Janei 16.10.2004 11:19:50 | |
---|
Kyselisin tässä että millaisilla säädöillä kukin on saanut aikaan hyviä ja mielenkiintoisia säröjä, kun itse en tunnu saavan sitä kohdalleen, käytössä on leemin passiivi di-boksi ja pilipali äänikortti. |
Juntunen 16.10.2004 15:00:29 | |
---|
Kyselisin tässä että millaisilla säädöillä kukin on saanut aikaan hyviä ja mielenkiintoisia säröjä, kun itse en tunnu saavan sitä kohdalleen, käytössä on leemin passiivi di-boksi ja pilipali äänikortti. Ihan pelkkä JCM900-plugari ollu meillä käytössä ja oikeinkin hyvää soundia tulee. Viime demolle kaikki kitarat ja bassot tehtiin tuolla. Tuoltapa näytteenä 4 ylintä biisiä: www.mikseri.net/dian Dian - "Luotaantyöntävää" |
Slinky 19.10.2004 11:44:19 | |
---|
Kyselisin tässä että millaisilla säädöillä kukin on saanut aikaan hyviä ja mielenkiintoisia säröjä, kun itse en tunnu saavan sitä kohdalleen, käytössä on leemin passiivi di-boksi ja pilipali äänikortti. Ite oon iskeny eka boss sd-1:n päälle. Säröä pienoisesti ja volat vaikkapa täysille. Sitten JCM900, josta olen valinnut 2 kanavan. Siitä vielä säröä oman maun mukaan. Näinikkäästi. Floyd Rose, kaiken ketutuksen alku ja juuri... |
askomiko 19.10.2004 13:14:11 (muokattu 19.10.2004 14:04:23) | |
---|
|
Timo JM 19.10.2004 17:48:39 | |
---|
...siis mun mielestä. |
askomiko 19.10.2004 18:41:07 (muokattu 19.10.2004 18:42:43) | |
---|
|
MALA 31.10.2004 23:17:30 | |
---|
En viitsi uutta aihetta tehdä niin kysyn tässä: Osaisitteko viisaampina neuvoa miten tuota kohinaa saisi vähennettyä äänitettäessä? Käytössä siis Kristal ja guitar suite. Vähän rusaammin säröä käytettäessä tuo on jo häiritsevää. Noise gatekaan ei auta kun se kohina kuuluu kuitenkin siellä taustalla soiton aikana. Tuolla SD-1 ja JCM-900 yhdistelmällä lähtis muuten niin tujut soundit. |
MattiAuer 01.11.2004 00:42:31 (muokattu 02.11.2004 10:20:00) | |
---|
Osaisitteko viisaampina neuvoa miten tuota kohinaa saisi vähennettyä äänitettäessä? Viisaammasta en tiedä, mutta: 1. Häiriölähteet pois päältä: turhat sähkövekottimet, telkkarit, monitorit, loisteputket jne. jotka voivat kitaraa ärsyttää. 2. Parempi etuaste ja mahd. äänikortti (vaikka useimmilla peruskorteillakin kyllä onnistunee.) Ainakin laadukas etuaste hoitaa tätä ongelmaa - signaali saadaan linjatasoon ilman huomattavaa kohinan lisääntymistä. 3. Parempi kitara, parempi tila? Jos nykyinen kitara on kovin herkkä ja huoneessa kummittelee - asunnossa äänitellessä kitara nappailee helposti kaikenlaista. Hoasin solussani oli seinä, josta muistaakseni varsinkin yksikelaiset mikit ottivat kunnon pärinät kun vain lähelle vei. "Uniikki unikorni olikin korni koni"
DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään. |
Juntunen 01.11.2004 09:54:45 | |
---|
Voiskohan olla se, että sulta puuttuu etunen tuosta kitaran ja koneen välistä. Jos joutuu ruuvaamaan tuon JCM:n täysille niin kohina on kyllä kova. Itellä menee behkun pikkupöydän läpi kitara ja siitä vähän vahvistan signaalia ennen konetta. Ei tarvi vääntää sitä plugaria niin kovalle sitten. Dian - "Luotaantyöntävää" |
MALA 01.11.2004 14:17:00 | |
---|
Niin unohdin mainita laitteiston eli piuhat on kitarasta v-amppiin, josta kaikki efektit pois ja siitä audigy 2:sen line iniin. Tuo kohina ei tule kitarasta vaan tuosta plugarista itsestään. Vaikka siis line in olisi vaimennettu niin tuo kohina kuuluu. Onko olemassa mitään ohjelmaa joka osaisi poistaa esim. tietynlaisen kohinan signaalista? |
kivi 01.11.2004 14:26:54 (muokattu 01.11.2004 14:28:28) | |
---|
Onko olemassa mitään ohjelmaa joka osaisi poistaa esim. tietynlaisen kohinan signaalista? On, mutta toi tässä mainittu härö on helppo poistaa vaikka parametrisella EQ:lla. Tee vähän kuoppaa about 6kHz kohdalle, siinä se Guitarsuiten kohina ainakin mulla on. Samalla voit poistaa hyllykorjaimella kitarasta turhat alapäät, jos sulla on joku kätevä paragraafinen EQ. |
MALA 01.11.2004 22:36:45 | |
---|
On, mutta toi tässä mainittu härö on helppo poistaa vaikka parametrisella EQ:lla. Tee vähän kuoppaa about 6kHz kohdalle, siinä se Guitarsuiten kohina ainakin mulla on. Samalla voit poistaa hyllykorjaimella kitarasta turhat alapäät, jos sulla on joku kätevä paragraafinen EQ. Kokeilin EQ:ta mutta tuota pitää vaimentaa aika rankasti tuosta 2kHz-6kHz väliltä että se pilaa soundin täysin. Vai onko tässä nyt joku kikka mitä en hokaa? Sulla se kohina kuuluu siis pelkästään tuossa 6kHz kohdalla. Teetkö sellaisen "piikin" siihen vai loivan kaaren? |
kivi 02.11.2004 00:38:30 (muokattu 02.11.2004 00:39:15) | |
---|
Sulla se kohina kuuluu siis pelkästään tuossa 6kHz kohdalla. Teetkö sellaisen "piikin" siihen vai loivan kaaren? Teen siihen pienen ja aika terävän kuopan, jonka leveyttä vaihtelen raidan mukaan, sen mukaan kuin kitara raidalla sallii. Kohina ei katoa kokonaan, mutta eron huomaa selvästi kun renkkaa bypassia. Valmiissa miksauksessa tuolla tavalla pudotettu kohina ei enää häiritse. Ainahan vahvistimet kohisee, varsinkin ne oikeat, ja aina sen kanssa on eletty. Nyrkkisääntö: Leikkaus on aina terävä, korostus on aina loiva. |