Timo JM 21.12.2004 21:28:20 (muokattu 21.12.2004 21:30:18) | |
---|
(En tiedä minkä toimenpiteen jälkeen tää on alkanut mutta nyt alkaa käydä jo hermoille.) Eli joka kerta kun käynnistän tietokoneen käynnistyminen pysähtyy juuri ennen kuin työpöydän pitäisi ilmestyä näkyviin. Monitori näyttää mustaa ruutua ja vasemmassa ylänurkassa vilkkuu se DOS:in valkoinen kursori. (Lyhyt vaakaviivan pätkä.) Tilanne laukeaa vain reset nappulasta. Toisella käynnistyskerralla ilmestyy se DOS valikko joka kysyy mm. käynnistetäänkö esim. vikasietotilassa vai normaalisti. Valisen normaalisti ja bang, Windows käynnistyy niin kuin pitääkin. Eli mitähän ihmettä mahtaa olla sekaisin kun kone pitää aina käynnistää tuolla tuplakäynnistys menetelmällä? Jotta tää kuulostais mahdollisimman sekavalta, niin sanotaan nyt vielä, että jos painan ensimmäisellä käynnistys kerralla ctrl+alt+del sen jälkeen kun ruutuun on ilmestynyt kaikki levyasemat, niin silloinkin Windows käynnistyy normaalisti. (Sekin on tietysti tuplakäynnistys.) Koneessa on dualboot. ME ja XP on fyysisesti eri kovalevyillä. Ongelma on kuitenkin vain ME:n kanssa. Systeemi on toiminut tähän saakka täysin moitteettomasti jo pari vuotta. Tää kiusanhenki on alle kuukauden vanha. BIOS:in olen resetoinut. Ajanut päivitetyt versiot Ad-awaresta ja AntiVir:ista, siivonut rekisteriä ja eheyttänyt kovalevyä. Kone toimii muuten täysin moitteettomasti. Pitääkö vielä kokeilla Windowsin uudelleen asennusta? Mun kokemuksella se vaan on harvemmin ratkaissut mitään ongelmia... ...siis mun mielestä. |
Juntunen 21.12.2004 21:38:11 | |
---|
Pitääkö vielä kokeilla Windowsin uudelleen asennusta? Mun kokemuksella se vaan on harvemmin ratkaissut mitään ongelmia... Tuo kuulostaisi kyllä taas niin henkimaailman ongelmalta mihin juuri winukan uudelleenasennus voisi auttaa. Laitevikaa ei liene kun kuitenkin toisella kerralla kone käynnistyy normaalisti.. Äh, emmä näistä oikeasti mitään tiedä. Minä asentaisin wintoosan. :) Dian - Dian tekee uutta demoa |
Groove Man 21.12.2004 22:12:20 | |
---|
Auttaiskohan probleeman aiheuttajan löytämisessä, jos ekassa käynnistyksessä kokeilisit ottaa WIN boot trace dumpin talteen ja katsoa mihin eka käynnistely jää. Kuulosti ainakin ensilukemalta siltä, että WIN kuitenkin jo kerkee hääräilemään jotain. Eli siis ekan BIOS käynnistelyn lomassa painele F8:sia, että saat valintaruudun esille ja valitse siitä 'aja käynnistystiedot lokiin' tms. Sitten toinen rundi ilman lokin generointia ja katsahdat ekan kierroksen dumppia, joka generoituu muistaakseni c:n juureen tai system kasioon. Jotain tommosta mä kokeilisin ekana.. |
Timo JM 29.12.2004 09:37:17 | |
---|
Pöh, ei auttanut Windowsin uudelleen asennus... ...siis mun mielestä. |
Lapis 29.12.2004 10:17:33 | |
---|
Pöh, ei auttanut Windowsin uudelleen asennus... Mulla oli töissä just tommonen pirullinen vika yhdessä DTK:ssa kauan aikaa ja siitä päästiin lopulta eroon kun päivitettiin näytönohjaimen ajurit viimeisimpiin. En tiedä auttaako sun tapauksessa mutta kannattaa kokeilla. |
Timo JM 29.12.2004 16:18:01 | |
---|
Mulla oli töissä just tommonen pirullinen vika yhdessä DTK:ssa kauan aikaa ja siitä päästiin lopulta eroon kun päivitettiin näytönohjaimen ajurit viimeisimpiin. Olen alkanut epäillä samaa. Täytynee kokeilla seuravaksi sitä. Tosin nämä ajurit on kyllä aiemmin toimineet... ...siis mun mielestä. |