Osaisiko joku auttaa äänitysprobleemassa. Mulla on avid mbox mini ja pro tools sekä Reaper softat. Äänitys ei kummallakaan onnistu, koska vaikka mboxissa (uloinen boksi usb:llä koneeseen yhdistetty) valo syttyy signaalin vastaanottamisen merkiksi ei softan kontrollipaneelissa ala volume "pomppimaan", eli signaali ei ilmeisesti kulje mboksista softaan. Any ideas what to do/try? |
Viljoman: Osaisiko joku auttaa äänitysprobleemassa. Mulla on avid mbox mini ja pro tools sekä Reaper softat. Äänitys ei kummallakaan onnistu, koska vaikka mboxissa (uloinen boksi usb:llä koneeseen yhdistetty) valo syttyy signaalin vastaanottamisen merkiksi ei softan kontrollipaneelissa ala volume "pomppimaan", eli signaali ei ilmeisesti kulje mboksista softaan. Any ideas what to do/try? Äänitysohjelman käyttöopasta lukemalla pääsee yleensä noiden asetusten kanssa eteenpäin. Normaali kuvio on - valitse äänikortti I/O laitteeksi - valitse ajuri API (ASIO, tms.) - aktivoi tarpeelliset I/O kanavat softan käyttöön - aseta I/O bufferien koko sopivaksi - aseta monitorointi asetukset ja muut asetukset kulloisenkin raidan mukaan (audio/MIDI+VSTi) (! audio ja VSTi raitojen ulostulo kannattaa mieluummin ohjata kulkemaan master bussin kautta eli ei suoraan I/O laitteelle) |
juha_p: Äänitysohjelman käyttöopasta lukemalla pääsee yleensä noiden asetusten kanssa eteenpäin. Normaali kuvio on - valitse äänikortti I/O laitteeksi - valitse ajuri API (ASIO, tms.) - aktivoi tarpeelliset I/O kanavat softan käyttöön - aseta I/O bufferien koko sopivaksi - aseta monitorointi asetukset ja muut asetukset kulloisenkin raidan mukaan (audio/MIDI+VSTi) (! audio ja VSTi raitojen ulostulo kannattaa mieluummin ohjata kulkemaan master bussin kautta eli ei suoraan I/O laitteelle) Kiitos vinkeistä. Avidin sivuilla neuviotaan päivittämään ajurit ja laittamaan I/O asetukset defaultille. Molempia kokeilin heti ilman menestystä. Äänikortti valittu myös I/O laitteeksi. Bufferit olen pitänyt default asetuksilla. Kun viimeksi joitakin vuosia sitten äänittelein molemmilla softilla onnistui ilman ongelmia. Nyt asensin molemmat uudestaan samoin kuin mboxin ajurit ja avot, ei skulaa. |