Jabbe 17.10.2004 16:28:11 (muokattu 17.10.2004 16:29:24) | |
---|
Kannettavan PC:n hankin tässä päivänä muutamana. Siihen lisäksi M-Audion FW1814 -äänikortin, joka on ollut musakäytössä vallan loistava. Kuitenkin mötikkä on suht kookas ja isoimpana ongelmana vaatii verkkovirtaa, kun taas Centrino-läppäri pyörii akulla hyvin 4-5 tuntia. Ja musaa mielisin tehdä todellakin ilman sähköpistokkeiden etsimissä, vaikka sitten metsän keskellä. Joten, tartteis: 1. Äänikortti, jossa stereo-in ja stereo/kuulokeulostulo, pieni latenssi (ASIO/WDM) mm. softasyntikoille, ei vaadi verkkovirtaa. Echo Indigo I/O vaikuttaisi juuri sopivalta, onko hankinnan arvoinen? 2. USB-midikeyboard. Pieni (mahtuu läppärin kanssa reppuun), halpa, ehkä pari knobia (ei must) ja USB-virtaa pitäisi syödä. Pari oktaavia riittää, lähinnä joku millä ampua nuotteja sisään. M-audio Oxygen8 tuli ekana mieleen, onko tarjota parempia vaihtoehtoja? Nämä siis mahd. halvalla, mielellään alle 300€ yhteensä. Mikä olisi fiksuin ratkaisu? EDIT: Niin, ja jos esim. Cardbus-äänikortti ja USB-kiippari, niin mitenkähän mahtaa käydä virrankulutukselle? Syökö paljonkin akkua? |
Snowblind 17.10.2004 16:33:00 | |
---|
Tsekkaappa nuo Novationin midikiipparit. Ne juuri joissa on ne xy-padit ja muut. Toimivat muistaakseni ihan usb-virralla. "You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man." |
Jabbe 17.10.2004 16:35:33 | |
---|
|
Petronome 17.10.2004 18:52:33 | |
---|
Tietty jos löydät mulle äänikortin jonka ostamisesta mulle maksetaan 70€... :) Cretive Sb...? En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
Jabbe 17.10.2004 22:22:14 | |
---|
Cretive Sb...? Hoho. Löytyy jo, ei paljoa tee. Mietin myös jotain kiipparia jossa äänikortti samassa, mutta useimmissa heikompi äänenlaatu, ja joutuisi aina ottamaan kiipparin vaikka haluaisi vain kuunnella musaa. Joten fiksuinta lienee vaikka toi Indigo I/O ja joku kiippari? |
sami_sumea 18.10.2004 16:11:47 (muokattu 18.10.2004 16:12:50) | |
---|
Echo Indigo I/O vaikuttaisi juuri sopivalta, onko hankinnan arvoinen? On. Tilasin just 2kpl ... Ennen tilaamista kannattaa tsekata koneen malli/merkki ja kysyä vaikka Echon supportista tuetaanko ko. vehkeen piirisarjaa (ainakin jollain Fujitsu-Siemensin läppäreillä on ollut ongelmia halpis-PCMCIA-kontrollereiden takia). Pari oktaavia riittää, lähinnä joku millä ampua nuotteja sisään. M-audio Oxygen8 tuli ekana mieleen, onko tarjota parempia vaihtoehtoja? Halvin 4-oktaavinen lähtee satasella , M-Audion Keystation: http://www.slsx.com/index.cfm?PID=784&TRID=49&PTRID=81 EDIT: Niin, ja jos esim. Cardbus-äänikortti ja USB-kiippari, niin mitenkähän mahtaa käydä virrankulutukselle? Syökö paljonkin akkua? PCMCIA-kortit tuskin syövät paljon mitään, toi kiippari voi syödä jonkin verran. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
eleeton 20.10.2004 13:27:03 | |
---|
harmi ettei ole eteen sattunu ADAT liitännällä varustettua PCMCIA-korttia.. :( semmoselle olis käyttöä. |
Leikari 20.10.2004 13:42:42 | |
---|
