Aihe: Apua, kellään RME Hammerfall DSP CardBus-kortti Porvoossa?
1
gatehill
09.11.2004 09:04:38
Terve kaikki!

Auttakaa taliaivoa hädässä. Firmware päivitys epäonnistui ja pitäisi saada lainattua korttia sen verran että saa käynnistettyä Flash Update Toolin jotta voisin kokeilla uudestaan.

Tapahtunut:
Hankin viime viikolla käytetyn CardBus-kortin ja yritin asentaa sen koneelle. Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes käynnistin nauhoitusohjelman ( N-Track Studio ) kun tuli ASIO herja. Pätevä ATK-ihminen kun olen ajattelin että kai se firmware sitten pitää päivittää. Kokeilin sitä kerran mutta ei onnistunut. Suljin Flash Update Toolin ja aloin lukemaan ohjeita.
Mitä FUT tekee: Ensin poistaa olemassa olevan firmwaren ja sitten ohjelmoi sen uudestaan. Ei käyynnisty ellei havaitse Hammerfall korttia..
Kun olin lukenut ohjeita tajusin että tota flash updatea pitäisi kokeila useamman kerran kunnes se menee onnistuneesti läpi. Harmi vaan että siinä vaiheessa minulla ei enää ollut firmware kortilla joten koko FUT ohjelma ei suostu käynistymään.

Minun suunnitelma ratkaista ongelma:
Tarvitsen jostain toimivan kortin. Pistän sen koneeseen ja käynnistän FUT ohjelman. Poistan toimivan kortin koneesta ja laitan tilalle oman korttini. Ajan FUT-ohjelman kunnes päivitys onnistuu.

Onko täällä porvoon aluella asuvaa todella reilua jätkää tai mimmiä kellä olisi tällaista korttia ja joka voisi auttaa minua? Ei jaksaisi lähettää korttia Saksaan ohjelmoitavaksi ennen kun olen itse ensin kokeillut jos saisin oman virheeni korjattua.
http://www.lostintears.com andy at lostintears dot com
Locrian
09.11.2004 09:14:20 (muokattu 09.11.2004 09:14:48)
O-ou.RME:n newsgroupissa oli jollain vastaava ongelma ja ratkaisu oli että vehje huoltoon.Saattaa onnistua tolleenkin ,mitä suunnittelit, mutta siinä on se riski että lainakortille käy köpelösti.Kun ei tiiä mitä toi päivitysohjelma tarkkaan ottaen tekee ja missä vaiheessa.Tsorp.
-"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmore
gatehill
09.11.2004 09:32:57
Ei kyllä pitäisi olla mitään riskiä sille lainakortille. Kun FUT-ohjelma käynnistyy se kertoo nykyisen firmware-version. Ennen kun se tekee yhtään mitään pitää valita onko kyseessä PCI vai CardBus kortti. Kun valinta on tehty niin sen jälkeen pitää vielä klikata "Start". Kortin vaihto tehdään heti kun ohjelma on käynnistetty. Sitten pitää vain toivoa että FUT-ohjelma ei tarkista MAC osoitetta ja huomaa että kortti on vaihdettu ja että ohjelma ei sammu kun irroittaa kortin vaihtoa varten.
Mutta joka tapauksessa lainakortilla ei ole riskiä vahingoittua.
Locrian
09.11.2004 09:35:54
OK.Onnea yritykselle.Toivottavasti onnistuu.Vmäisiä tuommoset päivitykset joissa voi sörssiä koko laitteen toiminnan.
-Happy Gilmore
gatehill
09.11.2004 09:52:43
Jep, kiitos.Ja vielä kun koko firmware-päivitys oli turha alusta alkaen mutta kun "tietää mitä tekee" niin tapahtuu sitten tollaista.
-Q-
09.11.2004 10:23:49
..ja että ohjelma ei sammu kun irroittaa kortin vaihtoa varten.

