Jaz 18.05.2004 13:06:37 | |
---|
Nyt saa suositella jotain kevyttä videoeditointiohjelmaa, jolla voi yhdistää eri videopätkiä toisiinsa ja muokata kontrastia/kirkkautta. Mitään muuta ominaisuutta en tarvitse ohjelmalta. Muutamaa ohjelmaa olen kokeillut, mutta suurimmassa osassa on ylimääräisiä härpäkkeitä, mitkä tekevät ohjelmasta liian raskaan mun koneelle (Duron 1,3GHz). |
meekz 18.05.2004 14:43:21 (muokattu 18.05.2004 14:45:36) | |
---|
Nyt saa suositella jotain kevyttä videoeditointiohjelmaa, jolla voi yhdistää eri videopätkiä toisiinsa ja muokata kontrastia/kirkkautta. Mitään muuta ominaisuutta en tarvitse ohjelmalta. Muutamaa ohjelmaa olen kokeillut, mutta suurimmassa osassa on ylimääräisiä härpäkkeitä, mitkä tekevät ohjelmasta liian raskaan mun koneelle (Duron 1,3GHz). sitten varmaan Adobe Premiere (PC:lle) ja Final Cut Pro (MAC:ille) on turha mainita? varmaankin. no Macille on toi iMovie ja sitten Windowsille on toi tosi kevyt, paska, ohjelma nimeltaan Windows movie maker. (en edes tieda pystyyko talla leikkimaan kontrastin ja kirkkauden kanssa.) loysin just tammosen... http://www.muvee.com/computer-video-editing.htmen sitten tieda miten hyva/huono toi on. I'm a mushroom cloud layin' muthafuka, muthafuka! |
Jaz 18.05.2004 14:46:09 | |
---|
sitten varmaan Adobe Premiere (PC:lle) ja Final Cut Pro (MAC:ille) on turha mainita? varmaankin. no Macille on toi iMovie ja sitten Windowsille on toi tosi kevyt, paska, ohjelma nimeltaan Windows movie maker. (en edes tieda pystyyko talla leikkimaan kontrastin ja kirkkauden kanssa.) Premiere on liian raskas ja movie maker toimii vain XP:ssä. Mun koneessa on 98SE. |
Wolfheart 18.05.2004 19:28:27 | |
---|
Uleadin VideoStudio voisi olla hyvä vaihtoehto. Se on ainakin kevyempi ja selkeämpi, kuin premiere. |
deggis 18.05.2004 19:52:32 | |
---|
Mun mielestä Vegas tekee monen asian paremmin kuin Premiere eikä tahmaile monessakaan kohtaa niin paljon.. eipä oo tosin asiantuntijan mielipide. :) Vaihtoehtopa sekin. Mushroom Cut No13 |
Jaz 18.05.2004 21:17:14 | |
---|
Mun mielestä Vegas tekee monen asian paremmin kuin Premiere eikä tahmaile monessakaan kohtaa niin paljon.. eipä oo tosin asiantuntijan mielipide. :) Vaihtoehtopa sekin. System Requirements Microsoft® Windows® 2000, or XP eli eipä käy tuokaan :( |
askomiko 19.05.2004 01:44:51 (muokattu 19.05.2004 01:45:38) | |
---|
Ärmystää kun Windows XP Home-version mukana tulee se videolelu, mutta Pro:n mukana ei. Ja pro maksaa enemmän. Mistä mää maksoin extraa? Jostain järjestelmänvalvontapalikasta, pfft. Homeliteä kehiin, prkl. Ei sikäli, ei mulla ole edes videokameraa, eikä varmaan tulekaan. Oon niin tylsää katsottavaa että riittää valokuvakamera: aamulla nousen, yöllä nukahdan. |
Vilhelmus 19.05.2004 02:33:40 | |
---|
System Requirements Microsoft® Windows® 2000, or XP eli eipä käy tuokaan :( Kannattaa siirtyä suosiolla nykyaikaan ;) |
Jaz 19.05.2004 08:13:56 | |
---|
Kannattaa siirtyä suosiolla nykyaikaan ;) Siirtyisin niin mielelläni jos XP antaisi edes vähän periksi ja suostuisi mun kanssa yhteistyöhön. Talvella meni pari iltaa ihmetellessä mikä helv€% siinä on ettei XP asennu mun koneelle. Kone kyllä buuttaa rompulta ja se sininen ruutukin toimii vielä, eli se jossa kopiodaan tiedostoja kiintolevylle. Sen jälkeen tilttaa täysin. Sama vika ilmenee vaikka käynnistäisin rompun windowsista. Kaverin koneessa sama romppu kyllä pelaa. Voisko XP olla niin kranttu laitteistoyhteinsopivuuden kanssa? Verkkokortti nyt on ainakin vanha (combo), mut tuskin se saound blasterista tai näytönohjaimesta ainakaan pitäis olla kiinni. Romppuasemat ja muistit on testattu eikä johdu ainakaan niistä. Ei mullakaan videokameraa ole, digikameralla kun pystyy kuvaamaan videoita, niin sitä ominaisuutta tulee käytettyä. Eli tosiaan joku kevyt ohjelma riittäisi vallan mainiosti, kunhan saisi nämä pikkuvideopätkät yhdistettyä ja lisättyä samalla kirkkautta. |