Mietin myös jotain kiipparia jossa äänikortti samassa, mutta useimmissa heikompi äänenlaatu, ja joutuisi aina ottamaan kiipparin vaikka haluaisi vain kuunnella musaa. Joten fiksuinta lienee vaikka toi Indigo I/O ja joku kiippari? http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=8ecab15b26560deb79660d7e4847fdf5 tuohan se olisi kätevä aivan pelkästään musiikintekoon - läppärin kanssa semmoinen reissumiehen paketti - pikkuisen on suunnitelmissa hankkia työläppärin oheislaitteeksi (+ heittäisin jotain ohjelmistoa itse sisään) ei vaan taida mahtua alkuperäiseen budjettiin muuten olisin sitä mieltä, että musiikinkuunteluvehkeet on erikseen ja läppärit erikseen .... siis, että windows ensin päälle, jotta voi musiikkia kuunnella ?? monestiko viitsii ja miltä se näyttää... |
sami_sumea 20.10.2004 13:48:12 | |
---|
harmi ettei ole eteen sattunu ADAT liitännällä varustettua PCMCIA-korttia.. :( semmoselle olis käyttöä. Joo tai mielellään kahdella. Oon ihmetelly usein miksei kukaan tee tuolllaista. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
Locrian 20.10.2004 13:52:08 (muokattu 20.10.2004 13:52:19) | |
---|
Joo tai mielellään kahdella. Oon ihmetelly usein miksei kukaan tee tuolllaista. ... Ei taida mahtua noi muuntimet sinne sissään.Mm. RME:llä on noita kortti+ulkoinen purkki systeemejä... -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmore |
sami_sumea 20.10.2004 19:53:52 | |
---|
Ei taida mahtua noi muuntimet sinne sissään.Mm. RME:llä on noita kortti+ulkoinen purkki systeemejä... Hmm. Digitaalista informaatiotahan tuo on, vaikkakin optisessa muodossa, joten luulisi muuntimien vievän todella vähän tilaa.. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
eleeton 20.10.2004 21:39:51 | |
---|
Juu, dongelittomia PCMCIA verkkokortteja ja firewire-kortteja on, ei se siitä ole kiinni. (esim. http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0951417300187 ) Eikä se nyt ollut se tärkein kriteeri vaan pelkästään ADAT liitännöillä varustettu kortti ilman turhia krumeluureja ja tietenkin kohtuullisella hinnalla. Mutta ei taida olla tarpeeksi kysyntää kun semmosta ei ole tehty. |
Jabbe 20.10.2004 22:00:22 | |
---|
harmi ettei ole eteen sattunu ADAT liitännällä varustettua PCMCIA-korttia.. :( semmoselle olis käyttöä. Mulla on jo tos Firewire kortissa (M-audio FW1814). Siinä on kaikki mitä isompaan mittakaavaan tarvii. Jos tarvii ADAT-juttuja ni kyl on jo sähköäki saatavilla. Toi PCMCIA-kortti on nimenomaan nyt metsäkäyttöä varten, ja riittää ihan stereoliitännät. |
Jabbe 20.10.2004 22:08:56 (muokattu 20.10.2004 22:16:39) | |
---|
ei vaan taida mahtua alkuperäiseen budjettiin Vähän niinku joo, ei mahdu. Muuten ehkä joo. Mut taidan muutenkin ottaa äänikortin ja kiipparin erikseen, ei tarvi sitä kiipparia jos haluaa vaan äänet. muuten olisin sitä mieltä, että musiikinkuunteluvehkeet on erikseen ja läppärit erikseen .... siis, että windows ensin päälle, jotta voi musiikkia kuunnella ?? monestiko viitsii ja miltä se näyttää... Öö, no ei kuunteluun tietenkään pelkästään. Tai no ehkä DVD:iden kohdalla, mul ei oo muuta DVD-soitinta ni läppäri just hyvä siihen. Mut siis, esim. jotain säveltelyä ja miksailua on kivempi tehdä mökin laiturilla kuin studiossa. Ja tähän tarviis siis mahd. kevyet systeemit ja nimenomaan tuo akun varassa toimiminen on se ongelma, kas kun tuota 4-pin firewirepiuhaa pitkin ei sähkö kulje. Ja minikiippari ois kätevä ku ei jaksa tota Motifia oikein aina roudata vaan kontrolleriksi. |
