Joo, eli tuhosin juuri äsken koko hel**tin tiedostojärjestelmäni. Ajattelin kokeilla xfce- työpöytäympäristöä (käytän linuxia), jota sitten rupesin kääntämään. Siinä on käännettävä useampia moduuleja, jotka ovat eri kansioissa, joten ajattelin, että kääntäisin ne yhdellä ja samalla komennolla yhden kerrallaan. Eli siis: avaa kansio, configure, make, make install, poista tämänhetkinen kansio. Kokeilin seuraavaa: cd * && ./configure && make && make install && rm -R -f ./ mutta tuo rm ./ ei toiminut, joten ajattelin kokeilla muita vaihtoehtoja. Tein kansion nimeltä test, ja ajattelin että jos pysyn siinä, ei tule mitään ongelmia. No, kun hetken olin kokeillut, väsyneenä kirjoitin: rm -R -f / olin tietenkin roottina, koska halusin suoritta make installin. Kesti hetken, ennen kuin tajusin mitä olin tehnyt.. No onneksi en mitään erityisen tärkeää tuhonnut.. Harmittaa kuitenkin aika kovin. Onko kenelläkään ideota miten saisi tiedot takaisin? (tuskin on) (Kännykän värinäkin hajosi tänään. Epäonnen päivä.. Mur.) "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies |
rm -R -f / olin tietenkin roottina, koska halusin suoritta make installin. Kesti hetken, ennen kuin tajusin mitä olin tehnyt.. Hohhoh :D Sattuuhan noita... kyllä tuostakin vielä tiedot saisi takaisin, googletappas vaikka "hdd recovery software", niin varmasti löytyy apu ongelmaan. |