Kukko 02.09.2004 11:15:43 | |
---|
Pentium II, kellotaajuus? 233 ja rammia 192?En ole ihan varma noista spekseistä.. Noh kristall toimii jotenkuten, mutta välillä pätkii, onko kone alitehoinen? Toisena kysyisin, että kun optimoin koneeni(kaikki muu pois ja pelkkä raituri+kortti+ajurit) niin riittäiskö silloin teho?, eli kannattaako tähän myllyyn hommata uutta korttia ja polttavaa asemaa laisinkaan studiomielessä?? "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
kivi 02.09.2004 11:19:28 (muokattu 02.09.2004 11:21:47) | |
---|
eli kannattaako tähän myllyyn hommata uutta korttia ja polttavaa asemaa laisinkaan studiomielessä?? Ei. Voisit ehkä yrittää tarkistaa nuo speksit, ja lisätä oikeat yksiköt perään, niin vastaaminen helpottuisi. |
Kukko 02.09.2004 11:30:30 | |
---|
Ei. Voisit ehkä yrittää tarkistaa nuo speksit, ja lisätä oikeat yksiköt perään, niin vastaaminen helpottuisi. Näkyykö ne jossain??? "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
kivi 02.09.2004 12:20:57 (muokattu 02.09.2004 12:26:30) | |
---|
Näkyykö ne jossain??? Klikkaa oikealla hiirennäppäimellä työpöydällä olevaa tietokoneen kuvaa, ja valitse 'properties'. Nää tiedot näkyvät 'Computer:' -kohdan perässä. Esimerkiksi näin mulla: System: Microsoft Windows XP Professional Version 2002 Service Pack 1 Registered to: kivi XXXX-XXXX... Computer: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz 2.40 GHz 512 MB of RAM |
Kukko 02.09.2004 13:06:17 (muokattu 02.09.2004 13:13:34) | |
---|
Klikkaa oikealla hiirennäppäimellä työpöydällä olevaa tietokoneen kuvaa, ja valitse 'properties'. Nää tiedot näkyvät 'Computer:' -kohdan perässä. Esimerkiksi näin mulla: System: Microsoft Windows XP Professional Version 2002 Service Pack 1 Registered to: kivi XXXX-XXXX... Computer: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz 2.40 GHz 512 MB of RAM Mulla näin; System: Microsoft Windows 98 Computer: GenuineIntel Pentium(r)II Processor IntelMMX(TM)Technology 192.0MB RAM Tarkoitus olisi optimoida kone pelkästään tuohon raituri-käyttöön.Muistia tietysti lisää, mutta vaikuttaako pahalta?? Toisaalta olen hommaamassa uutta läppistä, joten sillä kai onnistuisi normaalikäytön lisäksi myös raiturin käyttö... "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
Locrian 02.09.2004 13:53:08 | |
---|
Vaikuttaa pahalta.Satsaa siihen läppäriin. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmour |
kivi 02.09.2004 14:08:07 | |
---|
Tarkoitus olisi optimoida kone pelkästään tuohon raituri-käyttöön.Muistia tietysti lisää, mutta vaikuttaako pahalta?? Ikävä kyllä vaikuttaa. Koneesi todennäköisesti jämähtää heti kun raitoja on vähän enemmän, ja joku plugi päällä. Siihen läppäriin kannattaa varmaan keskittyä, jos aikoo audiolla pelata. Nykyinen koneesi toki toimii jatkossakin esim. midisekvensserinä, jos tahdot ohjata syntikoita ja muita, tai tehdä 100% konemusaa. |
Kukko 02.09.2004 14:23:58 | |
---|
Ikävä kyllä vaikuttaa. Koneesi todennäköisesti jämähtää heti kun raitoja on vähän enemmän, ja joku plugi päällä. Siihen läppäriin kannattaa varmaan keskittyä, jos aikoo audiolla pelata. Nykyinen koneesi toki toimii jatkossakin esim. midisekvensserinä, jos tahdot ohjata syntikoita ja muita, tai tehdä 100% konemusaa. Kiitos avusta,läppärikauppaan menee hän *ystävällisesti* "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
Kukko 03.09.2004 09:57:12 | |
---|
Yrittänyttä ei laiteta!: Mä kokeilin eilen tallentaa sillä kristallilla ja sehän toimiikin, muuttelin vaan randomilla settingsistä niitä arvoja...loppui pykiminen.5-raitaa pyöri yhtaikaa(laulu,kitara,basso stemma,perc.)_kyllä_ kaikissa plugarit - parhaissa kaksi!!tosin suoritin oli aika punaisella.. Mä luulen että kun mä poistan kaiken muun tolta koneelta, niin tulee ihan hyvä kotistudio. "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
StJerky 10.12.2004 13:28:47 | |
---|
Muistatko Kukko, mikä asetus sen pykimisen poisti? Minulla on numeroiden valossa tehokkaampi (750Mhz/256Mb) kone kuin sinulla ja silti toisto pykii. Olisi mukava päästä viimein tekemään noita päällekkäisäänityksiä. |
hirvoksi 10.12.2004 22:38:55 | |
---|
Olisko ollut näytteenottotaajuus? Paljon kevyemmin pyörii raidat kun ne on 16bit/44.1kHz kuin esim. 24bit/96kHz. Kristalin suosituksena on: "State of the art" machine (> 1 GHz recommended), mutta pyöriihän se toki hitaammassakin... Mä olen saanut 800MHz/512Mb -pentiumkoneessa pyörimään about 10 raitaa, pari plugaria per raita. - Pete "Mahdoton" on sana joka löytyy vain hölmöjen sanakirjasta.