eleeton 24.10.2004 21:43:05 | |
---|
Mulla on jo tos Firewire kortissa (M-audio FW1814). Siinä on kaikki mitä isompaan mittakaavaan tarvii. Jos tarvii ADAT-juttuja ni kyl on jo sähköäki saatavilla. Öh, ite en puhunu sähköstä mitään.. Pointti oli ettei ole PCMCIA-äänikorttia jossa olisi ADAT. Eikä oikeastaan olekaan muita PCMCIA äänikortteja kuin ECHO Indigot. Muut ovat sitten kortteja sille interfacelle (ECHO Layla, RME) jolloin koko paketin hinnaksi tulee erittäin paljon. Jos siis haluaisi vain ADAT I/O x2, niin siihen nähden. Mutta kun ei ole niin ei ole. |
sami_sumea 25.10.2004 14:27:48 | |
---|
Mutta kun ei ole niin ei ole. Vois mailata tosta echolle... Niitä voisi kiinnostaa tuollaisen tekeminen. Varmaan menis hyvin kaupaksi. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
Locrian 25.10.2004 14:30:01 | |
---|
Vois mailata tosta echolle... Niitä voisi kiinnostaa tuollaisen tekeminen. Varmaan menis hyvin kaupaksi. ... Mä oon kyllä edelleenkin sitä mieltä että PCMCIA-standardin mukaisiin mittoihin tehtyyn korttiin ei mahu nuo ADATit. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-Happy Gilmore |
Jabbe 25.10.2004 15:41:37 | |
---|
Mä oon kyllä edelleenkin sitä mieltä että PCMCIA-standardin mukaisiin mittoihin tehtyyn korttiin ei mahu nuo ADATit. Niin mäki uskoisin. Eli jonkunlaista piuhaa siinäkin tarvittaisiin. Mut entäs vaikka firewire-loota parilla ADATilla? |
Locrian 25.10.2004 15:47:42 (muokattu 25.10.2004 15:48:23) | |
---|
Niin mäki uskoisin. Eli jonkunlaista piuhaa siinäkin tarvittaisiin. Mut entäs vaikka firewire-loota parilla ADATilla? Niinku Fireface tai Firepod?Ne nyt tulee eka mieleen...Tai sitten MotU:n laatikko. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-Happy Gilmore |
sami_sumea 25.10.2004 16:11:10 (muokattu 25.10.2004 16:12:00) | |
---|
Mä oon kyllä edelleenkin sitä mieltä että PCMCIA-standardin mukaisiin mittoihin tehtyyn korttiin ei mahu nuo ADATit. No argh. Ihan sama tuleeko siihen sitten joku 10x5 cm boksi parin sentin päähän johdolla kiinni. Mutta sellainen kortti jossa olisi pelkästään vaikka 2x adat in/out mahdollisimman hyvin toteutettuna kelpo ajureilla kelpais mulle. Vaan jos ihan totta puhutaan, läppäriini olen pohtinut Mackien Onyxia.. Hankinta ei ole vielä ihan ajankohtainen mutta vaikuttaisi hyvältä systeemiltä. Sähköähän tuokin tarvitsee, mutta setti pysyy silti suhteellisen liikuteltavana ja saa tarvittaessa rakennettua pienellä vaivalla kuuntelun nauhoitettavan bändin jäsenillekin jos ostaa jonkun halvan 4ch- kuulokevahvistimen. Onko jollain ko. setistä kokemuksia (tuosta 1640-versiosta + firewire-adapterista?) ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |