Aihe: Hyvä ja halpa
1
Edward
12.07.2004 09:23:53 (muokattu 12.07.2004 09:24:18)

Eli sanokaas joku hyvä ja halpa(Jos mahdollista) äänikortti, joka toimisi loistavasti Cubase SX:n kanssa ja jossa olisi vaikkapa 8 sisääntuloa..Ja vielä, että mistä saisi ostaa..?
I'm just asking - Olen vain persekuningas
Niq
12.07.2004 09:26:16 (muokattu 12.07.2004 09:52:00)

Kannattaisiko säästää ohjelman hankinnassa ja ostaa joku huokeampi softa, jolloin jäisi rahaa hankkia kunnon äänikortti? ;)

Edit: jotta tässä ois jotain asiaakin, torilla on aika edullinen kortti: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=30598
I have a cunning plan
Edward
12.07.2004 09:31:48

Kannattaisiko säästää ohjelman hankinnassa ja ostaa joku huokeampi softa, jolloin jäisi rahaa hankkia kunnon äänikortti? ;)

Ei.
MattiAuer
12.07.2004 09:53:07

Osta vaikka Terratec Phase88. 8xanaloginen, S/PDIF ja MIDI I/O. 24bit/96KHz. Jotain 300-400€ tienoilla sen saa uutena. Vaikkapa Helsingin Soundatasta, Hämeentie 157 tjsp. Mulla on, ja TerraTecin parjatut ajuriongelmat ainakin loistavat poissaolollaan. Ellei sitä lasketa, ettei lähtövolan säätäminen tunnu onnistuvan control panelista. Mikseristä minä sitä muutenkin säädän, eli eipä oo haitannu.

Producer-paketissa kaupan päälle Cubase SE (kevyt, mutta toimiva) ja Studio case SE (turha, mutta toimiva), vaikket sitten tarttiskaan. Vie vaikka vaimolles.
"Uniikki unikorni olikin korni koni!" .m.
Edward
12.07.2004 10:02:14

Osta vaikka Terratec Phase88. 8xanaloginen, S/PDIF ja MIDI I/O. 24bit/96KHz. Jotain 300-400€ tienoilla sen saa uutena. Vaikkapa Helsingin Soundatasta, Hämeentie 157 tjsp. Mulla on, ja TerraTecin parjatut ajuriongelmat ainakin loistavat poissaolollaan. Ellei sitä lasketa, ettei lähtövolan säätäminen tunnu onnistuvan control panelista. Mikseristä minä sitä muutenkin säädän, eli eipä oo haitannu.

Producer-paketissa kaupan päälle Cubase SE (kevyt, mutta toimiva) ja Studio case SE (turha, mutta toimiva), vaikket sitten tarttiskaan. Vie vaikka vaimolles.

Kiitoskia. Ihan hyvältä kuulostaa... Mutta ehkä vielä halvempaa kaipaisin.. Mitäs jos lasketaan sisääntulot vaikka neljään tai kuuteen, niin paljonkos sitten joutuu pulittamaan?
Edward
12.07.2004 10:21:20

Terratec Phase 28 24bit/192kHz. Löysin tällaisen kortin, mitäs mieltä? Toimiiko hyvin yleensä/Cubasen kanssa?
MattiAuer
12.07.2004 11:05:51

Terratec Phase 28 24bit/192kHz. Löysin tällaisen kortin, mitäs mieltä? Toimiiko hyvin yleensä/Cubasen kanssa?

No olettaisin, että toimii. Kun on samaa sarjaa 88:n kanssa. Joka puolestaan tosiaan toimitetaan samassa paketissa Cubasen kanssa ja toimii hyvin. Ja noita voi sitten kasata, eli lisätä raitoja lisäämällä myöhemmin muita phase-kortteja - muistaakseni 40 raitaa sais enimmillään.
Edward
12.07.2004 11:16:46

Ja noita voi sitten kasata, eli lisätä raitoja lisäämällä myöhemmin muita phase-kortteja - muistaakseni 40 raitaa sais enimmillään.

Eli siis miten? Autappa tyhmää. Ja siis paljonko niitä raitoja on käytössä kun ostaa vaan pelkän kortin?
SaBer
13.07.2004 15:42:09 (muokattu 13.07.2004 15:42:23)

Yksi hyvä kortti on myös M-Audio Delta 1010lt. 8 klp analogista, s/pdif ja midi. hinta n. 300€
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
MattiAuer
14.07.2004 06:53:18

Eli siis miten? Autappa tyhmää. Ja siis paljonko niitä raitoja on käytössä kun ostaa vaan pelkän kortin?

