Aihe: Home Studio 2004
1
vigoyan
15.03.2005 17:20:07
Morjens,

Oon miettinyt että jos laittais HS4:n itelleen diginauhotteluja varten. Mitä mieltä olette ko. ohjelmasta. Kuulin että Home Studioon laitettaessa Dx-plugin esim. midisyna, niin johan kohisee, pitääkö paikkansa? Vai tarttisko olla VST-pluggari. Onko kohinat yleensäkään softasta kiinni? Niin ja mitäköhän tuosta Home Studiosta kannattais maksaa (Onko se niinku sama asia kuin SONAR, josta jengi puhuu?) Kaippa siitäkin on olemassa kaikki versiot niinkuin Toyota Corollastakin SE, LE, LX jne. mikä olis jämpti.
Ukko
15.03.2005 17:26:56

Katso www.cakewalk.com. Softasynat ei paljo kohise. Tällä sun tietolähteelläs on puutteellista tietoa tai koneessa jotain vialla. Niin ja millään integroiduilla äänikorteilla ei kannata alkaa leikkimään. Mene vaan hermot.
reiska p
16.03.2005 09:45:29
Jos kohisee on koneessa jotain vialla tai sitten plugari on huono. Itse en ole huomannut, eikä kukaan muukaan äänityksissäni mitään kohinaa.
Kx -ajureilla saattavat jotkut plugari-soundit räsähdellä.
Jouni Antero
16.03.2005 10:09:52
Noi homestudiot on yleensä mainioita hinta/laatu-suhteeltaan juuri kotikäyttöön, koska ne on käytännössä hieman riisuttu versio jostain Sonarin versiosta. MItä puuttuu on yleensä joku mtc-synkronisointimahdollisuus ym jutut, joita tarvitaan vasta jo ammattimaisessa laiteympäristössä. Lisäksi joskus on halvempaa ostaa Homestudio-versio ja päivittää Sonariin, kuin ostaa Sonar suoraan (se on taas näitä it-alan outoja myyntistrategioita...). Äänenlaadulla ei ole eroa.
PIM
17.03.2005 08:02:04
Noi homestudiot on yleensä mainioita hinta/laatu-suhteeltaan juuri kotikäyttöön, koska ne on käytännössä hieman riisuttu versio jostain Sonarin versiosta.

Paremminkin ehkä voisi sanoa että niihin on lisätty jotain idioottimaisia keinotekoisia rajoituksia, jotka ajaa ostamaan kalliimman täysversion sitten kun niihin törmää. Samalla rahalla, ja yleensä halvemmalla, saa jo n-Trackin, jossa ei näitä rajoituksia ole ja joka luultavasti tarjoaa vähintäänkin samat ominaisuudet kuin tälläinen "kevytversiokin". Mitä siis yritin tällä samoa on että ennen ostamista selvitä myös mitä ohjelmalla EI VOI tehdä, koska siinä vaiheessa viimeistään alkaa vituttaan jos sulla olis äänikortissa vaikka 16 inputia, mutta softa antaa äänittää vaan 8 kerrallaan.

Ihan konkreettisena esimerkkinä voin heittää että mulla oli joskus koneessa Yamahan DSP factory äänikortti, joka oli käytännössä yamahan digimikseri PCI kortilla ja erehdyin ostamaan Cubasis VST 4:n siinä toivossa että olisin saanut siitä halvan perusraituriohjelman, josta olisin voinut soittaa raidat suoraan äänikortin mikseriin ja miksata siellä käyttäen kortin DSP equja ja kompuroita. Muuten ihan hyvä idea, mutta en tajunnut tarkistaa että eihän siinä prkleessä ollut käytettävissä kuin yksi vaivainen stereolähtö eli ne sata euroa meni täysin hukkaan ja viidellä kympillä sai sitten n-Trackin jolla homma toimi kuten olin suunnitellut.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Jouni Antero
17.03.2005 11:09:38
Hm - 16 inputtia kotikäytössä? Jos tarvitsee 16 inputtia, niin minä jo kuvailisin sitä "ammattimaiseksi" ympäristöksi, johon en ko softaa suositellutkaan ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)