Kampuzzjeah! 18.02.2005 14:43:07 | |
---|
eli tuossa pari päivää sitten nauhoitellessa alkoi ääni pätkimään ja käry haisemaan. mistäs tämä johtuu? nauhoitus tapa on:external speakerista piuha line-in:iin. "Kyllä mua nykymeno hirvittää. Esimerkiksi Suomi hip hopissa käytetty kieli ja Moon TV-puhetapa, siis yleensä tällainen kaupunkilainen hip hop -slangi tekee tällä hetkellä suomen kielelle ihan samaa mitä matkustajakoneet pilvenpiirtäjille."K.Viikate |
superfly 18.02.2005 14:49:17 | |
---|
eli tuossa pari päivää sitten nauhoitellessa alkoi ääni pätkimään ja käry haisemaan. mistäs tämä johtuu? nauhoitus tapa on:external speakerista piuha line-in:iin. Se external speaker harvemmin tuottaa linjatasoista signaalia, joten ei ihme jos savut tulee. Se ei ole tarkoitettu siihen. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Kampuzzjeah! 18.02.2005 14:55:49 | |
---|
Se external speaker harvemmin tuottaa linjatasoista signaalia, joten ei ihme jos savut tulee. Se ei ole tarkoitettu siihen. hmm...tuossa on vain efektien lähtö ja tulo, remote switch ja tuo external speaker. efektin sendistä oon koittanu mutta vahvistin rupee humisemaan sen verta kovasti että on pakko laittaa kiinni. "Kyllä mua nykymeno hirvittää. Esimerkiksi Suomi hip hopissa käytetty kieli ja Moon TV-puhetapa, siis yleensä tällainen kaupunkilainen hip hop -slangi tekee tällä hetkellä suomen kielelle ihan samaa mitä matkustajakoneet pilvenpiirtäjille."K.Viikate |
superfly 18.02.2005 14:58:47 | |
---|
hmm...tuossa on vain efektien lähtö ja tulo, remote switch ja tuo external speaker. efektin sendistä oon koittanu mutta vahvistin rupee humisemaan sen verta kovasti että on pakko laittaa kiinni. Se on lisäkaapille tuo ext. speaker -rööri. Siinä ei siis ole line-outtia ollenkaan. Sitten taitaa ainut vaihtoehto olla vahvistimen mikittäminen. Tämä on myös se parassaundisin vaihtoehto. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Kampuzzjeah! 18.02.2005 15:03:00 | |
---|
Se on lisäkaapille tuo ext. speaker -rööri. Siinä ei siis ole line-outtia ollenkaan. Sitten taitaa ainut vaihtoehto olla vahvistimen mikittäminen. Tämä on myös se parassaundisin vaihtoehto. niihän se on lisäkaapille.. mikitys on ollu mielessä mutta ku hyvä mikki tuppaa maksamaan "hieman" paljon! "Kyllä mua nykymeno hirvittää. Esimerkiksi Suomi hip hopissa käytetty kieli ja Moon TV-puhetapa, siis yleensä tällainen kaupunkilainen hip hop -slangi tekee tällä hetkellä suomen kielelle ihan samaa mitä matkustajakoneet pilvenpiirtäjille."K.Viikate |
superfly 18.02.2005 15:04:39 | |
---|
niihän se on lisäkaapille.. mikitys on ollu mielessä mutta ku hyvä mikki tuppaa maksamaan "hieman" paljon! Halvoillakin mikeillä pääsee kyllä ihan kelvolliseen lopputulokseen. Mulla on Thomannilta tilattu halpismikki (10 euroa) ja saundit on yllättävänkin hyvät. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Kampuzzjeah! 18.02.2005 15:06:08 | |
---|
Halvoillakin mikeillä pääsee kyllä ihan kelvolliseen lopputulokseen. Mulla on Thomannilta tilattu halpismikki (10 euroa) ja saundit on yllättävänkin hyvät. minkä merkkinen mikki?paljos maksaa postineen tílaus thomannilta? "Kyllä mua nykymeno hirvittää. Esimerkiksi Suomi hip hopissa käytetty kieli ja Moon TV-puhetapa, siis yleensä tällainen kaupunkilainen hip hop -slangi tekee tällä hetkellä suomen kielelle ihan samaa mitä matkustajakoneet pilvenpiirtäjille."K.Viikate |
Locrian 18.02.2005 16:18:57 | |
---|
Halvoillakin mikeillä pääsee kyllä ihan kelvolliseen lopputulokseen. Mulla on Thomannilta tilattu halpismikki (10 euroa) ja saundit on yllättävänkin hyvät. Olettaen että toi kortti ottaa vastaan enää edes ultra-ääntä. Ne on ne savut usein aika välttämättömiä toiminnan jatkamiseksi. Tyhmästä päästä kärsii koko hippi. |
askomiko 18.02.2005 16:53:28 (muokattu 18.02.2005 16:54:39) | |
---|
