Aihe: Tieeeetokoneista.
1
Gypsy
29.02.2004 02:28:18
Eli sain tuolta parilla kympillä hommattua tommosen onkohan joku 700mhz, en muista tarkkaan, koneen niin mihin tommonen riittää äänityksissä? Muistia oli muistaakseni jotain noin 380 megaa, en muista tarkkaan sitäkään. Eli kuinka monta raitaa suurinpiirtein ootte saanu äänitettyä tommosella? Ja pystyykö efektejä miten lisään, jos tarvii jotain? Tarkotus olis lähinnä äänitellä parit kitarat, bassot, ja rummut pitää varmaan tehä jollain tietokonesysteemillä koska vaikka rummut omistankin niin ei oo oikeen paikkaa missä pääsis ne kunnolla äänittään. Eikä oo kyllä mikkejäkään siihen hommaan.

Äänikorttia ei oo vielä, tai on mukana tullu sound blaster 128 mutta sillä tuskin tekee mitään. Eli se pitäis ainakin vielä hommata. Sitten kun vaan joskus on rahaa.

Doorsin People are strangee pistin tuleen yks päivä jonkun 10 raitaa kerralla playbackina ja pistin vielä jotain efektejä muutamaan raitaan, kyllä sen verran riitti. Mutta miten sitten riittää jos äänitän vaikka kitaraa ja samalla tulee playbackinä vaikka bassot ja rummut?
Miinusnappi hukassa?
Fortune
29.02.2004 10:38:20

Hyvinhän Metallican Black Albumikin on tehty vaikka siihen aikaan tuskin oli 486:sta parempaa...

Ei sitä ihan kotikoneilla ole tehtykään, lieneekö edes digitaalisesti äänitetty.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
littlemick
29.02.2004 12:23:55
Ei sitä ihan kotikoneilla ole tehtykään, lieneekö edes digitaalisesti äänitetty.

Jos nyt oikeen muistan, niin kyllä ne ihan perinteiselle
kelalle veti.
Enffi
29.02.2004 16:00:58
512mb on oikeastaan sellanen mistä lähdetään muistin osalta kun biisejä nauhotellaan. muistia kannattaa olla katsos sen verran että koko biisin kaikki raidat mahtuvat RAMmin liikuteltavaksi, niin sitten ei töki pahasti. itsellä biisit harvoin ylittävät tuota 500mb:n rajaa.

oma laittesto äänitykseen:

athlon xp 2400+
sblive! 5.1
1024mb ram
160 gb
radeon 9600pro

äänet koneelle suoraan line-iniin ibanez jemin ja boss gt-6:n kautta. toimii hyvin.
Sammakko
29.02.2004 17:54:37

Pistä sitten ääninäyte kun saat äänitettyä.
Katso tori! Fenderin Texas speciaaleja myynnissä.
Niq
29.02.2004 20:06:21

Itselläni on musakäytössä AMD Duron 800 Mhz, 384 Mt, Guillemot Maxi Studio ISIS äänikortti. Olen äänittänyt 8 raitaa yhtäaikaa soittaen neljää raitaa samanaikaisesti kuulokkeille, joka onnistui ihan hienosti, ja käsitellyt maksimissaan jotain viisitoistaraitaista projektia, jossa melkein joka raidalle on ollut eq- ja/tai kompuraplugari päällä, lisäksi vielä joitain ryhmiä, joille erikseen plugareita. Softana on ollut Cakewalk Sonar ja käyttis Windows 98 SE.
Vaikkapa rokkidemon äänitys onnistuu siis näillä tehoilla ihan mukavasti.
Virtuaali-instrumenttejä en ole hirveästi käyttänyt, mutta se vähä mitä olen kokeillut, osoitti sen että prosessoritehot loppuu auttamattomasti kesken vaikka äänessä on vain muutama instrumentti yhtäaikaa.
[ostin ku sai halavalla]
askomiko
29.02.2004 22:01:35
Aika isojakin projekteja väsättiin sillon 450mhz penttijumilla, paljonokhan siinä olisi ollut rammia, 256 ehkä? SCSI kiintolevy auttoi kyllä sillon. Kyllä siinä pyörii raitoja montakymmentä, lähinnä se efektien määrä syö sitten tehoja. Ja senhän saa kierrettyä välimiksauksilla.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Gypsy
01.03.2004 02:40:05
Joo, kiitti. Oon tuolta pitkin nettiä lueskellu, että tommosella pitäis pystyä äänittään vaikka kuinka, mutta oon lukenu semmosiakin juttuja, että jollain 300mhz:lla jotkut on nauhottanu vaikka kuinka monta raitaa, ja kun ite koitin muutama vuos sitten riffin mukana joskus tullutta cubase VST32 demoo, niin pari raitaa kun pisti tuleen niin kone (se oli joku 300mhz, en muista) oli jo ihan jumissa. Siks nyt kysyin.

