Aihe: Vanhasta kunnon FT2:sta (onkelmia)
1
Diablero
26.09.2003 21:16:56
Huom. itse en ymmärrä tietokoneista enkä ohjelmista hölkäsen pöläystä että yrittäkää ymmärtää.

mutta oon tehny monta vuotta silloin tällöin FT2:lla jotain biisejä ja nyt on tämmönen ongelma:

Nykysessä koneessa FT toimii sillä tavalla että itse trackeri toistaa biisiä parhaalla äänenlaadulla vaan jotain 2 sekuntia ja huonoimmalla laadulla 16 sekuntia. siis monona. kun laittaa stereolle, niin aika puolittuu ..
Vituttaa :D

Ei pitäs olla ohjelmassa vika. Monta kertaa oon asentanu ja eri versionkin vielä. Kone on joku 200mhz pena. Äänikortti SB awe64. Ennen onnistu träkkäys ihan mainiosti vanhalla paskalla 386:lla

Mikä ihme mahtaa olla vikana
Ei kai se sulle kuulu mitä sä teet
Kitaranraiskaaja
26.09.2003 23:23:09

Saattaa johtua käyttöjärjestelmästä, epäilisin.
Aerodactev: "Niin, se on Kitaranraiskaaja, maailman kovin jätkä heti Turbo Terminaattorin, Ian Andersonin, Meidän iskän ja JDruidin jälkeen"
JESTANPOO!
Rautakivi
30.09.2003 14:10:34
Jos Wintoosassa käytät FT2:Sta on äänikortin osotteet varmaankin väärin määritelty. Tosta nyt ei tosiaankaan o apua kun et koneista mitään ymmärrä
deggis
29.04.2004 22:59:18 (muokattu 29.04.2004 23:00:43)

Noille jotka FT2:n käyttäjille edelleen hattua nostaa niin tälle kuolleelle topicille tämmöinen huomio:

Hankkikee dosbox (sourceforgesta). Eloisan olonen projekti niille jotka miettii vastaavia "Ennen onnistu träkkäys ihan mainiosti vanhalla paskalla 386:lla" - ja muulla oikeen onnistukaan. (tai muuten vaan abandonpelien ystäville)

EDIT: siis Linuksille ja niille paljonpuhutuille Windows-käyttöjärjestelmille aina XP:een asti.
Mushroom Cut No13
rewind
30.04.2004 12:15:15

Yksi vaihtoehto on käyttää FT2:n seuraajaa Skale Trackeria (http://www.skale.org), löytyy myös Linux-versio.
http://www.rewind.fi
deggis
30.04.2004 13:54:13

Skalen kanssa vaan saisivat päästä siitä 0.76W:stä eteenpäin. Kyllä ilmeisesti monilla toimii ja vielä useammat ovat tyytyväisiä.. itse olen löytänyt siitä enemmän kuin tarpeeksi bugeja (en edes käytä VST:tä tai kummempia äänikortteja)
Mushroom Cut No13
Mohla
05.05.2004 19:56:37

Renoisesta on tullut uusi versio. Pitäisi olla FT2sen käyttäjälle hyvin helppo, ulkonäkö ja pikanäppäimet kun on samat.

Lisäksi kyseinen softa tukee VST-plugareita, joten vihdoinkin pitäisi saada varmasti hyvää soundia myös träkkerillä.

http://www.renoise.com/
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Fortune
09.05.2004 17:14:37
Alkuperäinen ongelma kuulostaa siltä, että ohjelma ei pääse käyttämään kunnolla muistia, ts. se käyttää vain perusmuistia ja se loppuu kesken, kappaletta ei sovi muistiin tuon enempää.

Jotenkin pitäisi Winukassa saada sen sovelluksen muistiasetuksia rämplättyä siten, että ohjelma ymmärtäisi käyttää sitä lisämuistia, lieneekö nykyään Winukassa EMS-muistiasetusta tai jotain, jonka voi tintata huijaamaan DOS-sovelluksia jotka EMS-muistia haluavat käyttää.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Eddie
10.05.2004 10:36:06

Yksi vaihtoehto on käyttää FT2:n seuraajaa Skale Trackeria (http://www.skale.org), löytyy myös Linux-versio.

Tai voisit hankkia ModPlug-trackerin. Tähän jouduin itsekin vaihtamaan, kun Ft2 ei enää toiminutkaan uudella koneella.

Ja ModPlug on siitä hyvä, että siinä on ihan samat toiminnot kuin Ft2-ohjelmassa ja ohjelma osaa soittaa myös muilla trackereillä esim. ImpulseTrackerillä tehtyjä biisejä.
"If you like metal, you´re my friend."
Mohla
10.05.2004 14:13:40

Ja ModPlug on siitä hyvä, että siinä on ihan samat toiminnot kuin Ft2-ohjelmassa ja ohjelma osaa soittaa myös muilla trackereillä esim. ImpulseTrackerillä tehtyjä biisejä.

Niin myös Renoise, ja pesee siinä sivussa kaikki muut markkinoilla olevat trackerit.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)