No niitä on per kortti sen verran kun kortissa on I/O:ta laitettu. Raitoja saa lisää, kun ostaa lisää kortteja. Ne toimivat yhdessä.
Niq
14.07.2004 08:24:07

No niitä on per kortti sen verran kun kortissa on I/O:ta laitettu. Raitoja saa lisää, kun ostaa lisää kortteja. Ne toimivat yhdessä.

Nyt taitaa olla pojilla menny raidat ja kanavat sekaisin. Eli raitojahan saa siihen äänityssoftaan niin paljon kuin softa ja konetehot antaa myöten. Sisääntulokanavat määrää sen kuinka monta raitaa yhtäaikaa saa äänitettyä.
I have a cunning plan
Edward
14.07.2004 15:43:03

Ok. Mutta mitäs muuta sitten tarvitsee. Sanotaan vaikka, että käyttäisin Cubase SX:ää tuon äänikortin kanssa; tarvitseeko ostaa mitään "rautaa", etuasteita yms. vai löytyykö esim. VST-plugareista vastaavat? + Millainen äänenlaatu on?
MattiAuer
14.07.2004 17:18:52

Nyt taitaa olla pojilla menny raidat ja kanavat sekaisin.

No voi vitun posket etten paremmin sano. Niin onkin. Yleensä tuolla ei ole väliä, jotenkin on vakiintunut kaveripiiriin tapa puhua näistä sekaisin, kun kaikki tietää kuitenkin mistä puhutaan. Nyt en enää itekkään pitänyt lukua. Täytyy puolustautua sillä, että ainakin jotakin noista kirjoitin töissä, kunnes huomasin että pakko mennä tai kansa valittaa taas. Sitten äkkiä kirjoitus loppuun aivot jossain muualla.

Joo, pahoittelen sekaannusta. Jos en olisi niin käsittämättömän itsevarma ja karismaattinen ihminen, tällainen julkinen rupeltaminen saattaisi vaikka hävettää. Toisaalta esitänhän minä musiikkiakin ihmisten edessä, että siihen on siltäkin kantilta jo tottunut.
Edward
15.07.2004 10:39:55

Ok. Mutta mitäs muuta sitten tarvitsee. Sanotaan vaikka, että käyttäisin Cubase SX:ää tuon äänikortin kanssa; tarvitseeko ostaa mitään "rautaa", etuasteita yms. vai löytyykö esim. VST-plugareista vastaavat? + Millainen äänenlaatu on?

Vastauksia tähän.
MattiAuer
15.07.2004 17:29:36

Sanotaan vaikka, että käyttäisin Cubase SX:ää tuon äänikortin kanssa; tarvitseeko ostaa mitään "rautaa", etuasteita yms. vai löytyykö esim. VST-plugareista vastaavat? + Millainen äänenlaatu on?

Nyt täytyy kyllä jo mukailla Niqua ja hänen ensimmäistä kommenttiaan:
Minun on vaikea keksiä, mihin tarvitsisit Cubase SX:ää, jos sinulla ei vielä ole kunnollisia etuasteita eikä äänikorttia. Onko sulla siihen joku erityinen syy? (Saitko perintönä ilmaisen ohjelmistoni?)

SX:n hinnalla saisit nimittäin vaikka:
-tuon Terratecin, jonka mainitsin (mukana Cubase SE)
-pari ihan kohtalaista mikrofonia
-pari putkietusta (esim. mallia Personus TubePre) ja vaikka rautakompuran etusten tueksi.

Tuolloin lähtösaundeilla olisi ainakin mahdollisuus olla kunnossa - eli lopputuloskin voisi olla kohtalainen. Tietenkin, jos olet jo hankkinut sen SX:n tai sulla tosiaan on pakottava syy siihen, niin mikäpä siinä sitten. Ihmettelen vaan.

Vastatakseni vielä suoraan kysymykseen:
Noissa mainituissa Terrateceissä ei siis ole mitään mikkietusia, vain linjatason sisääntulot. Tarvitset välttämättä jotain vahvistusta mikrofoneille ennen korttia. Muuten et saa nauhoitettua kuin kohinaa, eikä sitäkään saa tuosta kortista hyvin paljoa perseilemättä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)