Juha86 10.09.2004 12:57:56 (muokattu 10.09.2004 12:58:22) | |
---|
Meidän tietokone kävi huollossa, ja sen jälkeen mikrofonilla ei jostain syystä enää oo pystyny nauhoittamaan. Mä en tiedä missä hitossa se vika on, mut jos vaan laittaa mikrofonin tohon tietokoneen taakse kiinni (mikille varattuun rööriin) ja avaa ihan vaan Ääninauhurin, niin se ei tallenna ääntä. Mikki kuitenkin on kunnossa, ja en keksi ääniasetuksistakaan mitään muutettavaa. Mikä hitto tässä kusee? ~totuus ei pala tulessakaan~ |
hirvoksi 10.09.2004 13:07:25 | |
---|
Varmista nyt vielä äänenvoimakkuussäädöistä, että mikrofonia ei ole vaimennettu ja "volaa" on mikrofonilla tarpeeksi. - Pete "Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata."
- Mae West |
Juha86 10.09.2004 16:34:46 | |
---|
Eipä oo tuostakaan kiinni =/ Huomasin äsken et tänne koneeseen on korjauksen yhteydessä tullut joku C-media Wave Device, ja se on oletuksena kaikissa äänilaitteis. Luulen et sillä on jotain tekemistä tään ongelman kans.. Hitto. Yksinkertaisestakin asiasta saadaan vaikea... ~totuus ei pala tulessakaan~ |
Juha86 12.09.2004 16:53:33 | |
---|
Nyt sain sen mikin niin et tietokone kyllä nauhottaa ääntä mut tajuttoman hiljaisella äänellä! Jos mikkiin karjuu, niin raidat vähän värähtää ääninauhurissa, mut siihen se jääkin. Asetuksis mikin äänet on täysillä. Missähän vika..? ~totuus ei pala tulessakaan~ |
hirvoksi 15.09.2004 14:14:38 | |
---|
Asetukset voi vaihdella äänikorteittain, mutta mikrofonin lisäasetuksista saattaa löytyä boost/vahvistus säädin tai "checkboksi" ... Löytyykö / onko päällä? Onko mahdollista kokeilla toisella mikillä? - Pete "Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata."
- Mae West |
Juha86 17.09.2004 12:14:33 | |
---|
Tuolla boostilla sen sai vähän vahvemmaksi (kiitti vinkistä), mut ei se vieläkään oo entisensä. Hiljainen on ääni.. Ei oo mahdollisuutta toiseen mikkiin. Tai yks rikkinäinen mikki täällä on, mut siitä nyt ei paljon iloa oo =) No, pitää vielä yrittää, jos ny jotain kautte sais ääniä säädettyä vielä lisää.. ~totuus ei pala tulessakaan~ |
hirvoksi 17.09.2004 12:54:20 | |
---|
Voi myös olla, että mikrofonin nauhoitus- ja toisto voimakkuus säädetään eri paikasta. Esim. äänenvoimakkuussäätimen ominaisuuksista voi olla mahdollisuus valita toisto tai nauhoitus, jotka voivat olla toisitaan riippumattomia. Vähän hankalaa yrittää neuvoa, kun ei tiedä mikä käyttis sulla on. Tai äänikortti ... - Pete "Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata."
- Mae West |
Juha86 18.09.2004 16:52:27 | |
---|
Käyttis on Windows 98. Joo mä oon huomannut että ne toisto- ja äänitysvoimakkuudet ei oo riippuvaisia toisistaan (ainakaan tässä koneessa). Mä en oo varma tästä äänikortista, se saattaa olla jokin C-Media-- tai jotain.. ~totuus ei pala tulessakaan~ |