Aihe: Kuinka jakaisit kovalevyt?
1
isojussi
07.09.2004 10:58:32
Oon tässä funtsinu, että pitäiskö kovalevyjen ositusta muuttaa vielä koneen vakauttamiseks. Mä oon partitioinu fd:t seuraavasti (on siellä muitakin osioita, mutta näät on kait tärkeimmät):

- Winkkarille oma
- Audiosekvensserille oma (sekä ohjelma, että tallennus)
- Masterointiohjelmalle oma (sekä ohjelma, että tallennus)
- Plugareille oma

Sitten on muille musaohjelmille, muille ohjelmille, vähän varastoo jne..

Pitäiskö noitten audio-ohjelmien ohjelmat ja tallennus olla eri osioissa?
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Firewalk
07.09.2004 12:19:05
En usko että tuollaisesta jakamisesta on enään kauheasti hyötyä. Kun ajattelee että mitä enemmän sulla on osioita, sitä pienemmän määrän lukupää kerkeää lukea tietoa siltä osiolta yhdellä kierroksella -vaikkakin tieto olisi juuri sitä haluttua.

Itselläni on käyttis, sekkari ja pluginit samalla osiolla ja sitten kaikki audio (samplet, nauhoitukset), sekä sekkarin projektikansiot omalla.

Tämä on vain mun tapa toimia, en väitä että olisi paras.
lion
07.09.2004 12:34:22
Oon tässä funtsinu, että pitäiskö kovalevyjen ositusta muuttaa vielä koneen vakauttamiseks. Mä oon partitioinu fd:t seuraavasti (on siellä muitakin osioita, mutta näät on kait tärkeimmät):

- Winkkarille oma
- Audiosekvensserille oma (sekä ohjelma, että tallennus)
- Masterointiohjelmalle oma (sekä ohjelma, että tallennus)
- Plugareille oma

Sitten on muille musaohjelmille, muille ohjelmille, vähän varastoo jne..

Pitäiskö noitten audio-ohjelmien ohjelmat ja tallennus olla eri osioissa?

Ei siitä osioinnista oo hyötyä, kun nuo kovon lukupäät liikkuu yhtenä pakettina niin jos on paljon osioita, ni lukupäät veivaa edestakasin levyn ulko ja sisälaidalle. Ainoa josta on hyötyä on toisen fyysisen kovon hankkiminen jonne sitten laittaa kaikki samplet ja nauhotettavat raidat. Ohjelmat ja plugarit voi sitten pitää siinä systeemilevyllä, koska ne kuitenki menevät muistiin. Jotkut yli 100 megan plugarit kannattaa laittaa sitten tuonne audiolevylle, koska kaikki ei mene muistiin.

- Li'oN
Musiikissa on joitakin asioita jotka eivät musiikkiteknologian kehittyessä muutu miksikään, kuten: Kun rahaa pistetään palamaan, niin paska alkaa haista. Rankasti.
isojussi
07.09.2004 22:08:15
Kiitos jo tässä vaiheessa hyvistä vastuksista!

Sen verran tarkentaisin, että onko mitään rajoituksia aseman koolla Winkkarin suhteen?

Nyt on 98SE, mutta seuraavassa myllyssä toki XP...
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
lion
07.09.2004 23:07:52
Kiitos jo tässä vaiheessa hyvistä vastuksista!

Sen verran tarkentaisin, että onko mitään rajoituksia aseman koolla Winkkarin suhteen?

Nyt on 98SE, mutta seuraavassa myllyssä toki XP...

No ei sillä mitään merkitystä ole.. Ainoa jossa tulee tilarajotukset vastaan on luultavasti emolevy.

- Li'oN
Musiikissa on joitakin asioita jotka eivät musiikkiteknologian kehittyessä muutu miksikään, kuten: Kun rahaa pistetään palamaan, niin paska alkaa haista. Rankasti.
LesPaul70
08.09.2004 10:26:52
No ei sillä mitään merkitystä ole.. Ainoa jossa tulee tilarajotukset vastaan on luultavasti emolevy.

On sillä sen verran merkitystä, että W98 käyttää FATia/FAT32:ta, jotka eivät ole ideaalisia levyjärjestelmiä kaiken tavaran ollessa yhdessä osiossa (=minimivarausyksikkö kasvaa aika isoksi). NTFS (Windows XP:ssä) ei ole niin paha, ja sillä voidaan mielekkäästi pitää isokin kiintolevy yhtenä osiona, jos niin halutaan.

En näe mitään erityistä hyötyä sillä, että eri ohjelmien varsinaiset ohjelmatiedostot hajautetaan eri osioille. Sen sijaan ohjelmien käsittelemän datan sijoittaminen omalle osiolleen on perusteltua, sillä audiodata yleensä vie aika paljon tilaa ja sisältö vaihtuu aina välillä -> kyseinen osio fragmentoituisi aika tiuhaan, jos audiodatat tulisivat samalle osiolle käyttöjärjestelmän & ohjelmien kanssa.

Oikeastaan myös swapin voisi sijoittaa omalle "dedikoidulle" osiolleen kuten linuxissa.
Oletko orkesterisoittimen soittaja vailla sinfoniaorkesteria (Helsingissä)? Jos olet, laita pikaviesti!
kivi
11.09.2004 11:39:28
Itselläni on käyttis, sekkari ja pluginit samalla osiolla ja sitten kaikki audio (samplet, nauhoitukset), sekä sekkarin projektikansiot omalla.

Näin, ja nimenomaan fyysisesti eri kovot, ei partitioidut. Lisäksi levyjen on kiva olla fyysisesti samantapaisia ja mahdollisimman nopeita. Partitioimalla audiolevylle kannattaa laittaa oma osio, jossa on sillä hetkellä työstettävät biisit, niin defragmentointi (joka välissä ja päivittäin!) ei kestä koko päivää. 6Gt defraggautuu kuitenkin nopeammin kuin 60.

Muuten partitioinnista ei enää XP:llä ole juuri hyötyä. W95:llä varausyksiköt saattoivat vielä sitoa melkoisen osan levyä, sikäli partitiointi oli tarpeen.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)