Aihe: Cubase, VST-instrumentit ja äänet ulos??
1
Stube
01.03.2004 18:10:25
Mulla on midi-koskettimet kiinni ja ohjelmat asennettu, mutta en saa cubasessa VST-instrumentteja soimaan koskettimien kautta.
Kun hiirellä painelen näytössä olevia koskettimia, ääni kyllä kuuluu. Device setuppia olen yrittänyt säätää, mut tuloksetta.
Koskettimistosta soittaessa kuuluu vain äänikortin oma soundfont-baletti.

Eli missä vois olla vika?

Cubase 2.0, VST-instrumenttina mm. Edirol - orchestral ja äänikorttina audigy. (äänikortti siis on paska, mutta tää ei nyt tod.näk. siitä johdu)
efunkelist
03.03.2004 21:39:45

Valitettavasti en tunne cubasea mutta noin yleisluontoisesti ongelma kuulostaa olevan MIDI-asetuksissa cubasessa. Tarkista MIDI-ajurit ja kaikki cubasesta löytyvät MIDI-asetukset että ovat oikeat.

Pahoittelen että vastaus on näin ympäripyöreä... itse yritän saada soundfontteja toimimaan muissakin softissa kuin viennassa... keybbis kyllä toimii mutta kun ei vaan noi soundfontit tule kuuluviin oikke missään..!! :(
ushuaya
07.03.2004 20:36:39
Mulla oli sama onkelma joskus kun yritin saada rumpusoundeja kuulumaan kayttamalla 2hden oktaavin midikiipparia. Valitsemalla oikean oktaavin matsaamaan kyseisen midi-instrumentin soundeja, homma alkoi pelittamaan. Myos tietennii taytyy olla miditrackissa valittuna oikea midi-instrumentti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)