Aihe: DFH Superior asennusonkelma 1 | |
---|---|
![]() 15.02.2005 17:12:16 | |
Eli tuli sitten ostettua toi Drumkit From Hell Superior paketti mutta tuli ongelmia asennuksessa. Olen päässy niin pitkälle että olen asentanu kaikki samplet samaan kansioon kaikilta levyiltä ja asentanu ne drummer.msi sun muut. Mutta ongelma on sen ReWiren kanssa kun ei tuo englanninkieli enää taivu. Eli manuaalissa lukee: 1. Run the config. applet, enable the ReWire devices you want 2. Start your host, choose the ReWire input you want as a source 3. Doubleclick the approciate Launch icon (drummer, cocktail, percussionist) to start the ReWire in your host. Eli mitä tässä pitää tehdä? Softana mulla on Cubase SX2. Kiitos taas etukäteen. | |
![]() 15.02.2005 22:06:35 | |
Taitaa kannattaa ennemmin käyttää noista VST-instrument versioita kuin Rewiren kautta. Itse ainakin käytän. Juha | |
![]() 16.02.2005 07:35:36 | |
Moikka, rewire toimii seuraavasti: Cubasessa valitset Insert -> Rewire Device -> DFH Superior (tai joku semmonen siinä näkyy, voi olla että cubasessa on jokin toinen nimi). Tekee kaksi raitaa cubaseen, jossa luultavasti otsakkeet DFH jotain. Sitten menet Start -> Programs -> DFH Superior -> Valitset drummer, cocktail tai percussionist (namä on ilmeisesti DFH standalone ohjelmia) Lataat DFH:n samplet ja sitten vaan Cubasen puolella alat laittamaan midinuotteja pianorolliin, ja ne laitetaan sitten siihen alempaan raitaan DFH:n kohdalla. Eka raita kun on/näyttää audio trackiltä ja alempi on/näyttää midi trackiltä. Kun tuota rewireä käyttää niin silloin ei ole kyseessä plugari niinkuin esim. vst on, vaan erillinen ohjelma joka käynnistetään omasta kuvakkeesta erilliseksi ohjelmaksi. Niinkuin esim. netissä klikkaat email-osoitetta niin outlook aukeaa (huono esimerkki, mutta ajaa vissiin asiansa :) ) Toivottavasti saat toimimaan. Itse käyttäisin tuota kyllä DXI tai VST instrumenttina. | |
![]() 16.02.2005 09:20:47 | |
Moikka, rewire toimii seuraavasti: Cubasessa valitset Insert -> Rewire Device -> DFH Superior (tai joku semmonen siinä näkyy, voi olla että cubasessa on jokin toinen nimi). Tekee kaksi raitaa cubaseen, jossa luultavasti otsakkeet DFH jotain. Sitten menet Start -> Programs -> DFH Superior -> Valitset drummer, cocktail tai percussionist (namä on ilmeisesti DFH standalone ohjelmia) Lataat DFH:n samplet ja sitten vaan Cubasen puolella alat laittamaan midinuotteja pianorolliin, ja ne laitetaan sitten siihen alempaan raitaan DFH:n kohdalla. Eka raita kun on/näyttää audio trackiltä ja alempi on/näyttää midi trackiltä. Kun tuota rewireä käyttää niin silloin ei ole kyseessä plugari niinkuin esim. vst on, vaan erillinen ohjelma joka käynnistetään omasta kuvakkeesta erilliseksi ohjelmaksi. Niinkuin esim. netissä klikkaat email-osoitetta niin outlook aukeaa (huono esimerkki, mutta ajaa vissiin asiansa :) ) Toivottavasti saat toimimaan. Itse käyttäisin tuota kyllä DXI tai VST instrumenttina. Mä oon aikaisemmin käyttäny LM-4:sta tuossa Cubase SX2:ssa ja sehän on tosi helppo ja näppärä. Eli periaatteessa vaikka tuossa DFH Superiorin manuaalissa lukee että toi ReWire pitää asentaa niin sitä ei varmaan sitten tarvi asentaa jos käyttää esim LM-4:sta? Onko muilla kokemuksia tuosta DFH Superior paketista? | |
