Aihe: Syna + tietokones 1 | |
---|---|
![]() 03.10.2004 18:48:28 | |
Niin kyllä juu tiedän, että asiasta on varmaan ennenkin kyselty. Ongelmatilanne kuitenkin löytyy. Eli: On syna, tietokone ja sellanen midipiuha ja täytyisi saada se syntikan soundieditori hyötykäyttöön. Olen saanut asennettua koneelle sen pcif ajurin ja se näkyy siellä game controllereissa olevan ja ilmoittaa toimivansa. Kuitenkaan koneen yhdistäessä synaan ei jotenkin vain synny sitä yhteyttä. Synassa on siis kiinni se midipiuha niissä MIDI IN ja OUT paikoissa ja toinen pää siinä tietokoneen peliportissa. Sitä soundieditori softaa koitellessa se ilmoittaa että ei tule sitä midiä sinne perille tai sitä ei voi lähettää. Ohjelmassa oli nyt 3 eri vaihtoehtoa niissä midiporteissa ja oletan että ne olivat nuo Korgin pcif. Eli viitsisikö joku VIELÄ vähän palikoida tätä asiaa enemmän kun se ei vain tunnu olevan niin helppoa kun sitä mainostetaan? Kuinka sen yhteyden nyt sitten saa pelaamaan loppuviimein? Kiitoksia jo valmiiksi avusta! | |
![]() 03.10.2004 20:59:38 | |
Ihan semmonen pikkujuttu mutta aika tärkeä ja huomaamaton. ELi kun siinä koneen midi adapteri härdellissä lukee midi in ja out niin midi in tulee synaan out reikään ja out in reikään. Näin ainakin minun näkemissäni piuhoissa ja meinasi minunkin ensimmäiset midi räpellykset tyssätä tuohon. www.evvk.fi | |
![]() 04.10.2004 15:50:29 | |
Hömm.. Mitenköhän noin. Ymmärsinköhän oikein : Eli Koneesta lähtee siitä peliportista sellanen piuha jossa on kaksi päätä MIDI IN ja OUT synaan. Siis kokonaisuudessaan siinä piuhassa on 3 päätä IN OUT(mitkä tulevat synaan) ja se kolmas pää on se joka on koneessa kiinni (eli sellainen jossa on niitä piikkejä) http://www.musiciansfriend.com/srs7 … home/search/detail/base_pid/701132/ Eli tuollainen, mutta vain yksinkertaisempi. Yritin laittaa ne piuhat toisinpäin, mutta ei sen suurempaa menestystä tullut. Ohjelma ilmoittaa vain että "MIDI communication error occurred. Check cables and interface" Millaiset asetukset pitää synassa olla (jos se siitä johtuu)? Vai tarvinko toisenlaisen piuhan tai jotain.. Kokeilin toisella ohjelmalla ja sekin ilmoitti että "doesn't receive anything from the synth" tms. Vaikeaa neuvoa kun ei itse näe tiedän. Mutta mitä tuolle voisi tehdä? | |
![]() 04.10.2004 16:38:49 | |
Eli onko nyt niin että pitäs siirtää jotain sysex yms tietoa synalta koneelle? En korgista tiedä mutta mun casiossa pitää laittaa lähetys toiminto päälle (oliko joku bulk send) ja sitten koneella oleva softa rupee vastaanottaamaan roinaa. www.evvk.fi | |
![]() 04.10.2004 17:03:21 | |
Haluaisin lähettää tuota tietoa synasta koneelle niin että siihen koneen soundieditoriin tulisi nuo synan soundit näkyviin ja niitä voisi muokkailla sillä. Ja samoin myös lähettää muokkaamani soundit takaisin koneelta syntikalle. Sillee | |
![]() 05.10.2004 09:12:19 | |
Toimiiko se MIDI yhteys ensinnäkään? Soitteleeko syna tietokoneen lähettämiä nuotteja? Tuleeko synan lähettämät nuotit tietokoneelle? Jos nuo toimivat, niin sitten voisikin tutustua synan erilaisiin MIDI asetuksiin, niilläkin on merkitystä. Karri | |
![]() 09.12.2004 18:15:21 | |
Ja nyt monen hien veren ja kyyneltenvuodatussession jälkeen sain tämän jutun toimimaan jopa niin että ohjelmalla nimeltä MIDI-OX sain tietooni, että kyllä tämä yhteys pelaa sillä siinä oli sellainen mahdollisuus että voi tarkkailla MIDI-keskustelua synan ja koneen välillä. Pystyin soittamaan tietokoneen näppiksillä synaa itseään(ja pystyin lähettämään kiippareiden dataa koneeseen, mutta se tuli pelkkänä tekstinä ruudulle) ja kun soitin kiippareita itse niin tuli tapahtumaikkunaan selviä merkkejä että note played... Mutta soudieditorisoftan kanssa on vielä ongelma, kun se sanoo että yhteyttä ei mukamas olisi tai siinä olisi häröjä. Ideoita??? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)