No, ei tässä kuitenkaan vielä päästä äänittään. Mikki pitäis hommata ainakin ja jotain muuta, kunhan rahaa olis. Saaks Cubase VST32:sta enää mistään? Se ainakin näytti hyvältä. Taitaa olla ihan liikaa toimintoja siinä mulle, mutta ei väliä, tietokoneessakin on jo liikaa toimintoja mulle, ja en kyllä tietokoneeseen haluis äänittääkkään, mutta muuta ei oo.
Miinusnappi hukassa?
askomiko
01.03.2004 13:15:22
VST 24 ja VST32 on asiallisia wanhempia Cubaseja, niitä minäkin melkein osasin joskus käyttää. Niissä oli valoisampi käyttöliittymäkin. Ainoa vika, ettei niitä oikein löydä enää mistään, kuin tuurilla käytettynä. Tuolla 450mhz-koneella äänitettiin aina se 8 raitaa kerralla, mikä oli äänikortin maksimi, (eikä tehnyt edes tiukkaa) ja loppumiksauksessa muistelen enimmillään olleen 32 kuuluvaa raitaa. Efektiläjää pitää pienentää välimiksauksilla, mutta eihän se mitään haittaa, pitää sitä nykykoneillakin tehdä.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Typoteus
01.03.2004 13:23:08
No siis itse joskus tein ihan omakustanne levyjäkin pari kappaletta AMD Duron 700 Mhz:llä, tosin se oli kellotettu 850 Mhz:iin ja siinä oli muistia 768 Mt. Kyllähän tuollaisella koneella ainakin mun kokemusten mukaan pystyy musakkia tekemään. (ja näköjään muidenkin kokemusten mukaan)
Ja ku muutkin on mainostanu, niin pitäähän munkin. Tällä hetkellä teen musaa tällasellä koneella:

AMD Athlon XP 2500+ ~1,83 Ghz
Sound Blaster Live! vuodelta 1 ja 2
256 Mt DDR SDRAM ~444 Mhz (liian vähän, hankin lisää)
PNY Verto GeForce 5600
Timo JM
01.03.2004 16:57:52

Kumma juttu! Kaikki sanoo aina, että 256 on liian vähän. Mulla se on riittänyt tosi hyvin ja pluggareita pyörii parinkymmenen raidan kanssa vaikka kuinka paljon. En kyllä itsekkään tajua miten. Prossu on AMD 1.4 ja ohjelma Cubase.

Mitäs siihen sanotte?
"Pelasta päiväsi ja jymäytä pitkätukkaa."
Fortune
01.03.2004 17:08:16
Kumma juttu! Kaikki sanoo aina, että 256 on liian vähän. Mulla se on riittänyt tosi hyvin ja pluggareita pyörii parinkymmenen raidan kanssa vaikka kuinka paljon. En kyllä itsekkään tajua miten. Prossu on AMD 1.4 ja ohjelma Cubase.

Mitäs siihen sanotte?

Sinulla on henget puolellasi ja turha tauhka minimoitu pyörimästä taustalta.
Vilhelmus
01.03.2004 17:10:35

Sinulla on henget puolellasi ja turha tauhka minimoitu pyörimästä taustalta.

256 muistia, 1,2 kone, komeasti pyörii vaikka mitä, yleensä ilman minkäänlaista laitteisto- tai edes ohjelmakarsintaa. Long live Huittisten sähkötekniikka.
"Wilhelmus on A-luokan makkaraa" -KooAa
Burning Winter The Coveralls
Fortune
01.03.2004 17:14:29
256 muistia, 1,2 kone, komeasti pyörii vaikka mitä, yleensä ilman minkäänlaista laitteisto- tai edes ohjelmakarsintaa. Long live Huittisten sähkötekniikka.

Se on se nuorten miesten ejakulaatiotuote, jota syöt murojen kanssa, joka vaikuttaa.
Vilhelmus
01.03.2004 17:33:13

Se on se nuorten miesten ejakulaatiotuote, jota syöt murojen kanssa, joka vaikuttaa.

No pöh.
"Wilhelmus on A-luokan makkaraa" -KooAa
Burning Winter The Coveralls
Sammakko
01.03.2004 21:44:50

nuo skevesserit on muuten aika samanlaisia käyttää. ku yhtä opettelee käyttää niin melkeen osaa kaikkia käyttää. ja jos ei osaa niin aika hyvät ohjeet niistä löytyy. mä opettelin quarts audio masteria ja sitten tartti enemmän raitoja nauhottaa niin hain netistä cakewalkin home studion niin osasin!
Katso tori! Fenderin Texas speciaaleja myynnissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)