![]() 16.02.2005 10:19:54 | |
Ei tartte rewireä jos LM-4:sta käyttää. | |
![]() 16.02.2005 22:40:24 | |
Ei tartte rewireä jos LM-4:sta käyttää. Mikä ReWire muuten tarkalleen on? Onko se joku editori? | |
![]() 17.02.2005 01:12:32 | |
Mikä ReWire muuten tarkalleen on? Onko se joku editori? Jos Lontoon murre taipuu niin propellipäät selittävät asian näin: http://www.propellerheads.se/techno … wire/index.cfm?fuseaction=mainframe "Every breath you take, every move you make, I'll be watching you. That's police talk." -Sledge Hammer | |
![]() 17.02.2005 08:29:11 | |
Mikä ReWire muuten tarkalleen on? Onko se joku editori? Moikka, rewirellä saa toisen ohjelman "mukaan" ensimmäiseen ohjelmaan, oli se sitten softasyna, toinen raituri tms.. Eli vaikka sonariin liittää reasoniin, niin sonarilla voi komentaa reasonia ja reasonista saa äänet sonarin biisiin. Kahden ohjelman hyödyt samaan pakettiin. Vähä vaikee selittää :) | |
![]() 17.02.2005 11:30:29 (muokattu 17.02.2005 11:32:57) | |
Moikka, rewirellä saa toisen ohjelman "mukaan" ensimmäiseen ohjelmaan, oli se sitten softasyna, toinen raituri tms.. Eli vaikka sonariin liittää reasoniin, niin sonarilla voi komentaa reasonia ja reasonista saa äänet sonarin biisiin. Kahden ohjelman hyödyt samaan pakettiin. Vähä vaikee selittää :) Kyllä mä ymmärsin :) Mutta mitä hyötyä siitä esim tässä DFH Superior paketin yhteydessä on jos käyttää ReWirea tai ihan tavallista LM-4:sta? Mitä eroa ja hyötyä noilla on käytännössä? | |
![]() 17.02.2005 13:09:39 | |
Eikös LM-4 oo suppea proggis ? jotain 8 samplea tms saa tohon ? Varmaan tohon DFH:n omaan softaan saa noi rummut "istumaan" paremmin, enemmän sampleja tms. Mutta jos olet sinut on LM-4:n kanssa, niin käytä ihmeessa, turha tapella softien kanssa kun luomisvimma iskee :) | |
![]() 17.02.2005 23:54:41 (muokattu 17.02.2005 23:58:20) | |
Paljonko DDR RAM muistia vaaditaan n. 2,66 GHZ:n koneessa DFH:n täysiveriseen pyörittämiseen ? Noi tietokonekauppiaat tuntuu kusettavan asiakkaita niin että jos ostat sen 1,24 GB ram-muistia niin joudut maksamaan siitä enemmän kuin jos ostat 2 x 512MB DDR palikkaa halvemmalla. Verkkokaupasta saa Transcend Jetram 512MB DDR 400MHz hintaan 79.90€. Kaksi tällaista tekee 159.8€. Jos ostaa Transcend Jetram 1024MB (1GB) DDR 400MHz CL2.5 muistimodulin niin hintaa tulee pelkästään tästä 256.90 €. Moninkertaisesti enemmän. Teemujazz | |
![]() 18.02.2005 23:03:26 | |
Itselläni on 1 GB muistia, jolla pärjää mielestäni ihan hyvin. Tosin tällöin ei voi käyttää reaaliajassa mm. mikkien vuotoja, mutta rumpukitti voi olla aika iso. Lopuksi, kun mididata on saatu äänitettyä DFHS:ään, bouncea vaan peliin, jolloin muistin määrällä ei ole merkitystä. Juha | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)