Aihe: Kytkeä syna koneeseen?
1
D4NI3L
10.08.2004 12:48:29
Hommasin Cubasis VST 5 ja mulla on tommonen Yamahan PSR-540 syna tuolla. Aattelin vaan että miten sen vois tähän koneeseen kytkeä ja käyttää midisynttinä?
Locrian
10.08.2004 12:50:41
MIDI-piuhoilla korttiin jossa on MIDI-liitännät.Tänhän sä tiesit itekkin???
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
krushing
10.08.2004 12:54:02

...käyttää midisynttinä?

Haluatko siis käyttää ko. laitetta pelkästään midikontrollerina vai myös synan omia soundeja?

Pelkkään kontrollerikäyttöön riittää yksi midipiuha, synan midi-outista äänikortin midi-iniin (tai vastaavaan, riippuu systeemistä). Jos haluat lisäksi sekvenssoida laitetta Cubasesta käsin, heitetään soppaan toinen midipiuha, koneen midi-outista synan midi-iniin (ja sitten asetuksista, sekä Cubasesta että synansta katselemaan millä kanavalla Cubase lähettää ja millä syna ottaa vastaan yms.).

Jos haluat ainoastaan nauhoittaa audiona synan omia ääniä, tarvitaan vaan normaali audiopiuha synan ulostuloista äänikortin inputteihin.
D4NI3L
10.08.2004 13:17:48
MIDI-piuhoilla korttiin jossa on MIDI-liitännät.Tänhän sä tiesit itekkin???

Kyllä mä tuon taisin tietää, kiitti kuitenki :)
D4NI3L
10.08.2004 13:32:29
Haluatko siis käyttää ko. laitetta pelkästään midikontrollerina vai myös synan omia soundeja?

Pelkkään kontrollerikäyttöön riittää yksi midipiuha, synan midi-outista äänikortin midi-iniin (tai vastaavaan, riippuu systeemistä). Jos haluat lisäksi sekvenssoida laitetta Cubasesta käsin, heitetään soppaan toinen midipiuha, koneen midi-outista synan midi-iniin (ja sitten asetuksista, sekä Cubasesta että synansta katselemaan millä kanavalla Cubase lähettää ja millä syna ottaa vastaan yms.).

Jos haluat ainoastaan nauhoittaa audiona synan omia ääniä, tarvitaan vaan normaali audiopiuha synan ulostuloista äänikortin inputteihin.

jep, noin oon aatelluki mut nyt tällasena välkkynä huomaan ettei koneessa oo ees midiliitäntää eli pitääkö mun hankkia äänikortti, vai? :/
Locrian
10.08.2004 13:34:26
No sitä mä just sanoin.Eli jossain päin konetta pitää olla MIDI-in jos aiot käyttää synaasi MIDI-kontrollerina.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
D4NI3L
10.08.2004 13:48:34
No sitä mä just sanoin.Eli jossain päin konetta pitää olla MIDI-in jos aiot käyttää synaasi MIDI-kontrollerina.

Nojoo katos, niinhän sanoitki, sorisori vaan...
Kemppilä
10.08.2004 14:29:26 (muokattu 10.08.2004 14:30:08)
eihän siinä äänikortissa välttämättä ole valmista midi liitäntää vaan se midi kulkee semmosen adapterin avulla joystick-portista tai usb:n kautta
www.evvk.fi
D4NI3L
10.08.2004 14:41:38
eihän siinä äänikortissa välttämättä ole valmista midi liitäntää vaan se midi kulkee semmosen adapterin avulla joystick-portista tai usb:n kautta

Joo, näin taitaaki olla. Eli sit tarvis vaan hommata adapteri ja piuhat...
eLead
10.08.2004 15:52:44
Joo, näin taitaaki olla. Eli sit tarvis vaan hommata adapteri ja piuhat...

