Spiridon 09.05.2004 19:54:10 | |
---|
Eli mulla on SB Live! Value, vanha kortti ja viive koneelle soittaessa on aivan kauhea (en ole ohjelmista kuin Kristalia kokeillut, mutta tusikin siinä on vika?), varmaan puoli sekuntia. Saako tuota viivettä mitenkään pienennettyä, vai pitäisikö tällä heittää jo vesilintua ja ostaa joku ihan äänittämiseen tarkoitettu kortti? Niin ja kun olen antanut uskotella itselleni, että noilla musiikkiäänikorteilla ei pelejä pelata, onko asia näin? Voiko tuon vanhan kortin tuonne kiinni jättää ja laittaa sen käyttöön peleihin ja toisen sitten nauhoitukseen? Eli siis ASIO tsydeemi pitäisi asennella, onko tälle kortille sellaista olemassa (joku jossain aiheessa muistaakseni sanoi saaneensa samaisen kortin latenssin pieneksi, mutta todennäköisesti luin tai ymmärsin väärin)? Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu. |
Fortune 09.05.2004 21:12:09 | |
---|
Hae Googlella Kxprojectin sivut ja lataa ASIO-ajurit. Minulla on SB Live 1024 ja latenssi on vallan siedettävällä tasolla noilla ajureilla. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Spiridon 09.05.2004 21:28:16 (muokattu 09.05.2004 21:36:35) | |
---|
Hae Googlella Kxprojectin sivut ja lataa ASIO-ajurit. Minulla on SB Live 1024 ja latenssi on vallan siedettävällä tasolla noilla ajureilla. Dodii, nyt alkaa olla jo siedettävämmällä tasolla tämä, kiitos. Jonninverran sitä vielä on, millä ohjelmalla sitä voisi mitata, vai pitääkö ihan vaan nauhottaa ja siitä yrittää arvioida? Vieläkö on jotain kikkakolmosta, että jotta vähän pienemmäksi sitä saisi vai saako millään? Tuo rikkoi midi toiston. Nyt pitää käyttää jotain kälystä windowsin omaa ajuria joka on aivan kauheen kuulonen. Mites tämän saa korjattua? EDIT: Eiku joo, SoundFont systeemit piti laittaa, ny toimii Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu. |
kjh 10.05.2004 11:36:58 | |
---|
Hei Eikös se latenssi näy ASIO paneelista kun sen avaa? Minä muuten pääsin kx:n ASIO drivereilla 5ms:ään kolme vuotta vanhalla pc:llä jossa oli SB Live 5.1 Platinum. Karri |
Spiridon 10.05.2004 14:48:07 | |
---|
Eli siis mulla olisi latenssi 5.33ms, vai? http://koti.mbnet.fi/spirid/asiobuffer.jpgMitäs noille buffereille kannattaa tehdä, ja mitä sen latenssi tuossa meinaa (se oikeanpuoleinen ikkuna)? Sitä pitää nostaa jos on raskaampia projekteja? Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu. |
KeljuK 10.05.2004 23:22:18 | |
---|
Sitten pieni varoitus& vinkki. kX- ajureiden asennus saattaa joskus kusta oikein tosissaan, ja ajureiden kunnollinen poistaminen tuntuu myös olevan enemmän kuin vaivalloista. Tätä varten(ja muidenkin "epävarmojen" tuotteiden/ajureiden kanssa pelehtiessä) kannattaa avata windows:n rekisterieditori, ja tallentaa rekisteristä varmuuskopio ennen asennusta. Jos asenns menee pieleen, voi helposti palauttaa vanhan järjestelmärekisterin, joka siis on "puhdas" mahdollisesta ylimääräisestä roskasta. -> Käynnistä->suorita->regedit, tiedosto-> vie ja tallenna rekisteri esm. nimellä regbak.reg jonnekin mistä sen löydät. Ongelmatilanteen sattuessa sitten sama systeemi, mutta "tuo" jne. |