Aihe: Äänet särkee/paukkuu
1
Raz
25.10.2004 14:21:47
Mulla on ongelma äänikortin kanssa. Äänet särkee ihmeellisesti ja särinä lisääntyy jos laitan päälle jonkin suurta tehoa vaativan ohjelman, esim Cubasen. Aiemmin käytin integroitua äänikorttia, mutta mic/line-ineistä tuli niin kauhea kohina että kunnollinen äänittäminen oli lähdes mahdotonta. Kokeilin SB PCI128 ja PCI64 äänikortteja, mutta molemmista tuli sama säröongelma, vaikka kokeilin kaikkia vapaana olevia pci-paikkoja. Hain uusimmat ajuritkin. Ääniasetuksia oon sädellyt hermoromahduksen partaalle. Tiedän, että nämä äänikortit ei ole mitään pro-kortteja, mutta epäilyttää hankkia parempaa jos siinäkin ilmenee sama juttu. Käyttis on Windows XP pro ja emolevy asrock k7vt2.

Tässä vielä ääninäyte:
http://koti.mbnet.fi/razor86/mp3/sb128.mp3
Locrian
25.10.2004 14:24:17
En edes viittinyt kuunnella näytettä.Hommaa kunnon kortti ja pistä rahaa siihen cubaseen.Sitten on ehkä motivaatiota ottaa selvää perusasioista.Mä jopa tiedän mistä kiikastaa mutta en kerro.Oon sen verta kusipää mulkero.
-"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmore
Raz
25.10.2004 14:34:14
Ajattelin täältä kysyä jonkun tietokonefoorumin sijaan, että josko täältä sais jotain muitakin kuin vittuiluviestejä mutta eipä näköjään.
Locrian
25.10.2004 14:41:13
Ajattelin täältä kysyä jonkun tietokonefoorumin sijaan, että josko täältä sais jotain muitakin kuin vittuiluviestejä mutta eipä näköjään.

Ai.Sori vaan....
-Happy Gilmore
Adawolf
25.10.2004 14:56:00
se on oieesti kortista kiinni, kun kaverilla oli sama ongelma, niin se korjaantu samalla ku osti paremman kortin....
kivi
25.10.2004 20:12:46

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=33&t=59472&o=0&co=0

Katos, tuon takia. Hanska pitää.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Adawolf
25.10.2004 21:50:33
Nooh.

Eipäs nyt olla tosikkoja.
Onhan sentään maanatai ilta.
Raz
25.10.2004 22:03:00
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=33&t=59472&o=0&co=0

Katos, tuon takia. Hanska pitää.

Voivoi, olen ali-ihminen :'(
lindo
27.10.2004 21:19:52
En edes viittinyt kuunnella näytettä.Hommaa kunnon kortti ja pistä rahaa siihen cubaseen.Sitten on ehkä motivaatiota ottaa selvää perusasioista.Mä jopa tiedän mistä kiikastaa mutta en kerro.Oon sen verta kusipää mulkero.

Mä olen varmaan jääny jostain ulkopuolelle.
Mistä moinen vittuilu? :O

Tuohan kuulosti vaan siltä että oli tasot liian kovalla jossain, ei tuo musta mistään äänikortista johdu, korkeintaan AsRockin emosta ;)
I don't belive anything, if i don't see it first
lindo
28.10.2004 00:01:48 (muokattu 28.10.2004 00:03:52)
Lainaan tähän nyt tuolta "yleiset pelisäännöt".

Miten olisi seuraava muotoilu: piraattisoftien käyttämistä ei tueta koska piraattisofta on varastettua. Varastaminen taas on väärin mm. rikoslain, raamatun ja vakiintuneen länsimaisen kulttuurin puitteissa.

Mikä on piraattisofta?

En minäkään kannata piratismia koska se on sitä että joku hankkii elantonsa myymällä kopioitua tavaraa, esim äänitteitä.

Crackätyn softan käyttäminen ei ole piratismia, koska
1. tietääkseni nämä crackkääjät eivät tee sitä työkseen.
2. kuka OSTAA crackättyjä ohjelmia, sitä kangellä perseeseen.