deggis 19.05.2004 08:33:07 (muokattu 19.05.2004 08:40:26) | |
---|
Jaa että tarve oli semmoista.. kyllä tohon sais mun mielestä ilmastakin löytää. www.tucows.com ja sourceforge.net , itselle räpsyi ainakin tucowsista jonkinlaisia kommunisti(freeware)vaihtoehtoja ihan hakusanalla "video editor". Koetas kelaten. EDIT: aamusin vähän tahmaa EDIT: ja niin, tottakai, koita VirtualDubbia. Se svengaa just tohon tarpeeseen. Sitä saa käyttää pystypäin jo ihan ominaisuuksiensa takia ja se on ilmanen. Mushroom Cut No13 |
Jaz 19.05.2004 08:55:26 | |
---|
Jaa että tarve oli semmoista.. kyllä tohon sais mun mielestä ilmastakin löytää. www.tucows.com ja sourceforge.net , itselle räpsyi ainakin tucowsista jonkinlaisia kommunisti(freeware)vaihtoehtoja ihan hakusanalla "video editor". Koetas kelaten. EDIT: aamusin vähän tahmaa EDIT: ja niin, tottakai, koita VirtualDubbia. Se svengaa just tohon tarpeeseen. Sitä saa käyttää pystypäin jo ihan ominaisuuksiensa takia ja se on ilmanen. Tucowsista olen etsiskellytkin, mutten oo löytäny sopivaa. Kiitti linkistä, löysin jus itekin tuon virtual dubin sourceforgesta. Pitää imuroida ja testata se kunhan tästä kotikoneelle pääsen. plussaa. |
qfleax 19.05.2004 11:13:25 (muokattu 19.05.2004 11:15:11) | |
---|
Suosittelen Sonyn Vegas ohjelmistoa tohon. En tiedä hintatasosta, mutta pitäisi ominaisuuksien määrän perusteella olla Adoben premiereä paljon halvempi. Vegas on myös sangen helppokäytttöinen. EDIT: Sori en huomannut ylää olevaa. Suosittelen vaihtamaan Windowsia jos aiot suuremmassa määrin jotain editoida ja haluat käyttää moderneja ohjelmistoja. |
Jaz 19.05.2004 11:38:03 | |
---|
Suosittelen Sonyn Vegas ohjelmistoa tohon. En tiedä hintatasosta, mutta pitäisi ominaisuuksien määrän perusteella olla Adoben premiereä paljon halvempi. Vegas on myös sangen helppokäytttöinen. EDIT: Sori en huomannut ylää olevaa. Suosittelen vaihtamaan Windowsia jos aiot suuremmassa määrin jotain editoida ja haluat käyttää moderneja ohjelmistoja. Kyllähän minä vaihtaisinkin, mutta.... lue ylläoleva |
Wolfheart 19.05.2004 12:33:05 | |
---|
Ärmystää kun Windows XP Home-version mukana tulee se videolelu, mutta Pro:n mukana ei... Eikös sen saa windowsin updatesivustolta ladattua pro-versioonkin? |
askomiko 19.05.2004 13:06:45 | |
---|
Onhan Vegas ollut olemassa jo ennen XP:täkin. Jotta eikun divareita penkomaan. |
Jaz 19.05.2004 13:18:55 | |
---|
Onhan Vegas ollut olemassa jo ennen XP:täkin. Jotta eikun divareita penkomaan. Juuh, näköjään käy ysikasiinkin nelosversio. |
qfleax 19.05.2004 20:35:31 | |
---|
Kyllähän minä vaihtaisinkin, mutta.... lue ylläoleva W2k on myös vakaa. Ainakin sen asennuksessa voi tarjota jollekin laitteelle ajuria, jos sitä ei ole Windowsin mukana. Esim. itse tarvin sen kovalevyohjaimelle. |
Fortune 20.05.2004 15:20:36 | |
---|
Onhan niitä videoita editoitu ennen nyky-winukoitakin ihan menestyksekkäästi. Joten jos tuota Vegasia yms. kerran on vanhempina versioina, niin eikun alan foorumeille ostoilmoitusta (Mikrobittiin, Keltaiseen pörssiin myös). |
superfly 20.05.2004 16:18:49 | |
---|
Ärmystää kun Windows XP Home-version mukana tulee se videolelu, mutta Pro:n mukana ei. Ja pro maksaa enemmän. Mistä mää maksoin extraa? Jostain järjestelmänvalvontapalikasta, pfft. Homeliteä kehiin, prkl. Mulla se tuli kyllä Pro:n mukana. Piti vaan osata valita se asennusvaiheessa. Se videolelu on kyllä melkoisen käyttökelpoinen. Suurin osa kotivideoharrastajista saa kyllä kaiken tarpeellisen tehtyä sillä. Ei se ole mun mielestä lelu olleskaan. Harppu on alaston piano |