Aihe: Mielipide koneella tehdystä Heavysta
1
Landola59
07.08.2004 13:38:46
Ohjelma nimeltään Reason 2.5 joka on propellerheadin valmistama laaja musiikintekoohjelma mahdollistaa myös heavyn tekemisen koneellisesti. Taustalle saa sähkökitaroista bassoon, rumpuun ja syntikka ääniin perustuvat kompit joita yhdistämllä saa myös räimettä joka vastaa stratovariuksesta nightwishin ja cradle of filthista bodomin veroista mättöä. Itse olen ihastunut niin ohjelmaan että kitaran soitto on jo itsessään jäänyt vähemälle. Mutta tosihan on että vaikka ohjelmat ovat tietokoneen muusikoille tekemiä ansoja, niillä saa myös aikaan sellaista musiikkia joka on juuri sitä mitä itse haluat kuulla. Mutta onko se aitoa? niin.. Suurin osa Musiikista jota kuullaan nykyään mediasta yms. on niin laadukkaasti tehty koneella että sitä ei erota ns. oikeista kompeista ja mätöstä.

Ja ohjelmat kehittyvät. Mutta kommentoikaa.
Joopa joo...
Ukko
07.08.2004 14:18:46

Suurin osa Musiikista jota kuullaan nykyään mediasta yms. on niin laadukkaasti tehty koneella että sitä ei erota ns. oikeista kompeista ja mätöstä.

Jos puhutaan looppi kamasta niin onhan sen joku oikea muusikko kuitenkin soittanut.
Heart Of Steel
07.08.2004 17:34:46

Koneella ei juuri voi matkia oikean kitaran ääntä. Valmiiden riffien käytössä taas ei ole mitään mieltä.

Rockin, yms tekeminen koneilla on muutenkin ajatuksena melko naurettava. Tietysti sävellysvaiheessa esim. rumpujen ja bassojen jne teko koneella on ihan kätevää.
"Nobody tells a Man how to play."
Landola59
09.08.2004 16:32:44
Kitaran soitan itse kappaleisiin mutta kyllä tosiaan bassot, mahdolliset orkesteri viulut, sellot yms tulee koneella pukattua. ja tietysti rummut ja bassot. mielenkiintoisin kokemus on kun katsoo teeveestä konserttia, niin ääni tulee n. sekunnin edellä ennenkuin suu alkaa äijällä liikkumaan :)
Tämä merkkinä playbackeistä joita ärsyttävän moni käyttää keikoilla.
Joopa joo...
Santtu_123
12.08.2004 14:37:59

Moi,
iten oon väsänny pohjat koneella Reasonia käyttäen jo jonkin aikaa. Kokoajan oppii paremmin miksailee jne. eikä tartte kattoo kiukuttelevia bändijäseniä :P Ite soitan kitarat ja loput tulee koneelta, huomattavasti mukavampaa kuin soitella pelkän vahvarin läpi. Mutta makunsa toki kullakin :)
Mrezzye
16.08.2004 10:45:06 (muokattu 16.08.2004 10:46:52)

Minkäs verran tuo Reason 2.5 vaatii potkua koneelta? Loppuuko vääntö kesken, jos on vain 667 MHz Pentium III-prossu, 128 MB muistia ja soundblaster live platinum -äänikortti?

EDIT: Laitetaan vähän kommentia kyssäriinkin:
Mielestäni nimenomaan säveltämiseen sopiva väline on kone. Levyltä haluan kuulla oikeita soittimia. Kyllä sen erottaa.
...Let him who hath understanding, reckon the number of Ezzymania...
Yrtti
16.08.2004 12:08:53

Mielestäni mitkä tahansa keinot ovat sallittuja äänitysvaiheessa jos lopputulos on siten parempi, sehän on kaikille vaan hyväksi.
Varmaan näiden vanhan koulukunnan bändien studiotuotantoa rajoittaa kovastikin se, että kaikki studiossa tuotettu pitäisi pystyä myös livenä vetämään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)