Oz 16.05.2004 21:41:14 | |
---|
tietäiskö joku jonkun hyvän softan jolla vois tehdä lavasuunnitteluja. eli joku 3d Kätkijän tiet ovat sumuiset... |
Kukkis 17.05.2004 23:39:05 (muokattu 17.05.2004 23:41:18) | |
---|
Rhino 3D tai 3d studio max. Rhinon saa imattua netistä ilmaiseksi ja 3d studio max maksaa ihan sairaasti, mutta 3dsm on tosi hyvä. Kummatkaan noista ohjelmista ei ole ihan click and print periaatteella eli täytyy hallita 3d-mallinnus jotenkuten. Edit: niin oon piirtänut tuon mun avatarin 3d studio maxilla. Puhut vähän, mutta huonosti. |
krushing 18.05.2004 11:13:36 | |
---|
Rhino 3D tai 3d studio max. Rhinon saa imattua netistä ilmaiseksi ja 3d studio max maksaa ihan sairaasti No, kaikenhan saa netistä "ilmaiseksi" - mutta ei Rhino mikää freewaresofta ole; valmistajan sivuilla hinnaksi ilmoitetaan $895 (tosin opiskelijalisenssillä putoaa huomattavan edulliseen alle kahteen sataan). 3DSMax, Maya, SoftImageXSI, Lightwave tms. ovat kaikki ammattitason 3D-softaa, jotka ovat kaikki aika raskasta kalustoa tuommoiseen käyttöön, ja jos niitä meinaa legitiimisti käyttää niin rahaa palaa. Oikeasti ilmaisia softia: * Wings3D ( http://www.wings3d.com/) * GMax ( http://www.discreet.com/products/gmax/) - tämä on käytännössä 3DSMax ilman renderöintityökaluja * Blender ( http://www.blender3d.com/) Noilla saattaisi päästä alkuun, vaativat kuitenkin treeniä jonkin verran. |
sami_sumea 18.05.2004 11:25:53 | |
---|
tietäiskö joku jonkun hyvän softan jolla vois tehdä lavasuunnitteluja. eli joku 3d Jos jostain kaupasta tai käytettynä sattumalta vielä löytyy, niin suosittelen hommaamaan Inspire3d-nimisen softan, vieläpä edu-lisenssillä jos vain mahdollista. Em. softa on käytännössä Lightwave3d:n 5.0 versio (julkaistiin ennenkuin Lightwave pistettiin kokonaan uusiksi). Tolla pärjää todella pitkälle, ja hinta oli sikahalpa (tilasin joskus Saksasta). Softa on todella helppo käyttää ja Lightwavella on tunnetusti rendattu kaikkea mahdollista (esim. Matrix, Blade II), joten jäljessä ei pitäisi olla valittamista. Hinta oli muistaakseni jotain parin-kolmensadan pintaan. ... |
tikka 18.05.2004 13:08:10 | |
---|
mä imasin ton blenderin ja se näyttää aika heprealta mun silmis.eli mistä kannattais lähtee opiskeleen kyseistä ohjelmaa? |
sormunen 18.05.2004 13:14:59 | |
---|
mä imasin ton blenderin ja se näyttää aika heprealta mun silmis.eli mistä kannattais lähtee opiskeleen kyseistä ohjelmaa? Linkki ko. ohjelmaan tuli klo 11.13. Klo 13.08 sä valitat jo, että "näyttää aika heprealta". Kamoon, joku tolkku sentään! |
tikka 18.05.2004 13:20:39 (muokattu 18.05.2004 13:21:52) | |
---|
ei ku mä meinaan et onko siinä jotain mitä kannattais eka tsekata et pääsis vähä kiinni siihen.ku ei oo kokemusta 3d ohjelmista |
sormunen 18.05.2004 13:52:57 | |
---|
ei ku mä meinaan et onko siinä jotain mitä kannattais eka tsekata et pääsis vähä kiinni siihen.ku ei oo kokemusta 3d ohjelmista No niillä samoilla sivuilla näytti olevan pitkät tutorialit sun muut. En tunne ko. softaa, mutta eiköhän se ole niinkuin kaikessa, että jos sulla ei ole aavistustakaan siitä, mitä 3d -mallinnus on, niin se olisi asia, mikä pitäisi jossain vaiheessa selvittää. Tietysti joissain softissa on eräänlaisia presettejä ostotapahtumaa vauhdittamaan, millä saa "nappia painamalla" näyttävää jälkeä, mutta tää näytti olevan open source -pohjainen, joten siinä tuskin ko. täkyjä on. Tää sama periaate koskee kaikkia työkaluja, niin kirvestä kuin atomivoimalaakin. Ja sitten eikun tekemään ja se on sitten se loputon suo. Mutta veikkaisin kyllä, että jos ko. Blender on minkäänmoinen 3d -työkalu, niin ei sun ensimmäiseen kuukauteen kannata sanoa, että tää näyttää heprealta. PS: Minkälaisia lavoja muuten alkuperäinen kysyjä on suunnittelemassa, kun pitäisi olla 3d -softa käytössä? |
Oz 18.05.2004 23:47:20 | |
---|
joo tuo mun kysymys oli vähän typerä, eli ei oo tarkotus tehä pelkkiä lavasuunnitteluja, eli ois kiva yrittää oppia jotain 3d jutuista. ja lähinnä jonkinlaisia valosuunnitelmakikkailuja vois yrittää vääntää,jos tuosta joskus jotain oppii. mutta kuten jo edellä todettiin niin tässä menee kohtuu kauan ennenkuin tuosta 3dstä tajuaa edes murto-osan. kiitos ohjelmavinkeistä. Blenderin kanssa painitaan. Kätkijän tiet ovat sumuiset... |