Sikäli mikäli softaa ei tosiaan kiinnosta tuo kortin vaihto, niin tuo mainittu kohta on vähän arveluttava. Ja kun tosiaan on FW-päivityksestä kyse, niin toivoisi tietty kortin/ajurin olevan mahdollisimman stabiilissa tilassa. Paljonpa tuossa ei ole kyllä hävittävääkään :)

Helpoiten tuo onnistuisi kun otat tyhmänä yhteyttä huoltoon. "En mä tiedä, se ei vaan tee mitään. Ei se oo toiminut kertaakaan"
gatehill
09.11.2004 10:29:32
Joo, huoltoon olen ollut jo yhteydessä. Ja kertoivat että näyttää siltä että kortti pitäisi lähettää Saksaan uudelleen ohjelmoitavaksi. Kerroin kyllä tarkasti mitä kaikkea olin tehnyt...
Nyt haluaisin vain kokeilla tota omaa tapaa korjata ongelma ennen kun lähetän sen Saksaan ja ei tiedä koska se tulee takaisin ja mitä koko lysti maksaa.
Locrian
09.11.2004 10:31:37
Joo, huoltoon olen ollut jo yhteydessä. Ja kertoivat että näyttää siltä että kortti pitäisi lähettää Saksaan uudelleen ohjelmoitavaksi. Kerroin kyllä tarkasti mitä kaikkea olin tehnyt...
Nyt haluaisin vain kokeilla tota omaa tapaa korjata ongelma ennen kun lähetän sen Saksaan ja ei tiedä koska se tulee takaisin ja mitä koko lysti maksaa.

Pistäppä sinne RME:n newsgrouppiin kysely että paljon maksais ja kauan kestää.Utele samalla toimisko toi sun ajatus?Kun ottaa huomioon niiden asiakaspalvelun laadun niin voi olla tosi kivuton tapaus tuo Saksaan lähettäminen.
-Happy Gilmore
sami_sumea
09.11.2004 12:50:40

Kun ottaa huomioon niiden asiakaspalvelun laadun niin voi olla tosi kivuton tapaus tuo Saksaan lähettäminen.

Jep, suosittelen tota myös, RME:llä tuntuu tuki & palvelu pelaavan.

...
... Valtakunnanlaapotti on puhunut!
gatehill
09.11.2004 12:55:17
Se on nk. Plan B =)

Kyllä se saksaan lähtee jos en nyt muutaman pävän sisällä saa kokeiltua jos itse saisin sen vielä toimimaan.
gatehill
12.11.2004 09:38:27
Ilmoittaisin vain että nyt kortti on postissa Saksaan joten ei ole tarvetta lainata. Ei ollut pokkaa kävellä musiikkiliikkeeseen ja kysyy voisinko hieman lainata teidän tota RME CardBus-korttia =)
Locrian
12.11.2004 10:32:31
Ilmoittaisin vain että nyt kortti on postissa Saksaan joten ei ole tarvetta lainata. Ei ollut pokkaa kävellä musiikkiliikkeeseen ja kysyy voisinko hieman lainata teidän tota RME CardBus-korttia =)

Jos jaksat niin ilmottele miten homma hoitui.Kävitkö muuten kyselemässä RME:n Newsgroupista neuvoja ja saitko?
-Happy Gilmore
kivi
12.11.2004 13:53:54
OK.Onnea yritykselle.Toivottavasti onnistuu.Vmäisiä tuommoset päivitykset joissa voi sörssiä koko laitteen toiminnan.

Jep. Mulla on vuosikaudet ollut pimeänä Toshiban P100 pikkuläppäri, joka eräänä päivänä sanoi: "virhe havaittu levyllä - insert recovery disk now", laitoin recovery diskin sisään, jolloin kone ilmoitti heti "recovery started - formatting hard disk" ja oli kuulemma liian myöhäistä keskeyttää.

Se on sitten siitä pitäen, neljä vuotta, ollut pimeänä, kallis kone. Ei löydä cd-asemaansa, että sais uuden käyttöjärjestelmän sisään, eikä oo käyttistä kuin cd:llä.

Paskan möivät.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
gatehill
13.11.2004 22:34:39
Juu... Kyllä kysyin sieltä Newsgroupista ja niittenkin mielestä olisi syytä lähettää se Saksaan

Se on sitten siitä pitäen, neljä vuotta, ollut pimeänä, kallis kone. Ei löydä cd-asemaansa, että sais uuden käyttöjärjestelmän sisään, eikä oo käyttistä kuin cd:llä.

