Aki 13.10.2004 15:10:11 | |
---|
Olin hieman yllättynyt ettei mp3-soittimista ole vielä mnetin palstoilla juui puhuttu, niitä kun alkaa olemaan jo sellasia, joita käyttäisi paljon MD-soitinta mieluummin. iRiver ja Creative tuntuu olevan äänenlaadultaan soittimien parhaat, mutta kummaltakaan ei juuri sopivaa laitetta löydy. Onko joku muukin yrittänyt näihin perehtyä? iRiver iHP-120, 20GB kovo, optical in/out, line in/out, äänitys jopa 320kbps laadulla, USB 2.0 datasiirto, toimii USB-muistina, jne. Hieman on kokoa (ja tietty hintaa) enemmän kuin MD-soittimella, mutta niin on kyllä sitten ominaisuuksiakin. Kukaan käyttänyt liveäänitykseen MD:n tilalla? iRiverin iFP-7xx -sarjalaiset houkuttaa myös kovasti, mutta niissä on sitten jo tyhmiä softapohjasia rajotuksia MD:n tappamiseen. Vieläkö kansa on vanhan MD:n parissa näpräävää? -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! |
krushing 13.10.2004 18:01:43 | |
---|
iRiverit kiinnostavat itseäkin, tosin pakko myöntää että iPodien viileä ulkomuoto stereotyyppisesti lämmittää meikäläistä - kun kerran suunnittelija oon ammatiltani :) Saakos noita Suomesta mistään vai meneekö netistä tilaamiseksi (iRiver siis)? |
rattledad 13.10.2004 19:09:18 | |
---|
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
Aki 13.10.2004 21:21:58 | |
---|
Kappas, en löytänyt tuota threadia aiemmin. Kiitos! Saakos noita Suomesta mistään vai meneekö netistä tilaamiseksi (iRiver siis)? Verkkokauppa.com, paras valikoima ja taitaa olla halvimmat hinnat. Jos epäilee, täältä voi aina varmistaa: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/alueet.asp?SubA=78&All=1 -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! |
moottorisaha 13.10.2004 22:55:02 | |
---|
Onko mp3-soittimissa muka liveäänitysominaisuus? Kuulostaisi aika oudolta, ottaen huomioon, että se vaatii kuitenkin suht reippaasti laskentatehoa että pystyy reaaliajassa encoodaamaan ääntä mp3:ksi. |
blöö 13.10.2004 23:15:15 | |
---|
Onko mp3-soittimissa muka liveäänitysominaisuus? Kuulostaisi aika oudolta, ottaen huomioon, että se vaatii kuitenkin suht reippaasti laskentatehoa että pystyy reaaliajassa encoodaamaan ääntä mp3:ksi. Hmm, eikös ne "liveäänitykset" tallennu mp3-soittimessa jonain muuna formaattina kuin mp3:na ja sitten kun sen siirtää tietokoneelle niin sen voi muuntaa sitten vaikka mp3 tiedostoks. Ei oo kokemusta/varmaa tietoa väittämästäni mutta korjatkaa jos olen väärässä. Metalristi. |
poppamies 13.10.2004 23:32:36 (muokattu 13.10.2004 23:33:44) | |
---|
Onko mp3-soittimissa muka liveäänitysominaisuus? Kuulostaisi aika oudolta, ottaen huomioon, että se vaatii kuitenkin suht reippaasti laskentatehoa että pystyy reaaliajassa encoodaamaan ääntä mp3:ksi. No olin itse kahden vaiheilla jossain vaihessa pitäisikö ostaa MD vaiko MP3 soitin. Päädyin kuitenkin iRiver iFP 890 soittimeen enkä ole katunut hetkeäkään. Siinä ei ole muistia kuin 256M mutta kyllä se riittää ainakin viiteen albumiin. Siinä on realiaikainen mp3 koodaus, eli voi vaikkapa vetää linjana (tai sisäänrakennetulla mikillä) ja tavara tallentuu suoraan mp3'sena. Yksi vakava "puute" siinä kuitenkin on. Softan takia ei voi siirtää tavaraa soittimesta tietokoneelle, vain tietokoneelta soittimelle. Vastaavasti soitin ei sellaisenaan toimi "muistitikkuna" vaan vaatii sen softan koneella että soittimelle saa siirrettyä tavaraa. Muutoin on sitten aivan loistava ääni ja kerrassaan loistavat kuulokkeet. Hinta oli muistaakseni 240€. "G-strings are for strippers" |
