Aihe: Projektit auki toisessa ohjelmassa?
1
Dr.Rubber
07.09.2004 10:51:14
Kuinka yleistä on, että toisella ohjelmalla äänitetyt pohjat saa auki toisessa ohjelmassa?

Nimittäin, ongelmana on, että bändimme laulaja tahtoisi äänittää laulunsa demolle itsekseen kotonaan, kun taas muun bändin äänitys tapahtuu minun toimestani. Ongelman ydin on siinä, että laulajamme käyttää Logiccia, kun taas itse olen vielä tällä hetkellä käymässä arpajaisia, että minkä softan hankintaan käyn. Alustavasti olen ajatellut käyttää jotain edullista tai peräti ilmaista softaa, tosin mielessä kiiltää myös ajatus Cubasesta tai Sonarista. Miten saada Logicilla äänitetyt laulut näihin projekteihin ja taas toisaalta minun ohjelmillani äänitetyt pohjat auki Logicissa? Onko muuta mahdollisuutta, kuin käydä Logicin hankintaan?
Ei kannata tunkea lunta pilluun!
krushing
07.09.2004 11:34:19

Kaikista noista softista saa ainakin waveina raidat ulos, jotka voi sitten importata omaan sekvensseriin. Logicin sessiofileiden importtaaminen sellaisenaan tuskin onnistuu.
Niq
07.09.2004 12:51:21

Helposti käy. Teet raakamiksauksen omalla softallasi, poltat cd:lle, annat laulajalle, joka importtaa tuon wavin cd:ltä logicciin, laulaa päälle ja exporttaa lauluraidan waviksi, polttaa cd:lle ja antaa sitten sinulle. Oikean paikan löytämiseksi voi raitojen alkuun laittaa aina samaan kohtaan vaikkapa neljä metronomin kliksautusta. Toki tuohon tiedonsiirtoon voi myös käyttää internetiä tai muuta siirtotapaa. CD on halpa ,kätevä ja nopea tapa.
I have a cunning plan
Locrian
07.09.2004 13:00:54 (muokattu 07.09.2004 13:01:10)
Jep eli yksittäisten raitojen importtaus .aif-,.omf- tai .wav-fileenä onnistuu 99 prosentilla ohjelmista.Kokonaisten projektien siirtely kokonaisuutena (automaatiot,plugarit,muistiinpanot jne.) ei sitten (yleensä) onnistukkaan kuin samojen softien välillä.

Lauluhomma onnistuu kyllä aivan hyvin yllä mainitulla tavalla.Klikkiä helpompi tapa ,ainakin mun mielestä, on yksinkertaisesti leikata lauluraita alkamaan sovitusta tahdista ja loppumaan samasta tahdista.Sama homma jokaiselle lauluraidalle.Esim. Verse1:16-48.
-"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmour
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)