Paljonko polttelet levyjä yleensä?
Äänittelitkö ennen vanhaan levyjä kasetille?
(Kenties montako oikeaa PIRAATTI äänitettä on hyllyssä?)

Jos joku noista, niin sinäkin olet varas, koska et kuitenkaan tilittänyt Teostolle tai maksanut niistä esittäjille.

No vittu joo, mutta eihän SE ole piratismia.
Miten siis crackätyn ohjelman KÄYTTÄMINEN voi olla piratismia?

Asioista kannattaisi ottaa selvää ennen kun alkaa viattomille vittuillemaan.

Minä itse en harrasta edes levyjen polttoa eikä ole esim 10.000 kpl Mp3 biisin soittoluetteloita koneella, mutta tunnen kyllä ihmisiä joilla on, en silti pidä heitä varkaina.
pkhlo
28.10.2004 00:43:56
Zot! Muurahaispesään käytiin kusaisemassa. Sori, mie en jaksa, näiton selvitetty sen saatanan seittemäntuhatta kertaa. (joo myönnän oon siis lukenut, en kommentoinut)Onneks muut varmaan jaksaa, mut totean kuitenkin, että tällä pelsebuubilla on yksi poltettu äänite hyllyssä ja se on toi Kalaniemen Ahma, jonka kuultuani kävin sitten ostamassa sen. Nolottaa silti ja se on siellä vähän piilossa, takana. Kännissä nyt vaan tässä tunnustin...
They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit.
Locrian
28.10.2004 09:07:24
Mä olen varmaan jääny jostain ulkopuolelle.
Mistä moinen vittuilu? :O

Mietippä sitä.

Tuohan kuulosti vaan siltä että oli tasot liian kovalla jossain, ei tuo musta mistään äänikortista johdu, korkeintaan AsRockin emosta ;)

Ai niinkö veikkaat?Että tasot jotenkin mystisesti sitte nousee ku projekti syö tehoja vähän enemmän?Ihan miten vaan.
-Happy Gilmore
lindo
28.10.2004 09:38:05
Mietippä sitä.

...ja mähän mietin. En siltikään monta kertaa tuon ekan postin luettuani löytänyt siitä mitään mistä ois pitäny vittuilla. Musta forumeissa tietämättömille/noviiseille vittuilu on muutenkin todella lapsellista.

Ai niinkö veikkaat?Että tasot jotenkin mystisesti sitte nousee ku projekti syö tehoja vähän enemmän?Ihan miten vaan.

Niin veikkasin.

...jotenkin mystisesti sitte nousee ku projekti syö tehoja vähän enemmän

Tsori mutta mä en nyt oikeesti tajua.
Ei tasot mitenkään mystisesti nouse, vaan niistä liu'uista tms. nostamaalla, mutta tuo kaveri ei ehkä tiennyt sitä. AsRockin emo oli vitsi, niinkuin varmaan huomasit.

Laitatko mulle vaikka PM'n ja kerrot mistä kenkä puristaa niin voidaa lopettaa tää yleisellä paikalla kinaaminen?
Mikael
28.10.2004 10:42:48 (muokattu 28.10.2004 10:45:46)

Blah... piipi-piipi arvon lindo. Aivan sama onko kyseessä crack tai piraatti - laiton softa joka tapauksessa ja sellaisia ei täällä katsota hyvällä. Sanoja vääntelemällä voit noi hommat ehkä selittää itsellesi, mutta täällä toi ei johda mihinkään. Tietämättömän/noviisin on syytä oppia ja välillä se vaan on niin että oppiminen tapahtuu kantapään kautta, etenkin kun keskustelun säännöissä selvästi ilmoitetaan miten nämä asiat täällä on.

EDIT: Alkuperäiselle kysyjälle perusvastaus: Katso manuaalista.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Niq
28.10.2004 10:56:27

Pakko tähän on oma mielipidekin lisätä, kun tästä piratismista puhutaan kerran. Minulle se on ihan jokaisen oma asia mitä softia koneellaan pitää ja onko ne laillisia vai laittomia, mutta siinä vaiheessa kun tullaan tänne kysymään apua laittomien softien kanssa niin minun mielestäni saa jättää vastaamatta ja vähän vittuillakin.

