Aihe: Emu 1820 ja äänityssofta
1
Mr. Roots
02.12.2004 09:53:30 (muokattu 02.12.2004 09:59:30)
Tuli ostettua nyt kyseinen äänikortti ja olisinkin kysellyt joltain käyttäjältä ( kortin ) tai muilta guruilta mitä muita softia kuin Cubasea voisi käyttää samanaikaiseen monikanavaäänitykseen. Olen tullut sinuiksi Cool Editin/Adobe Audition kanssa ja äkkiseltään vilkaistuna Cubasen käyttöliittymä vaikutti sekavammalta.

Olen melko noviisi kun puhutaan äänikorttien ajureista, eli onko näin että yleisesti ASIO ajureilla päästään pienempiin latensseihin kuin WDM:llä? Cool editistä kuin sattuu puuttumaan ASIO tuki.

Tarvitsisin siis ohjelman millä pystyisi mahdollisimman yksinkertaisesti äänittämään 8 raitaa samanaikaisesti sisään. Kun raidat ovat wav:eina, voin siirtää ne tarvittaessa toisiin sovelluksiin editoitavaksi yms. Varmasti Cubasekin on opettelemisen arvoinen ohjelma, mutta tällä hetkellä kaipaisin vain yksinkertaista ja vakaata ohjelmaa.
mg
03.12.2004 21:39:51 (muokattu 03.12.2004 21:40:49)

Tietääkseni nykyiset WDM-ajurit eivät tue kuin stereoäänityksiä. Voin olla väärässäkin. ASIOlla saa 8 sisään.

EDIT: Tarkennetaan, että juuri kyseisen kortin WDM-ajurit tukevat muistaakseni vain stereota.
http://www.eradicationband.net
daSmack
03.12.2004 23:08:44
Mulla on itellä EMU 1212M ja Nuendo sen kaverina, on toiminut helvetin hyvin ja latenssit on ASIOn kanssa jotain 1-4ms luokkaa joten todella jees. Cubase toimii kuulemma myös hyvin ko. kortin kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)