Aihe: Gigastudio on namia!! 1 2 | |
---|---|
![]() 26.02.2003 14:40:07 | |
löytyyks täältä muita Gigastudio 96 Käyttäjiä/faneja kuin minä, on se vaan peeveliin upee proggis. Mulla on gigastudio 96 ja noin 25 Gigaa soundeja..heh heh, kyllä kelpaa! Sonarin kanssa pelaa upeesti yhteen, ei oo ollut ongelmia. Tosin Gigastudion kolmosversiota kaikki odottaa kieli pitkänä, rewire ja VSTi ois tosi OK. Mistäs tietää että mulla on aito ja alkuperäinen Gigastudio eikä kräkki? Heh, Gigastudio 96:tta ei tietääkseni oo ikinä kräkätty, ainoastaan isompi Gigastudio 160! Jos halvalla haluaa Gigamaailmaan, kantsii tsekata tää peukaloisversio, Gigastudio 32, maksaa kai jotain 100 euroo vaan! | |
![]() 26.02.2003 16:55:32 | |
löytyyks täältä muita Gigastudio 96 Käyttäjiä/faneja kuin minä,! Miksi käyttää Gigastudiota kun Kontakt on olemassa ? | |
![]() 26.02.2003 21:27:54 | |
Miksi käyttää Gigastudiota kun Kontakt on olemassa ? Totta.. Ihan p*rkeleesti parempi=) Kokemusta nimittäin on sekä GS 160:stä, että Halionista yms. Kontakt rulaa kyllä! | |
![]() 27.02.2003 09:41:29 | |
HALion 2.... kohta... | |
![]() 27.02.2003 09:56:02 | |
Sori mut mitä noi gigastudiot on. En oo koskaan kuullut. softia? | |
![]() 27.02.2003 10:06:23 (muokattu 27.02.2003 10:09:58) | |
Oon miettimässä hardis-samplerin hommaamista, mutta nuo softatkin taitavat toimia? Näemmä Kontakt on NI-kilke, ei hyvä. Entäs esim. gigastudio 32, toimiiko Cakewalkin kanssa? | |
![]() 27.02.2003 20:12:02 | |
http://vsl.co.at/downloader.pl/sounds/MSp_The_Moonlit_Dance.mp3 ja http://vsl.co.at/downloader.pl/sounds/Dvorak_9th_excerpt.mp3 Tuossa on Gigastudio parhaimmillaan, eli suurten orkesterisamplien kanssa. Kontakt on myös loistava ohjelma, mutta se ei ole yhtä hyvin optimoitu suurille sampleille kuin GS. Kontaktissa on paljon säätömahdollisuuksia ja muuta sälää, mutta Gigastudiossa niitä ei paljon ole, sillä käyttötarkoitukset ovat hieman erilaiset. Karkeasti voitaisiin sanoa, että Kontakt on teknoon ja Gigastudio klassiseen. Minulla on Gigastudio ollut monta, monta vuotta ja olen erittäin tyytyväinen siihen. Samplet vain maksaa pirusti! Nuo äskeiset esimerkit maksavat omaisuuden. Ja tietämättömille, tuossa Gigastudion kotisivut: http://www.nemesysmusic.com Tabbu | |
![]() 28.02.2003 10:37:36 | |
Terve Tabbu! Vihdoinkin jeppe, joka tietää asioista. Oot vissiin vieraillu myös täällä http://www.northernsounds.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi , toi nimi on ainakin jotenkin tuttu. Onks sulla muuten Gigalle oma kone, vai samalla PC:llä sekkarin kanssa? Mikäs äänikortti sulla on? Oon meinaan juuri hankkimassa sellaista korttia joka toimis mutkattomasti Sonarin ja Gigan kanssa kimpassa! Oikeastaan valinta on kahden vaiheella; Echo Audio Mia tai ESI Waveterminal 192 X, vaikeaa on päättää! Kyllähan Kontakt ja Halion ihan kelpo samplereitä on, eihän siinä mitään. Mutta kyllä Giga on streaming-tekniikan uranuurtaja on ja väittäisin että Gigassa toimii homma kaikkein parhaiten. Ja oottkaapas kun Gigastudio 3 julkasitaan, silloin monen leuka saatta loksahtaa pois paikoiltaan! | |
![]() 28.02.2003 10:41:16 | |
Miksi käyttää Gigastudiota kun Kontakt on olemassa ? Koska Gigastudio on perhanan hyvä ohjelma ja itseasiaassa on hemmetin prosessoriystävällinen. Mun Athlon XP2000:sella joku 90 ääntä kuomittaa prossua noin 20-30% ja mukana on vielä erinomainen Gigastudion kaiku (NFX1)! | |
![]() 28.02.2003 10:54:47 | |
