PJS 28.10.2004 20:07:28 | |
---|
oon tässä yrittäny fruityloopsia samplerina käyttäen tehdä realistisehkon kuuloisia rumpuraitoja ja homma olisi muuten ihan hanskassa mutta: a) jostain syystä ohjelma ei tajua kuin 8-osia eli tahtia ei saa jaettua esim. 16 osiksi..tämä tekee rummuista aika yksitoikkoisen kuuloiset.. b) Ja myöskään avoin hi-hat samplea ei voi käyttää sillä sitä ei saa "sulkeutumaan" eli samplen toisto ei katkea ajallaan vaan jää soimaan suljettu hihat samplen päälle. Saisiko Avoin hihat samplen kytkettyä suljettuun jotenkin siten että suljettu hi-hat sample katkaisisi automaattisesti aina avoimen hihhatin samplen. Tajusitteko mitä yritän selittää.. Minä olen paras kaikessa. Kaikki muut on perseestä. PJS rulettaa! |
sami_sumea 28.10.2004 23:05:43 (muokattu 28.10.2004 23:07:56) | |
---|
a) jostain syystä ohjelma ei tajua kuin 8-osia eli tahtia ei saa jaettua esim. 16 osiksi..tämä tekee rummuista aika yksitoikkoisen kuuloiset.. Mitähän aataminaikaista versiota mahdat käyttää? Uusimmalla (FL Studio 4.52:lla) voi lätkiä nuotteja 768 ppqn:n resolla. Luulis riittävän. b) Ja myöskään avoin hi-hat samplea ei voi käyttää sillä sitä ei saa "sulkeutumaan" eli samplen toisto ei katkea ajallaan vaan jää soimaan suljettu hihat samplen päälle. Saisiko Avoin hihat samplen kytkettyä suljettuun jotenkin siten että suljettu hi-hat sample katkaisisi automaattisesti aina avoimen hihhatin samplen. Valkkaa open-haitsu-sample, paina misc->cut by-> väännä tohon vaikka kakkonen. Valkkaa closed-haitsu-sample, valitse misc->cut-> väännä tohonkin kakkonen. Voila! Nyt closed-haitsu leikkaa open-haitsun. Vaihtoehto kakkonen on käyttää piano rollia ja volume-envelopea sampleissa. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
lindo 28.10.2004 23:25:29 (muokattu 28.10.2004 23:28:01) | |
---|
Tuohan toimii, itse olisin selittäny jotain ihan muuta heh heh. Mihin tuo perustuu? Niin siihen Piano rolliin katso siihen missä SNAP lukee oletuksena kai että "Line" siitä kun otat (none) ja nyt klikkaat sen channelin kohdalla "Piano roll" tai send to piano roll, ja alat lätkimään mihin sattuu :) I don't belive anything, if i don't see it first |
sami_sumea 29.10.2004 14:09:20 | |
---|
Tuohan toimii, itse olisin selittäny jotain ihan muuta heh heh.Mihin tuo perustuu? Siis nuo ovat cutting group settingsejä. Eli samplelle siis "Cut" = samplen cutting groupin numero "Cut by" = jos kyseisessä cutting groupissa oleva sample triggeröidään (ja tämä editoitava sample soi), editoitava sample lakkaa soimasta. Noi on suunniteltu just haitsuja yms. varten. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
lindo 29.10.2004 17:44:17 | |
---|
No nyt selvis, kiitos! I don't belive anything, if i don't see it first |