Aihe: Pro Tools LE vai Logic Express?
1
Halldor
01.06.2004 12:06:56
Olen hankkimassa tässä itselleni musiikinteko-ohjelmaa, vaihtoehdot olen saanut rajattua kahteen: MBox ja Logic Express. Kysymys kuuluukin kumpi noista on kannattavampi vaihtoehto? Tarkoitus olisi tehdä singer/songwriter materiaalia ja mahdollisesti myös jotain elektronista pörinää. Voisiko joku antaa hieman vinkkiä valintaan?
sami_sumea
01.06.2004 16:49:41

Olen hankkimassa tässä itselleni musiikinteko-ohjelmaa, vaihtoehdot olen saanut rajattua kahteen: MBox ja Logic Express. Kysymys kuuluukin kumpi noista on kannattavampi vaihtoehto? Tarkoitus olisi tehdä singer/songwriter materiaalia ja mahdollisesti myös jotain elektronista pörinää. Voisiko joku antaa hieman vinkkiä valintaan?

Hmm? Alustana PC vai Macci?

Jos ihan rehellisesti sanon, niin noista en ottais kumpaakaan kun samalla rahalla saa Cubasen joka pesee noista kevytversioista molemmat.

...
Halldor
01.06.2004 21:54:02
Alustana on Macci. Logicciahan ei vissiin enää edes pc:lle tehdä?
rock777
22.06.2004 06:23:24
Jos Mboxiin päädyt, en näe kyllä mitään syytä ostaa protoolssin lisäksi esim. Logicia tai varsinkaan cubasea!.

Protoolssilla saa nykyään tehtyä ihan kaiken ja ohjelma on todella helppo käyttää.

Uudessa 6.4 versiossa on hyvät midiominaisuudetkin

Voithan kokeilla mboxin mukana tulevaa protoolssia, jos ei miellytä., ostaa sitte logicin
Niskamies
23.06.2004 16:40:29
Eikös Mboxissa ole vain kaksi sisääntuloa? Itellä on Digi 002 Protools LE, ja se toimii kuin tauti.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
meekz
23.06.2004 19:57:04 (muokattu 23.06.2004 20:03:54)
Eikös Mboxissa ole vain kaksi sisääntuloa? Itellä on Digi 002 Protools LE, ja se toimii kuin tauti.

onko sulla macci?
-------------

sitten aiheeseen takas:
itte ottaisin pro toolsin mutta vaan sen takia kun tiedan miten sita kayttaa

eli pitaa aina tehda kompromisseja ja silleen ne on kai kaikki yhta hyvia jarjestelmia.. nuendo, cubase, pro tools, logic..

taytyy vaan ajatella etta mika niista soveltuu juuri sun kayttoon parhaiten.

protoolsissa on se hyvaa etta sen on melko "universaali" jarjestelma... suurimmasta osasta studioista loytyy ainakin jonkinlainen pro tools riggi, eli kodin ja pro-paikkojen valilla trakkejen kuljetus on helppoa ja niin edelleen

sitten jos et halua kayttaa Digidesign hardwaree ni kannattaa ottaa joku toinen ohjelma ni saat valita aanikortit sun muut vapaasti.

joo ja sit viela Logic:sta sen verran etta jos aiot tosiaan tehda jotain tekno porinaa niin logic:issa on parempi, kayttaja ystavallisempi sekvensseri ... jos MIDI ohjelmointia oot ajatellut kayttaa... toimiihan toi Pro Toolsissakin mutta mun mielesta ainakaan se ei ole yhta hyva ku Logic.
I'm a mushroom cloud layin' muthafuka, muthafuka!
Locrian
24.06.2004 09:28:05
protoolsissa on se hyvaa etta sen on melko "universaali" jarjestelma... suurimmasta osasta studioista loytyy ainakin jonkinlainen pro tools riggi, eli kodin ja pro-paikkojen valilla trakkejen kuljetus on helppoa ja niin edelleen

...Ja monesta pro-pajasta löytyy myös Logic-mainittakoon nyt vaikka Inkfish.Onhan se kiva että voi importata koko projektin suoraan studion koneelle mutta se on mun mielestä olennaista vasta siinä vaiheessa, kun tekee esim. liikuteltavan äänityslaitteiston kanssa hommia jatkuvasti ja on diili jonkun pajan kanssa,missä käy miksaamassa.Sitten on aika yhtenäistää softat.Ja AIFFina kyllä kulkee tavara softasta toiseen.Ei ehkä mutkattomasti mutta kulkee.

Kannattaa miettiä että tarviiko esim. Cubasen video ominaisuuksia?Entä 5.1-tukea?Kaikki ylimääräinen näkyy hinnassa ja jos niitä ei tarvitse niin mitä järkeä maksaa?Sitten kun tarvii niin on varmaan fyrkkaa sen verran, että voi investoida päivitykseen tai jopa uuteen softaan.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Halldor
25.06.2004 10:51:18
Ostin sitten ton Logic Expressin, täytyy tässä juhannuksen jälkeen alkaa perehtymään siihen oikein ohjekirjan kanssa.
Niskamies
26.06.2004 14:48:20
onko sulla macci?

On, G4.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)