Paskan möivät.

On siinä varmaan USB liitäntä ja siihen voi liittää ulkoisen CD aseman. Ja monia Linux distribuutioita voi asentaa verkon yli ( on siinä varmaan joku verkkokortti? ) Tai siirrä kovalevy toiseen koneeseen ( löytyy 2,5" -> 3,5" IDE adapteri ja siirrä koko asennus CD omalle osiolle ja käynnistä DOS levykkeeltä ja sitten käynnistät asennuksen kovalevyltä. Onhan noita tapoja asentaa käyttistä ilman sisäistä CD asemaa =)
kivi
13.11.2004 22:49:05 (muokattu 13.11.2004 22:54:06)
On siinä varmaan USB liitäntä ja siihen voi liittää ulkoisen CD aseman. Ja monia Linux distribuutioita voi asentaa verkon yli ( on siinä varmaan joku verkkokortti? ) Tai siirrä kovalevy toiseen koneeseen ( löytyy 2,5" -> 3,5" IDE adapteri ja siirrä koko asennus CD omalle osiolle ja käynnistä DOS levykkeeltä ja sitten käynnistät asennuksen kovalevyltä. Onhan noita tapoja asentaa käyttistä ilman sisäistä CD asemaa =)

Epäilemättä. Noi ehdotuksesi ovat vaan ainakin mun tietokoneymmärrykselleni aivan liian monimutkaisia.

Mua ei ihan oikeasti kiinnosta tietokoneet yhtään. Mutta näillä joutuu tekemään töitä, ja that's it. Siinä koneessa on CD-asema, mutta eipä se sitä löydä. Huoltoon yritin viedä, mutta myyjäliike ei löytänyt Toshiballe maahantuojaa, ja itse olen sitä mieltä, että jos mummonmarkoissa yli kymppitonnin koneesta maksaa, sen pitää myös toimia.

Pahus, kun maallemuuton myötä piti luopua siitä, että tekninen tukihenkilö kävi säätämässä työkoneet kuntoon viikoittain. Olisi tullut liian kalliiksi ajattaa propellihattua 800 kilometria kerrallaan vain siksi, että haluaa varmistaa, ettei kone mene jumiin tai sekoa.

Sanoinko mä jo, ettei tietokoneet kiinnosta mua? :-) Enemmän, mä vihaan tietokoneita, ja kaikkea sitä mitä ne edustaa. Mulle ne edustaa 20 tunnin työpäiviä, ja kaiken vapaa-ajan menettämistä, ja vastineeksi ne päästävät "hauskoja" huomioääniä ja hokevat latteuksia, kuten: "Et ehkä ole sammuttanut konetta oikein" tai "muista tasata paperi kirjoittimessa" aivan kuin mä olisin aivan kädetön. Olen mä sentään koonnut nää koneet osista ihan itse.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
-Q-
14.11.2004 21:26:58
gatehill:
On siinä varmaan USB liitäntä ja siihen voi liittää ulkoisen CD aseman. Ja monia Linux distribuutioita voi asentaa verkon yli ( on siinä varmaan joku verkkokortti? ) Tai siirrä kovalevy toiseen koneeseen

Tuottaa vähän puuhaa saada vanha kone buuttamaan disketiltä joka ottaa käyttöön ensin USB-portin ja sitten vielä CD-aseman ko. portista. Samoin tuo verkosta asentaminen vaatii myös askartelua (verkkobuuttikorppua, tiedostojenjakoa, yms.) HDD:n siirtäminen toiseen runkoon olisi ehdottomasti helpoin tapa lähteä liikkelle. Nojoo, keinojahan siis on, kuten todettua.

Mä en oikein ymmärrä miten tuo on päässyt tapahtumaan. Miten se pelkkä käyttiksen palautuslevy voi saada tuollaista aikaan, jos kerran kone muuten käynnistyy rähjäämättä?

Kivi:
ja hokevat latteuksia, kuten: "Et ehkä ole sammuttanut konetta oikein" tai "muista tasata paperi kirjoittimessa" aivan kuin mä olisin aivan kädetön.

Toi on niin totta. Ja jostain syystä noi kuulostaa vielä holhoavammilta Suomeksi kuin Ameriikankielellä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)