Aihe: apua ja neuvoja kaivataan.. 1 | |
---|---|
![]() 21.11.2004 15:32:19 | |
Eli sain juuri tuon Reasonin 2,5 kun kauan olen suunnitellut että voisin alkaa tekeen musaa koneellakin. en ole vielä pahemmin testaillut sitä mutta huomasin että Midi-koskettimet olisi hyvä omistaa tuon ohjelman kanssa, eikös? .. pystyykö tuohon soittelemaan sisään kitaraa/bassoa itse vai pitääkö äänittää muulla ohjelmalla ja sitten jotenkin siirtää se tuohon? .. katselin noita M-audion Keystation 49e koskettimia ja ne tuntuu ihan järkevältä ratkaisulta alkuun(?).. maksavatkin vain 99e :) .. Musiikki tyylinä voisin mainita Mortiisin smell of rain levyn jota ihannoin suuresti :) tarviikos paljonkin tuohon perus reason 2,5 lisäillä ääniä että saa enemmän ulos vai onkos siinä mukana ihan tarpeeksi?.. onkos tuommoinen midi-kosketinjuttu helppokin säätää toimimaan reasonin kanssa? .. jos vielä keksin jotain kyseltävää lisäilen :D jepapeppis! | |
![]() 21.11.2004 15:34:05 | |
Tukee USB:tä adapterin avulla (ei mukana) ... mitäs tuo mahtaa tarkoittaa kun luthmanin sivuilla luki noista koskettimista tuolleen? minkäslaisen adapterin joudun ostamaan? jepapeppis! | |
![]() 21.11.2004 16:22:14 | |
Midikiippari on tosiaan näppärä lisä Reasonin käyttöön. Asentaminen ei pitäisi olla hankalaa, jos äänikortista löytyy midiliitäntä niin ei tarvitse tehdä muuta kuin laittaa piuha kiinni ja valita Reasonista midiportti inputiksi. USB:n ollessa kyseessä joutunee asentamaan kiipparille ajurit, joten ei sekään sen kummempaa... Audionauhoitusta ei Reasonissa ole (eikä audioraitoja), mutta mm. waveja pystyy toki importtaamaan esim. Reasonin samplereihin (NN-19 ja NN-XT). Pitkien pätkien käsittely on ohjelman luonteesta johtuen hankalaa, mutta sopivalla pilkkomisella jollain audioeditorilla (esim. SoundForge) homma hoituu. Soundeista voi olla montaa mieltä - onhan niitä aika paljon, itse kypsyin esim. rumpusoundeihin tosin aika äkkiä, mutta ei se tarkoita etteikö sielläkin ihan käyttökelpoista tavaraa olisi. Reasonin synat (Subtractor ja Malström) ovat varsin monipuolisia ja helppoja, joskaan eivät ehkä VST-veljiään soundin muhkeudessa päihitä (tosin ne vievät niin vähän tehoja että mikään ei estä heittämästä vaikka kuutta Subtractoria yhtä bassolinjaa soittamaan + unison-efekti päälle). Keystation on mun käsittääkseni nimenomaan USB-kiippari, joten ei siinä pitäis muuta "adapteria" tarvita kuin USB-piuhan. MIDI out näyttäis olevan myös, mutta USB:stä saa virrankin samalla joten se on vähän näppärämpi. | |
![]() 21.11.2004 17:36:48 | |
Okei, kiitos :) ... pystyykös tuolla ohjelmalla tekemään sit koskettimia vaikka ei olisi midi-koskettimia itsellään? :o ... kun pienen tutkimisen jälkeen en saanut oikeen mitn ulos niistä laitteista... ainoastaan rummut sain kuulumaan :D ... onneksi tuossa on tuommoinen ohjekirja PDF muodossa mukana joten pitäisi siihen varmaan tutustua :P ... eli tarviiko niitä midi-koskettimia ollenkaan välttämättä jos tätä ohjelmaa käyttää? :o ... silti aijon ne kyllä hankkia tässä kerran ne varmasti helpottavat asioiden tekemistä :) jepapeppis! | |