Netti on täynnä warettajien ja muiden keskustelupalstoja, joilla saa näistä laittomista softista saa ihan rauhassa keskustella, on parempi että pidetään tämä palsta tällaisten yläpuolella, varsinkin kun noilla warepalstoilla on keskustelun taso yleensä ihan jotain muuta kuin täällä. Johtuisiko kenties siitä että täällä on hieman henkisesti kypsempää porukkaa, joka haluaa maksaa hyvin tehdystä työstä sen tekijöille.

Ja vinkuminen siitä ettei ole rahaa ostaa niitä softia, on täysin turhaa, koska jollain rahalla se konekin on ostettu. Ja netti on pullollaan ilmaista musasoftaa.

Ei sillä ettei itselläni olisi jotain laitonta ollut koneellani, itsekin voin myöntää kaikenmaailman musasoftaa aikoinaan warettaneeni. Mutta eipä sitä silloin teininä osannut edes niitä käyttää. Eikä osannut ajatella miksi niistä ohjelmista pitäis maksaa. Ja kovalevyltä löytyy mp3-musiikkia, lähinnä irrallisia biisejä levyiltä, joita en ole yhden biisin takia viitsinyt ostaa, tai sitten bootlegejä.

Tätä on turha alkaa puolustamaan sillä "lain mukaan yksityishenkilö blaablaa" -puheella, kun sillä ei ole mitään merkitystä, laiton ohjelma on laiton vaikka voissa paistaisi.
Jouni Antero
28.10.2004 15:14:21
Sattumoisin ihan muista syistä vähän aikaa sitten tarkistin Teoston ja Gramexin saiteilta: lisenssittömän softan käyttö kaikilla tavoilla kielletty ja samoin saman lisenssin käyttäminen useammassa kuin yhdessä koneessa (tätä kyllä tulee minunkin rikottua välillä aika surutta).

Musiikkia saa kopioida yksityiskäyttöön myös lähipiirille parin kappaleen eriä - myös lainatusta materiaalista.

Kaikki luvattomat tiedostojen kopiot kiellettyjä.

Nyt joku minua viisaampi voisi muuten kertoa, onko MP3 musiikkia vai tiedosto?
Locrian
28.10.2004 15:17:18
Nyt joku minua viisaampi voisi muuten kertoa, onko MP3 musiikkia vai tiedosto?

Valistunut veikkaus:tiedosto.

Mitä tulee tohon saman lisenssin käyttö useammassa koneessa niin ymmärrän yskän mutten ymmärrä kieltoa.Kyllä mulla on kotikoneella samat softat kuin työkoneella koskapa joudun töitä kotonakin tekemään...
-Happy Gilmore
Niq
28.10.2004 16:27:26

Nimenomaa saman lisenssin _yhtäaikainen_ käyttö. Eli samalla lisenssillä voi olla kahdessa koneessa sama softa, kunhan niitä ei käytetä kuin toista kerrallaan.
lindo
28.10.2004 17:25:04
.... mutta siinä vaiheessa kun tullaan tänne kysymään apua laittomien softien kanssa niin minun mielestäni saa jättää vastaamatta ja vähän vittuillakin.

Missäs vaiheessa tää Raz kaveri ilmoitti että "mulla on tollanen crackätty Cubase" tms?
Vai luetteko kenties rivien välistä?
Miksi ei aloittelioille voi antaa neuvoja?
Mä ainakin haluan aina neuvoa jos vaan osaan.
Niq
28.10.2004 17:31:33 (muokattu 28.10.2004 17:32:40)

Ensimmäisessä viestissä on vastaus ko. ongelmaan: "Hommaa kunnon kortti". Ja se ajatus, että tyyppi on laittanut rahaa kalliiseen cubaseen eikä ole kunnon äänikorttia vaivautunut ostamaan, kuulostaa aika...absurdilta.

EDIT: niin että jos osaa laskea 1+1 eikä ole jatkuva näsäviisastelun ja pilkunjyystämisen tarve niin eiköhän tuosta sen verran voi rivien välistä lukea...;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)