Aki 14.10.2004 20:46:18 | |
---|
No olin itse kahden vaiheilla jossain vaihessa pitäisikö ostaa MD vaiko MP3 soitin. Itse olen samoilla vaiheilla ollut jo jonkin aikaa. iRiver iFP 890 Yksi vakava "puute" siinä kuitenkin on. Softan takia ei voi siirtää tavaraa soittimesta tietokoneelle, vain tietokoneelta soittimelle. Tarkoittaako tämä, että et saa omia äänityksiäsi koneelle laisinkaan? Luulin että ko softa muuttaa .rec:it mp3:siksi siirron yhteydessä. soitin ei sellaisenaan toimi "muistitikkuna" vaan vaatii sen softan koneella että soittimelle saa siirrettyä tavaraa. ... paitsi uusimmalla firmwarella (vielä keskeneräinen alpha-versio). Joskin, siirtonopeus uudella fw:lla on todella hidas, ja äänityksen laatukin kai on rajoitettu tms. Tarkemmat tiedot löytyy valmistajan sivulta: http://www.iriver.com/support/ Joissain tapauksissa saattaa EU- ja/tai US-versioissa olla jotain rajoituksia. -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! |
Aki 14.10.2004 20:55:13 | |
---|
Softan takia ei voi siirtää tavaraa soittimesta tietokoneelle, vain tietokoneelta soittimelle. Hetkinen, eihän tämä voi olla! Jossain on sun laitteessa jotain vikaa. Mitä ihmeen hyötyä olisi siirtää laitteelle dataa jos sitä ei saa sieltä pois?! Vai tarkoititko ettei niitä .rec:ejä saa koneelle? -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! |
poppamies 14.10.2004 22:47:58 | |
---|
Hetkinen, eihän tämä voi olla! Jossain on sun laitteessa jotain vikaa. Mitä ihmeen hyötyä olisi siirtää laitteelle dataa jos sitä ei saa sieltä pois?! Vai tarkoititko ettei niitä .rec:ejä saa koneelle? -Aki. No ei se ollut ihan totta mitä väitin. Itse äänitettyä matskua, kuvia ja sen sellaista voi kyllä laittaa PC'lle mutta ei musiikkitiedostoja kuten esim. mp3, WMA, OGG ja ASF ihan tekijäoikeudellisista syistä . Toivoisin kyllä että siihenkin löytyisi joku firmware ajanmittaan. "G-strings are for strippers" |
poppamies 14.10.2004 23:15:08 | |
---|
... paitsi uusimmalla firmwarella (vielä keskeneräinen alpha-versio). Tarkemmat tiedot löytyy valmistajan sivulta: http://www.iriver.com/support/ -Aki. Kiitoksi Aki linkistä! Tämä on mahtava parannus. Nyt iRiveri toimii "muistitikun" tavoin ja voin siirtää mitä haluan minne haluan. "G-strings are for strippers" |
85423321 10.11.2004 11:17:45 (muokattu 10.11.2004 11:20:20) | |
---|
Onko näitä soittimia arvosteltu Mikrobitissä tai muissa lehdissä? Missä numerossa? Onko nuo Creativen Muvot hyviä? |
samulijp 11.11.2004 07:42:16 | |
---|
Vähän kaikennäköistä infoa tuntuu irtoavan. Tosin se nyt on selvää, että MD:tä en enään käytä :) Missäs vehkeissä on tason säätö ja mittari äänitystasolle? Verkkokaupassa suosittelivat tota iRiver iFP-599T mallia mutta äänitystason säätö puuttui taas. .::COB - Children Of Baron::.