![]() 21.11.2004 17:56:58 | |
Okei, kiitos :) ... pystyykös tuolla ohjelmalla tekemään sit koskettimia vaikka ei olisi midi-koskettimia itsellään? :o ... kun pienen tutkimisen jälkeen en saanut oikeen mitn ulos niistä laitteista... ainoastaan rummut sain kuulumaan :D ... onneksi tuossa on tuommoinen ohjekirja PDF muodossa mukana joten pitäisi siihen varmaan tutustua :P ... eli tarviiko niitä midi-koskettimia ollenkaan välttämättä jos tätä ohjelmaa käyttää? :o ... silti aijon ne kyllä hankkia tässä kerran ne varmasti helpottavat asioiden tekemistä :) nuotit voi piirtää siihen sekvensseri-ikkunaan ja on helppo tapa, myöskin. jos itse en osaa soittaa sisään, niin piirtelen nuotit. muista editoida myös voimakkuudet luonnollisemmiksi! koskettimet ei ole pakko olla, mutta helpottavat hommaa paljon ja tulee "luonnollisemman" kuuloista jälkeä. eikös siinä ole ihan oikea kirjakin manuaalista? helpompi lukea kun ei tartte kytätä ruutua koko aikaa.. käy kuuntelemassa www.mikseri.net/miracless . taustat tehty reasonilla. ehkä pistän sivuilleni jonkun oman rumpurefillin joskus mitä ihmiset voi käydä hakemassa jos lystää. | |
![]() 21.11.2004 19:01:33 | |
kiitosta! eikös siinä ole ihan oikea kirjakin manuaalista? *Köhköh*... täytyy myöntää ettei minun reason ole täysin laillinen ... :/ ... jeps... latailin tuosta tuon "inside out" biisin. onkos noi rummut tehty reasonilla? :o ... wau! saa aika hyvän kuuloset! :) ... mitäs kaikkea tuohon on reasonilla tehty? :) mitäs muita ohjelmia tuossa on käytetty? jepapeppis! | |
![]() 21.11.2004 19:53:21 | |
*Köhköh*... täytyy myöntää ettei minun reason ole täysin laillinen ... :/ ... Ei varmaan kannata kauheasti mainostaa tuota, täällä kun ei merirosvoista tykätä. Vastaisen varalle vaan. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty | |
![]() 21.11.2004 20:14:30 (muokattu 21.11.2004 20:16:12) | |
jeps... latailin tuosta tuon "inside out" biisin. onkos noi rummut tehty reasonilla? :o ... wau! saa aika hyvän kuuloset! :) ... mitäs kaikkea tuohon on reasonilla tehty? :) mitäs muita ohjelmia tuossa on käytetty? Juu. Rummut Reasonilla. Tuo on ihan perussetti mikä löytyy Rock Kitsin alta. Yleensä olen käyttänyt settiä mihin olen ottanut sampleja sieltä täältä. Reverbin heitin mukaan myöskin. Lopulta vein wavina Adobe Auditioniin, jossa en sen kummempia tehnyt. Toi "Inside Out" on tunnissa sävelletty ja isketty kasaan ja äänitetty, joten en mitään alkanut sen enempää säätämään. Rumpukonekin menee vain yhdelle raidalle Reasonin mikseriin. Se on sellainen laiskan miehen viritelmä =) ...Josta tuli mieleen että voisinpa tehdä rumpuraidan kunnolla siihenkin kunhan kerkiän.. | |
![]() 22.11.2004 11:31:36 | |
*Köhköh*... täytyy myöntää ettei minun reason ole täysin laillinen ... :/ ... No tuonhan nyt arvasi heti ekasta viestistä. "Sain just viidensadan euron ohjelman, mutta en tiedä mitä sillä tehdään." Haloo ... "Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata."
- Mae West | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)