Mietityttää tuo Gigstudion hommaaminen, sillä Bossillahan on halppis-samplereita. Esim. SP-303 maksaa reilu 300 euroa ja on kovasti kehuttu vekotin. Ja mikä tärkeintä, se ei ole softa. | |
![]() 28.02.2003 18:39:58 | |
Oot vissiin vieraillu myös täällä http://www.northernsounds.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi , toi nimi on ainakin jotenkin tuttu. Onks sulla muuten Gigalle oma kone, vai samalla PC:llä sekkarin kanssa? Mikäs äänikortti sulla on? Northernsounds on hyvin tuttu paikka. Taisin rekisteröityä sinne jo vuonna 99. Olen juuri ostanut toisenkin koneen sitä Viennan orkesterisamplepakettia ajatellen. Siihen täytyy nyt hommata vielä äänikortti ja uusi Gigastudio. Ajattelin järjestää koneet niin, että yhdessä koneessa on Cubase SX ja Gigastudio 96, ja toisessa pelkästään Gigastudio 160. Äänikortiksi suosittelen M-audion Audiophile 2496:sta. Sen aion ostaa myös toiseen koneeseen. Ps. odottelen myös kovasti kolmosversiota. Huhujen mukaan se pitäisi tuleman jo ensi kuussa. Tabbu | |
![]() 28.02.2003 19:53:18 | |
1. Karkeasti voitaisiin sanoa, että Kontakt on teknoon ja Gigastudio klassiseen. 2. Minulla on Gigastudio ollut monta, monta vuotta ja olen erittäin tyytyväinen siihen. Samplet vain maksaa pirusti! Nuo äskeiset esimerkit maksavat omaisuuden. 1. no no .... 2. Jos sampleille kertyy hintaa niin kannattaisi harkita Emun sinfonia orkka lootaa. 128 ääntä ja 32 midikanavaa. Ja kaikki samplattu yhdestä sinfonia orkasta. | |
![]() 28.02.2003 22:34:35 (muokattu 28.02.2003 22:46:58) | |
Jos sampleille kertyy hintaa niin kannattaisi harkita Emun sinfonia orkka lootaa. 128 ääntä ja 32 midikanavaa. Ja kaikki samplattu yhdestä sinfonia orkasta. Ei kannata. Tuo paketti todellakin on (helvetin) kallis, mutta hintansa väärti. En nyt oikeastaan jaksa alata sitä sen kummemmin kehumaan. Viennan kotisivut puhukoot puolestaan: http://www.vsl.co.at Kävin piruuttani kuuntelemassa Emu Virtuoson sampleja: http://www.procom.no/produkt/emuvirtuosomp3demo.htm . Ahh, tuli ihan vanhojen soundfonttien kanssa takkuilu mieleen :) | |
![]() 01.03.2003 11:57:54 | |
Ei kannata. Tuo paketti todellakin on (helvetin) kallis, mutta hintansa väärti. :) Onko lopultakaan kallis ? T-kauppa myy reilulla tonnilla. No saako sillä rahalla erilliskäyttöön tietsikkaa, Gigastudiota, sampleja ja muuta sälää ? Ei taida saada. Eikä ole ongelmia. Yleensäkin, kuten olen tässä lukenut kommentteja, osa porukasta käyttää toista tietsikkaa sekkuna ja toista gigastudion alustana. Jossain on jotain vikaa jos ei systeemit toimi yhdessä ja samassa koneessa. | |
![]() 04.03.2003 10:35:33 | |
Onko lopultakaan kallis ? T-kauppa myy reilulla tonnilla. No saako sillä rahalla erilliskäyttöön tietsikkaa, Gigastudiota, sampleja ja muuta sälää ? Ei taida saada. Eikä ole ongelmia. Yleensäkin, kuten olen tässä lukenut kommentteja, osa porukasta käyttää toista tietsikkaa sekkuna ja toista gigastudion alustana. Jossain on jotain vikaa jos ei systeemit toimi yhdessä ja samassa koneessa. Kuin sä voit verrata jotain Emun Virtuosoa johonkin niin jättimäiseen kun tuo Vienna Symphnony Library, painivat aivan eri sarjassa, toisessa sämplet ängetty 64 Mb:aan ja toisessa samplet tulee ties kuinka monella DVD:llä tai peräti omalla kiintolevyllään. Sampleja on herraties kuinka monta Gb:tä (yli 50 ?). Sitäpaitsi nää on Emu virtuoson saudit ins saatavana paljon halvemmalla (noin 40 eur setti) soundfontteina osoitteesta www.soundfont.com , mutta eihän nää soundit tietenkään