Aihe: Äänikortin asennus ongelma(audiophile)!!
1
Clansman
04.03.2005 13:20:09
Elikkä ongelman lähtivät liikkeelle kun yritin jokin aika sitten päivittää sbliven ajureita winxphen. Yhtäkkiä ajureitten asennuksen jälkeen control panelin sounds ja audio devices kadotti korttini ja siellä lukee vain teksti: no audio device. No sitä ennen olin jo tilannut audiophile2496 kortin. Olin sitten ilman ääntä viikon kunnes uusi kortti saapui. Ja nyt sama ongelma jatkuu audiophilellä. Olen asentanut driverit(asennuksen jälkeen kone ilmoitti että ajurit on oikein asennettu ja kortti on käytössä), kortti on oikein kiinni pci-paikassa, on varmistettu ohjauspaneelista, että kortti on myös käytössä eli enable jne jne, mutta edelleenkin sounds and audio devices jankuttaa no audio device. Tosin device managerissa on keltaisia huutomerkkejä multimedia controllerin, video controllerin ja microsoft WINMM WDM audio compability driverin kohdalla. Muuten näyttää hyvältä, device managerissa tuo kortti kyllä näkyy ja myös se että driverit on oikein asennettu ja kaiken pitäisi olla kunnossa?!. Sbliveä ei ole enää rinnalla, joten siitäkään ei pitäisi olla haittaa.. Sekoittavatko nyt vanhat sbliven ajurit jotenkin tota uutta korttia? Onko integroidusta äänikortista jotain haittaa? Mitä helvettiä pitäis tehä? Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus"
Clansman
04.03.2005 13:21:31
perkele kahteen kertaan.. no sellasta on elämä...
Simppa75
04.03.2005 15:50:24 (muokattu 04.03.2005 15:55:21)

Terve!

Itse asentelin ton Audiophile2496 kortin tossa viikko sitten ja mä disabloin ton emoon integroidun kortin ihan kättelyssä. Oli joku SoundMax tms. Sen jälkeen heitin kortin paikalleen ja asensin m-audion sivuilta ton uusimman ajuripaketin (http://www.m-audio.com/index.php?do=support.driverdownload&ID=461), jonka jälkeen jouduin heittämään vielä ne paketissa tulleet ajurit, jotta sain toimimaan. Kortin kontrollipaneelissa näyttää olevan kyllä käytössä tuo uusin ajuriversio (5.10.00.0048a).

Noi huutomerkit devicemanagerissa viittais kyllä siihen että sulla menee audiophilen ja aikasemman kortin kilkkeet solmuun keskenänsä. Sähän voit disabloida ne controllerit, jotka menee ristiin. Ja tseki add/remove programsin kautta onko sulla jotain SBLiven sohjoa siellä asennettuna, kantsis ehkä poistaa.

Aijjoo lisäks mulla Sound,video and game controllersien alla vain M-Audio Delta Audiophile ja Media Control Devices -controllerit.

Good Luck!

/Simppa
Elämä on ihmisen parasta aikaa! - M.Nykänen
Clansman
04.03.2005 16:20:13
Ah.. kiitos simpalle! poistin kaikki roskat mitkä viittasivat tuohon sbliveen ja yhtäkkiä kortti löytyikin uudelleen käynnistyksen jälkeen.. ongelmat selvitetty... ainakin toistaiseksi;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)