runkenfuhrer 12.11.2004 20:04:17 | |
---|
... mua vituttaa niin ankarasti.. vituttaa aamusta iltaan... no se siitä Alangosta. Eli siis mulla on koneella semmonen ongelma että kaikki musan toisto ohjelmat rupee rätiseen kun laitan jonkin muun sovelluksen päälle. esimerkki tilanne: kuuntelen suloisia strokesin last night kappaleen sointuja ja melodia kuvioita.. tuleepa mieleeni katsastaa esim. sähkö posti, niin strokesin laulaja saa jostain räkää kurkkuun ja kitarat menee epävireeseen ja säröä pukkaa ihan liikaa. kun otan sähköposti ohjelmani pois päältä niin ongelma katoaa. samaa ongelmaa pukkaa jos haluan vaikka sätätä. eli jos mulla on musan toisto ohjelma päällä ( media player, bsplayer, real player) ja jos sitten laitan jonkin muun sovelluksen päälle niin ongelmia tulee kaikissa noissa em ohjelmissa. äänikortti ei jaa irq:ta minkään muun kanssa ja ajurit on uusimmat. voikohan service pack2 aiheuttaa moista ongelmaa? kiitos jo etukäteen vastauksista ja keep on rockin in the free world... |
Adawolf 13.11.2004 11:35:24 | |
---|
No se service packkihän on microsoftin pahimpia keksintöjä windowsin ohella, mutta onko sulla ny varmasti se mediaplayerin oma voluumi tarpeeks pienellä? |
Iba81 13.11.2004 12:41:44 | |
---|
Mulla oli aikalailla samoja ongelmia aikoinaan. Hyvinkin ärsyttävä homma. Mulla oli tällanen tilanne, että jos kuunteli mp3:sia ja samalla selaili nettiä, tai teki mitä tahansa muuta samaan aikaan josta tuli liikkuvaa kuvaa näytölle... niin johan rupes rätinä ja kitinä kuulumaan. Ite ratkasin ongelman sillä, että vaihdoin äänikortin. Enää se ei häiritse, mutta kuitenkin joskus rätinää ilmaantuu, mutta hyvin vähän. Eli onko äänikortti millanen, pitäskö vaihtaa? |
runkenfuhrer 14.11.2004 15:44:53 (muokattu 14.11.2004 15:46:20) | |
---|
Kiitos vastauksista :o) unohdin sanoa että mulla on integroitu äänikortti ja nää mun ongelmat alko joskus siinä vaiheessa kun formatoin mun c:n ja sitten asensin kaikki uudelleen. taisinpa päivittää kaikki mitä vaan päivittää voi eli siinä samassa tuli tuo service pack 2. vittu ku vituttaa... toista se oli ennen ku pysty kuunteleen musiikkia ja surffaan netissä yhtaikaa... oi niitä aikoja... latasin muuten itelleni tuon winamp 5.05 ja sen kanssa sama juttu eli rätisee pitäisköhän formatoida uudelleen tuo c? ei kyllä millään viittis... ja media playerin ääniasetuksia oon romplannu aikalailla ja ei niistä oo ollu mitään apua |
SaBer 14.11.2004 17:42:16 | |
---|
Yhdessä koneessa kuului kovalevyn "hakuäänet" integroidusta äänikortista... Rätiseekö se samaan tahtiin kuin "kovalevy-ledi" vilkkuu? Tuo on vissiin aika yleinen ongelma. Jonkun maadotushomman kanssa sen pitäisi ratketa. (jos se johtuu kovosta...) "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies |
d-iivil 14.11.2004 22:09:47 | |
---|
Jospa ihan siitä lähtisit liikenteeseen, että äänikortille uninstalla ja sen jälkeen install tuoreimilla ajureilla :) |
runkenfuhrer 15.11.2004 11:40:42 | |
---|
joo ei rätise ledivalon tahtiin vaan ihan milloin vaan aina kun on jokin muu sovellus päällä joka on yhteydessä verkkoon. oon poistanu ajurit ja installoinu ne uudelleen ja ongelma jatkuu. pitäisköhän varata aika mielenterveystoimistoon ennen ku vedän ranteet auki? |
d-iivil 15.11.2004 12:32:38 | |
---|
^ Mites, oletko käynyt emolevyn valmistajan kotisivuilta hakemassa tuoreimmat ajurit sekä piirisarjalle, että tuolle äänikortille? Windowsupdate ajettu myös läpi? |
runkenfuhrer 17.11.2004 11:55:20 | |
---|
yees!!! kävin hakemassa uudet ajurit emolevyn valmistajan sivuilta.tuo piirisarjan ajuri homma on vähän epäselvää... hain semmosen ohjelman ku sisoft sandra jolla pitäis nähdä mitä mun kone on syöny. emmää vaan tajunnu siitäkään kuitenkaan että mikä mahtaa olla se piirisarja. huono englanti nääs :o) updatesta sen verran että kaik muut oon päivittäny paitsi SP2:ta... ja ongelma jatkuu... mukavalta kuullosti creamin badge kun tuli semmosia rätinöitä mukaan heh :o) |
risto.laatikainen 29.11.2004 16:34:31 | |
---|
Mulla on samoja ongelmia, vaikka service pack 2:ta ei olekaan.Ongelma on siis media playerissa ja realplayerissa. Esim. Soundforge toimii ilman rutinoita. Kummallista. |