Aihe: Drumkit From Hell ja Cubase SX
1
Ilkarus
02.03.2004 12:24:45
Olen ladannut DFH:n onnistuneesti VST-instrumentteihin, mutta nyt pitäisi ilmeisesti tehdä midi-raita ja saada muutettua se drumtrackiksi? Kokeilin tehdä midi-raidan ja ladata DFH:n drummapin siihen, mutta ei toiminut. En ole käyttänyt Cubase SX:ää taikka VST-instrumentteja tätä ennen, joten melkosta kokeilua tää mulla on :)
Ilkarus
02.03.2004 14:57:57 (muokattu 02.03.2004 20:27:18)
Unohdin mainita että käytän LM-4:ää eli asennan aluksi LM-4:n Cubasen VST-instrumentteihin ja lataan siihen DFH:n bankkeja. Joudun tekemään bassorummulle&virvelille, cymbaaleille, hihatille ja tomeille omat VST-instrumentit, joka on kai ihan normaalia?

Sain DFH:n jo toimimaan (latoin miditrackin outiin LM-4:n), mutta vielä sen verran, että saanko mitenkään kaikkia instrumentteja yhteen miditrackiin ettei tarvisi tehdä erikseen jokaiselle rummulle uutta miditrackia.

Pahoittelen sekavaa kieltä.
abbruzzese
02.03.2004 18:19:10
Enpä ole tuota lm4:sta itse käyttänyt, mutta onko siis ongelma se että ei toimi mitkään samplet, vai se että eivät toimi "oikeassa järjestyksessä" ? nuo DKFH:n mappauksethan ei ole Generalmidi yhteensopivia suoraan, vaikka netistä sellaisenkin löytää.

Eipä tainnut tästä kyllä mitään apua olla :p
"Drummers do it in rythm..."
Ilkarus
02.03.2004 20:25:30 (muokattu 02.03.2004 20:29:36)
Samplet toimii oikeassa järjestyksessä, mutta yhdessä miditrackissa voi kuulua vain yhden rummun äänet (bassorumpu yhdellä, virveli toisella jne.), joten joudun tekemään monta raitaa. Syynä tähän on se, että joudun lisäämään VST-instrumentteihin LM-4:n useaan kertaan ja jokaiseen niistä lataan bankin esim. yhteen cSonor DS Kd3 Bank.fxb:n ja toiseen cSonor DS Toms.fxb:n ja lopuksi laitan miditrackejen outputiin LM-4, LM-4 2, LM-4 3, LM-4 4 jne.

Eli haluaisin että kaikki rummut olisivat kontrolloitavissa yhden midiraidan kautta säveltämistyön helpottamiseksi =)
waxivore
02.03.2004 20:37:39 (muokattu 02.03.2004 20:43:20)
En ole itse DFH:ta käyttänyt, mutta luulen että tähän pätee sama kuin muuhunkin:

Tee oma drummappi SX:ssä (ohjeet manuaalissa, on kyllä sen verta looginen että ei siinä manuskaan tartte edes puuttua) ja tee LM4:lle oma sampletekstitiedosto, jonka sitten lataat LM4:sen sisällä - ei siis mikään effect bank vaan pure tekstiä. Kato mallia jostain DFH:in mukana tulevasta tekstitiedostosta (jos siinä on, luulis olevan) - jos ei ole niin LM4:n manuaali kouraan.

Eli VSTi:hin lataat yhden LM4:sen sen jälkeen, ja importtaat tekemäsi tekstitiedoston siihen. Nyt se tekemäsi tiedosto lataa LM4:n samplepaikoille rummut niillä arvoilla/siinä järjestyksessä, kun olet ton tekstitiedoston tehnyt.

Sitten SX:ssä teet yhden MIDI-träkin, outputiksi LM4, ja rumpukartaksi se tekemäsi drummap (voit käyttää myös oletusta, mutta ei kannata - pidemmän päälle).

Toivottavasti auttoi.

EDIT:

Jos haluat realistisemmat rummut, niin sitten sun pitää toimia joko noin niin ku olit tehnytkin tai (työläämpi tapa):

Teet rumpupohjat eka yhdellä midillä ja yksillä soundeilla. Sen jälkeen ku tää pohja on valmis, teet vaikka MIDI-träkit basarille, virvelille, tomeille ja pelleille. Kopioit originelli-rumputräkistä basarin iskut basarimidiraidalle, virvelit virvelimidiraidalle jne. Näille basari/virveli yms. raidoille sitten lataat vaikka DFH:in omat oletuspankit ko. rumpupatteriston osalle, ja säädät eri kohtiin eri soundeilla iskut. En ole konerumpupuoleen niin hirveesti perehtynyt, että joku enemmän tietävä voi korjata jos on olemassa joku järkevämpi tapa.
Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole
Ilkarus
02.03.2004 23:11:50 (muokattu 02.03.2004 23:13:43)
LM-4:ään ei saa ladattua tekstitiedostoina olevia bankkeja, mutta hommasin Batteryn ja tein tuolla sun neuvomalla tavalla eli pastesin niistä .txt-tiedostoista (ne oli jo valmiina, mutta erikseen jokaiselle rummulle) tiedot yhteen tiedostoon ja avasin sen Batteryyn. Toimiva drummap mulla oli jo valmiina. Kiitos neuvoista =)
guru
03.03.2004 08:37:13
en halua provosoida tai sohia tikulla, mutta eikös lakuperäisen DFH:n mukana tule valmiit tiedostot lm-4:lle, batterylle jne... ja toontrackin foorumilta saat rekistöityneenä käyttäjänä lisää filejä.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - KISS MY bASS - - - - - - - - - - - - - - - - - -
bliikki
03.03.2004 10:01:25
LM-4:ään ei saa ladattua tekstitiedostoina olevia bankkeja, mutta hommasin Batteryn ja tein tuolla sun neuvomalla tavalla eli pastesin niistä .txt-tiedostoista (ne oli jo valmiina, mutta erikseen jokaiselle rummulle) tiedot yhteen tiedostoon ja avasin sen Batteryyn. Toimiva drummap mulla oli jo valmiina. Kiitos neuvoista =)

Jos sulla on siis Battery, niin purat DFH:n mukana tuleen zipin Batteryä varten ja sen kun lataat pankin. Layerit ja kaikki valmiina, ei tartte tehdä itse mitään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)