Nii, ei ne äänikortitkaan ilmaisia ole. Jos ostat kympin mikin niin elä sentään Thomannilta osta, postikulut on monta kymppiä. Lähikauppaan. Tai www.stpaulssound.fi 24e oli halvin mikä osui silmään. Toisaalta 99e Shure SM57:lla pärjäisit loppuelämän, miljoonastudioon asti, kannattaa harkita, kantsiiko ostaa risa. |
SaBer 19.02.2005 13:36:19 (muokattu 19.02.2005 13:37:39) | |
---|
hmm...tuossa on vain efektien lähtö ja tulo, remote switch ja tuo external speaker. efektin sendistä oon koittanu mutta vahvistin rupee humisemaan sen verta kovasti että on pakko laittaa kiinni. Sendin humiseminen johtuu todennäköisimmin maalenkistä. Eli jos uskallat katkaista vahvistimelta koneelle menevästä johdosta maajohtimen, se _saattaa_ auttaa. (olettaen, että äänikortti on ehjä) Tosin mikittäminen on erittäin varteenotettava vaihtoehto. "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
kivi 19.02.2005 15:18:12 | |
---|
Sendin humiseminen johtuu todennäköisimmin maalenkistä. Eli jos uskallat katkaista vahvistimelta koneelle menevästä johdosta maajohtimen, se _saattaa_ auttaa. (olettaen, että äänikortti on ehjä) Tosin mikittäminen on erittäin varteenotettava vaihtoehto. Jos tuossa nyt enää on mahdollisuutta äänitellä, kun saattaa hyvinkin olla niin äänikortti kuin vahvistinkin hajalla tuollaisen kytkemisen jäljiltä. |
poppamies 19.02.2005 15:31:02 (muokattu 19.02.2005 15:36:03) | |
---|
hmm...tuossa on vain efektien lähtö ja tulo, remote switch ja tuo external speaker. efektin sendistä oon koittanu mutta vahvistin rupee humisemaan sen verta kovasti että on pakko laittaa kiinni. Hmmm.FX send pitäisi kyllä toimia tyydyttävästi "G-strings are for strippers" |
Fortune 19.02.2005 16:24:56 | |
---|
Hmmm.FX send pitäisi kyllä toimia tyydyttävästi No jos se on rinnankytketty efektilenkki, niin ei välttämättä. Ja kun kerran huminaa kuuluu, niin sitä kuuluu :) "Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel |
Kampuzzjeah! 19.02.2005 16:58:11 | |
---|
Jos tuossa nyt enää on mahdollisuutta äänitellä, kun saattaa hyvinkin olla niin äänikortti kuin vahvistinkin hajalla tuollaisen kytkemisen jäljiltä. kyllä toimivat vielä. vois katella käytettynä sitä shuren mikkiä,ku on aika pirun kallis uutena. "Kyllä mua nykymeno hirvittää. Esimerkiksi Suomi hip hopissa käytetty kieli ja Moon TV-puhetapa, siis yleensä tällainen kaupunkilainen hip hop -slangi tekee tällä hetkellä suomen kielelle ihan samaa mitä matkustajakoneet pilvenpiirtäjille."K.Viikate |
kivi 19.02.2005 17:15:03 (muokattu 19.02.2005 17:16:24) | |
---|
kyllä toimivat vielä. vois katella käytettynä sitä shuren mikkiä,ku on aika pirun kallis uutena. Kun on aivan törkeän halpa uutenakin. Faktat faktoina. Mutta osta ihan millainen mikki vain. Carol MUD525 maksaa varmaan parikymppiä, ja on aivan ok tuohon tarkoitukseen. |
Fortune 19.02.2005 21:32:19 | |
---|
Kun on aivan törkeän halpa uutenakin. Faktat faktoina.
Ja oikeasti: Shuren mikkejä ei kannata etsiä käytettynä, ei niistä kukaan luovu :) "Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel |
Aman 20.02.2005 03:02:45 | |
---|
kyllä toimivat vielä. Muistan kun vanhoina hyvinä aikoina, laitoin Marsun JCM800:sen 8 ohmin speaker outputista suoraan stereopiuhan SB16 -äänikortin line-iniin... ...Hetken toimi äänikortti ja vahvistin! :) -Ari "When a naked man is chasing a woman through an alley with a butcher knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross." |
Lennu 21.02.2005 18:15:28 | |
---|
Muistan kun vanhoina hyvinä aikoina, laitoin Marsun JCM800:sen 8 ohmin speaker outputista suoraan stereopiuhan SB16 -äänikortin line-iniin... ...Hetken toimi äänikortti ja vahvistin! :) -Ari Ai kauheeta. Niissä pitäis olla joku varoitusteksti. Toi on kuitenkin ihan inhimillistä, jos ei oo mitään pohjatietoa. "Pipari on kaunista, kun sitä jaetaan rakkaudella.", -Fortune. |