikortti on integroitu emolevyyn. Emolevy on Intel D865GBF ja äänipiiri on AC`97. Uskon kyllä että kortti on tod. huono. Mutta en tiedä vielä minkä ostan tilalle. Olisi mukava saada tästä jotain irtri ennen uuden ostoa.. Kiittäen etukäteen!
rok rok
Gronsbyk
24.02.2004 18:35:21
Eli mulla on hieman ongelmia äänikortin kanssa. Ensinnäkin kuunnellessani musiikkia CD-levyltä ja CD:ltä tallennettua musiikkia kuuluu musiikin lisäksi ”rätinää” tai ”räsähtelyä”. Sitä ei kuulu kuunnellessä esim. imuroitua musiikkia.
Onkohan romputtimessa DMA päällä?
Windows 2000 (ja muistaakseni XP kokolailla samoin): Oma tietokone oikealla napilla -> Hallitse -> Laitehallinta -> klikkaa auki IDE ATA- tai ATAPI-ohjaimet -> klikkaa auki se kanava jossa romppuasema on (yleensä toissijainen) , siitä oikealla napilla ominaisuudet -> Lisäasetukset, muuta siirtotapa: DMA, jos käytettävissä ja buuttaa.
Jos se ei muutu buutin jälkeen, poista koko kanavan asennus (oikealla napilla ja Poista asennus) ja buuttaa, käynnistyessään Windows löytää kanavan uudelleen ja asentaa ajurit, voi kysyä Windowsin levyä.

Lisäksi liittäessäni mikin tai kitaran korttiin on ääni todella vaimea vaikka tasot ovat huipussa.
Vaimea vaikka tasot ovat huipussa? Tarkoitatko että ääni tulee vaimeana vaikka säätimet ovat tapissa?
Onko mikki varmasti oikeassa reiässä?
Onko inputille valittavissa asetus joko mic tai line?
Niq
25.02.2004 09:48:38

Tuohon mikkikanavan hiljaisuuteen löytyy apu windowsin mikseristä, Asetukset->Lisäsäätimet, jolloin mikkikanavan alapuolelle ilmestyy nappi, jossa lukee lisäsäätimet tms, jota painamalla aukeaa ikkuna, josta saa xx dB buustin päälle siihen mikkikanavaan. Tämä toimenpide tosin lisää myös suhinaa, surinaa ja pörinää mukavasti..:)

Näin muistelisin että se tapahtuu, korjatkaa jos olen väärässä, itselläni linux käytössä tällä hetkellä enkä voi varmistaa asiaa.
[ostin ku sai halavalla]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)