Mulla lojuu laatikossa semmonen joikkariportti->midi piuha. Käytän itse midi interfacea nykyään joten en sitä tarvii. Mulla ei vaan ole mitään havaintoa kuinka se toimii nykykäyttiksissä (ajurit?). Tajuuko esim windows, että nyt siellä on midilaite. Vai kuulukohan midituki joikkariportin ajureihin?? Öööö... En pääse kyllä testaamaan kun ei ole joystick porttia.

Voin luopua siitä jos joku viitsii tulla hakemaan sen pois.
Se meni jo
blöö
11.08.2004 00:08:18

mikäs äänikortti on kyseessä, aattelin vaan että kun saat sen adapterin ja johdon hommattua niin sitten voi kiusana vielä olla latenssi jos äänikortti ei oo mikään kummonen.
Metalristi.
D4NI3L
11.08.2004 12:33:52 (muokattu 11.08.2004 12:35:33)
mikäs äänikortti on kyseessä, aattelin vaan että kun saat sen adapterin ja johdon hommattua niin sitten voi kiusana vielä olla latenssi jos äänikortti ei oo mikään kummonen.

VIA AC´97 Enchanged audio Controller, eli taitaa olla eessä vielä äänikortin hommaaminen? :/

Sit vielä kysymys et paljonkohan nuo adapterit maksaa ja mistä niitä sais halvalla?
Kemppilä
11.08.2004 19:08:57
Sit vielä kysymys et paljonkohan nuo adapterit maksaa ja mistä niitä sais halvalla?

Olisikohan pari kybää. Kannattaa kysellä musakaupoista.
www.evvk.fi
D4NI3L
11.08.2004 22:36:19
Olisikohan pari kybää. Kannattaa kysellä musakaupoista.

Ookkei, kiitti kaikille vastauksista :)
Crackis
17.08.2004 14:08:08
Mulla lojuu laatikossa semmonen joikkariportti->midi piuha. Käytän itse midi interfacea nykyään joten en sitä tarvii. Mulla ei vaan ole mitään havaintoa kuinka se toimii nykykäyttiksissä (ajurit?). Tajuuko esim windows, että nyt siellä on midilaite. Vai kuulukohan midituki joikkariportin ajureihin?? Öööö... En pääse kyllä testaamaan kun ei ole joystick porttia.

Nyt menee jo aika rajusti aiheen ulkopuolelle muttamutta..
Minä en ainakaan oo saanu Windowsia ymmärtämään että peliportissa on MIDI-laite. V-amppia oon kokeillu sitä kautta saada ohjattua. Ongelmana tuossa on vain se, että windows ei älyä koko laitetta.
"Ei se siitä..."
eLead
17.08.2004 15:21:44
Nyt menee jo aika rajusti aiheen ulkopuolelle muttamutta..
Minä en ainakaan oo saanu Windowsia ymmärtämään että peliportissa on MIDI-laite. V-amppia oon kokeillu sitä kautta saada ohjattua. Ongelmana tuossa on vain se, että windows ei älyä koko laitetta.

Aikoinaan peliportti oli tapana olla äänikortissa. Näin myös oli mulla. Hämärä muistikuva on, että peliportin midi saatiin käyttöön äänikortin asetuksista. Suosittelen googlaamaan. Ehkä joku on ehtiny koodinpätkän kirjoittaa tuosta.
Se meni jo
Aman
17.08.2004 19:25:40

Aikoinaan peliportti oli tapana olla äänikortissa. Näin myös oli mulla. Hämärä muistikuva on, että peliportin midi saatiin käyttöön äänikortin asetuksista. Suosittelen googlaamaan. Ehkä joku on ehtiny koodinpätkän kirjoittaa tuosta.

Tämä kiinnostaisi minuakin. Tuli hommattua Lexiconin LXP-1 kaikulaite, jota pitäis kyetä ohjaamaan tietokoneen kautta. Ainut midiä ymmärtävä äänikortti koneessa on SB16 (oujea!) ja sekin vain peliportin kautta...

-Ari
"Raskaana heavyyn!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)