mitään kunnollisia oo, tietäähän se lopputuloksen, kun koko sinfoniaorksteri yritetään tunkea 32 Megaan, paljon kompromisseja, lyhyet loopit jne. Ei Giga välttämättä tarvitse omaa konettaan, hyvin pelittää samassa koneessa sekkarin kanssa. Mulla on Sonar ja Gigastudio 96 + paljon muuta sälää samassa koneessa ja hyvin pelaa. Kyse on lähinnä työskentelytavasta, jos haluat virtuaalisen orksterin niin välttämättä yksi kone ei riitä, Hans Zimmerillä in varmaankin 20 Gigastudiota/PC:tä. Yks Giga hoitaa puhaltimet, yks hotaa viulut, yks hoitaa orkestraaliset perkussiot jne. | |
![]() 04.03.2003 10:43:42 | |
Mietityttää tuo Gigstudion hommaaminen, sillä Bossillahan on halppis-samplereita. Esim. SP-303 maksaa reilu 300 euroa ja on kovasti kehuttu vekotin. Ja mikä tärkeintä, se ei ole softa. No, hehe hehe, SP-303 tai Gigastudio, aika hyvä rinnastus! Taidat olla vitsiniekka? Itse tuli joskus vuinna 98 hankittua Bossin looppisampleri, tais ollaSP-202. En silloin oikein hiffannut, että paljon helpompi looppeja on väsätä sekkarilla/audioditorilla PC:ssä esim. Acidilla tai Sonarilla. Kun tajusin jujun, hankkiuduin pirun äkkiä eroon vehkeestä. Okei, myönnettäköön että keikalle on joku tollanen looppisampleri kivempi ottaa mukaan kuin PC, muuta iloa en siitä kyllä keksi. Ai niin, soitapas 1 Gb:n multisamplattua flyygeliä SP-303:lla, heh heh! | |
![]() 04.03.2003 10:51:53 | |
Oon miettimässä hardis-samplerin hommaamista, mutta nuo softatkin taitavat toimia? Näemmä Kontakt on NI-kilke, ei hyvä. Entäs esim. gigastudio 32, toimiiko Cakewalkin kanssa? Kyllä toimii, erinmomaiseti. Katso edelliset vastaukset. Ja kyllä Kontaktikin on erinomainen Cakewalkin kanssa. Älä sie jässikkä softaa pelkää, ei se pure. Kyllä sampläyksen tulevaisuus on vahvasti softassa, monet hardware pohjaiset lafkat ovat ahdinkossa esim. Akai ja yrittävät tuoda omia softa versiotaan kuten Akain VZ 8 ( softasampleri Akailta, Akain Z8 softana!) ja Emullakin on jotain softa virityksiä. Mutta taitavat hardis firmat herätä tilanteeseen vähän liian myöhään vrt. Akaita uhkaava/toteutunut konkurssi. | |
![]() 04.03.2003 11:46:20 | |
Onko lopultakaan kallis ? T-kauppa myy reilulla tonnilla. Sori. Kirjoittelin vähän huolimattomasti. Tarkoitin siis nuo Vienna samplet on kalliita! First editionissa on 14 DVD, 93gigaa ja pro editionissa ties kuinka monta. Kyllähän tuo laajuus hintaa selittääkin... | |
![]() 04.03.2003 11:50:19 | |
Hans Zimmerillä in varmaankin 20 Gigastudiota/PC:tä. Yks Giga hoitaa puhaltimet, yks hotaa viulut, yks hoitaa orkestraaliset perkussiot jne. Itseasiassa hänellä on vain 17 gigastudiota/PC:tä. Macci taitaa hoidella sekvensseripuolta. | |
![]() 04.03.2003 16:04:03 | |
Kyllä sampläyksen tulevaisuus on vahvasti softassa Kyllä se noin taitaa olla. Olis kanssa aikomuksena joskus kohta siirtyä vahvasti softapuolelle, mutta hirvittää se duuni ja mahdollinen virittely. Miten saada monta konetta sitten toimimaan helposti kuin yksi. Suomalaisten maahantuojien tuki kun on kuuluisaa olemattomuudestaan. Nyt mulla pyörii yhdessä koneessa helvetisti virtuaali-instrumentteja, mutta vääntö loppuu kesken :( Varsinkin jos ja kun tulee hankittua noita isompia sinfoniasettejä. Helvetin hyvä juttuhan noissa on siinä, että ei tarvitsisi enää ladata hirveää määrää soundeja aina projektin alussa. Itselleni oli aikoinaan suuri pettymys tuo EMU:n virtuoso. Ihan hirveitä lelun kuuloisia soundeja. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)