My name is Baron, Samuli Baron! |
PIM 11.11.2004 10:37:44 | |
---|
Äänitystason säätö vaatii mikkietuasteen ja lisäelektroniikkaa mikä nostaisi soittimen hintaa huomattavasti ja senpä takia niitä ei usein näe MP3soittimissa, jotka kuitenkin ovat pääasiassa tarkoitettu vain musiikin kuuntelemiseen. Hommaa joku pikkumiseri väliin niin sillä siitä selviää ja saa samalla kaupan päälle phantom virrat kondensaattorimikeille. E=Fb, Einstein's theory of music |
samulijp 11.11.2004 11:10:00 | |
---|
Se siitä kannettavuudesta. Samalla sitten ottaa läppärin ja räkki I/O:n mukaan. Kuinka MUTU tietoa toi edellinen oli? .::COB - Children Of Baron::.
PIM 11.11.2004 11:23:17 (muokattu 11.11.2004 11:25:54) | |
---|
Kuinka MUTU tietoa toi edellinen oli? Siis mikä osa siitä ei mielestäsi pidä paikkaansa? Lisäys: Kai niitä jostain löytyy patterikäyttöisiä etuasteitakin jos kerran mikseri on liikaa? E=Fb, Einstein's theory of music |
Heart Of Steel 11.11.2004 13:09:24 | |
---|
Onko mp3-soittimissa muka liveäänitysominaisuus? Kuulostaisi aika oudolta, ottaen huomioon, että se vaatii kuitenkin suht reippaasti laskentatehoa että pystyy reaaliajassa encoodaamaan ääntä mp3:ksi. Kyllä niissä minidisceissäkin on pakkaus. Kun voidaan vartavasten suunnitella mikroprosessori vain hyvin rajattua toimintaa varten (esim. vain mp3-purku ja pakkaus), ei tarvita kovinkaan suuria laskentatehoja. Aivan kuten esim. videon pakkaus- ja purkukorteissa sekä näytönohjaimien 3D-grafiikan piirtämiseen keskittyvissä piireissä. Toisin taas on asia esim. pc:n prosussa jonka pitää suoriutua erittäin laajasta määrästä erilaisia tehtäviä. "Nobody tells a Man how to play." HMB |
samulijp 11.11.2004 14:58:57 | |
---|
Siis mikä osa siitä ei mielestäsi pidä paikkaansa? Toi "useissa ei ole...". Kai se vaan on uskottava. Vaikea verrata kun tieto tuntuu löytyvän vasta ohjekirjasta. Mutta kyllä noita onneksi löytyy. iRiverit alkaa vahvistamaan asemaansa mun silmissä :) .::COB - Children Of Baron::.
luu 11.11.2004 16:42:41 | |
---|
Äänitystason säätö vaatii mikkietuasteen ja lisäelektroniikkaa mikä nostaisi soittimen hintaa huomattavasti ja senpä takia niitä ei usein näe MP3soittimissa, jotka kuitenkin ovat pääasiassa tarkoitettu vain musiikin kuuntelemiseen. Hommaa joku pikkumiseri väliin niin sillä siitä selviää ja saa samalla kaupan päälle phantom virrat kondensaattorimikeille. Hieman kalliimmissa md-soittimissa on mikkietuaste. Tässä oli syy miksi ostin md-soittimen enkä mp3-soitinta. |
ZipPro 13.11.2004 22:53:15 | |
---|
Anteeksi offtopic, mutta mistä mahtaisi johtua että tietokone käynnistyy uudestaan kun yritän siirtää biisejä tietokoneelta soittimeen tai toisinpäin. Soitin on Creative Jukebox zen 20gt ...Hä? |