- Napoleon |
StJerky 12.12.2004 23:27:05 | |
---|
Näytteenottotaajuus on 48000 khz ja tarkkuus 16bit (jostakin muualta luin, että KX-ajurien kanssa pitää olla juuri tuo. Kaikkein asetusten tarkastamisen jälkeenkin jäljellä on kaksi ongelma. 1. Toisto tökkii Kristalissa jopa yhdellä raidalla (soundforge XP:llä ja Windowsin ääninauhurilla ei töki. 2. Äänitys ei onnistu Kristalilla. Sounforgella onnistuu. Äänikortti on tosiaankin SB Live CT4760. |
StJerky 13.12.2004 08:29:03 | |
---|
En saanut Kristalia toimimaan. Päätin kokeilla Audacitya vielä kerran (aikaisemmin luovuin siitä latenssiongelman takia). Audacity toimi heti. Latenssiongelmaa ei ollut, soittaessa näki, että waveform on hiukan jäljessä, mutta ohjelma korjasi sen heti kun stoppia oli painettu. Soitin kokeeksi 7 raitaa, eikä minkäänlaista toiston tai äänityksen takkuamista ilmennyt. Lienevätkö KX-ajurit vaikuttaneet siihen että Audacity osasi korjata tuon latenssiongelman, vai onko ehtinyt tulla uudempi versio ohjelmasta? Vaikuttaa siltä, että toistaiseksi Audacity on minulla toimiva vaihtoehto. |
Kukko 15.12.2004 11:51:24 (muokattu 15.12.2004 11:58:43) | |
---|
Muistatko Kukko, mikä asetus sen pykimisen poisti? Minulla on numeroiden valossa tehokkaampi (750Mhz/256Mb) kone kuin sinulla ja silti toisto pykii. Olisi mukava päästä viimein tekemään noita päällekkäisäänityksiä. Valitettavasti en, mutta tuossahan kerroitkin että ongelmasi korjaantui ohjelman vaihdolla...Se verran vielä että mä laitoin penttiini vielä 300 herzisen prossun(oho) ja kyllä krystal toimii kuin kello (vanha semmonen;) Raitoja on ollu liki kymmenen ja plugareitakin. Kysyisin tietäjiltä vielä semmosta että kun kitaraa pistän sisään tuolla inca kortilla, niin se vahvistaa alataajuuksia itsessään aika paljon.Kun mulla on lisäksi drive-kanavassa basso-taajuudet aika tanakat niin tahtoo tulla aikamoista alapää meteliä..Korvalle soittaessa nuo ominaisuudet kuulostaa pirun hyvältä, mutta raidalle tulee liikaa alapäätä. Mikkinä on ollu tosin ainoastaan sennheiserin perus laulupuikko. Pitäisi ilmeisesti hommata semmonen 57? Vai ootteko tallettanu vahvistimesta millään isokalvoisella konkalla?Kaukaa? Ai niin nyt meni iha stydiotyöskentely puolelle... "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
StJerky 17.12.2004 11:10:41 | |
---|
Mistähän muuten johtuu, että aikanaan minulla oli pentium 100, Win95 ja Cakewalk 5. Tein moniraitanauhoituksia ja uskomattomat määrät päällekkäisäänityksiä eikä ikinä ollut latenssi tai muita ongelmia? Sitten seuraavassa Cakewalk versiossa raitojen määrä oli rajoitettu ja koneen resurssit ei enää riittäneet mihinkään. Käyttäisin edelleen tuota CW 5:ta jos se toimisi WIN2K:n kanssa. Jokainen uusi versio CW:sta (ja Sonarista) on ollut edellistä sekavampi ja huonompi (ainakin mitä olen päässyt tutkimaan). |