Aihe: Sonar pirulainen tahmaantuu
1
drlecter
13.03.2005 13:46:42 (muokattu 13.03.2005 13:47:49)

Kumma homma sonarin kanssa.

Kun nauhoittaa vaikka riffin ja painaa välilyöntiä session päätteeksi sonar jähmettyy 3-6 sekunnin ajaksi klipin pituudesta riippuen.
Kun homma on ottanut aikansa klippiin piirtyy se käppyrä jonka jälkeen vasta voi kuunnella nauhoituksen.

Kummallista sinänsä, että nauhoitus on toiminut tähän päivään asti normaalisti, eikä ole tollaisia tarvinut ennen odotella. Harmillista myös siinä mielessä että vie bändiltä turhaan studioikaa prkleen softavika.

Kokeilin myös päivittää sonarin 4.0.1 versioon.

AMD 2700 2.17 Ghz
1GB muistia
DSP2000 C-Port äänikortti
Radeon 9600XT näytönohjain
MSI K7N2 Delta Emolevy

Win XP Service Pack 2
Sonar 4.0.1

Näytönohjain ja äänikortti oli samlla IRQ(keskeytyksellä). Eikä kortin vaihtaminen toiseen PCI- paikkaan auttanut mitään.
Koitin myös eheyttää kovalevyt ja korjata projektitiedostot.

Kannattaako joka projektille tehdä omat audiokansiot? Tällä hetkellä mulla on kaikki wavvit samassa kansiossa.
Ihminen on viisas mies. NOME FretboardFromHell Directions
drlecter
14.03.2005 17:43:29

Voi raato, eikö kellään ole samoja ongelmia ollut? Käämit kireällä taistelen ja paraillaan lataan 4.0.2 päivitystä.
hoffe
14.03.2005 19:53:02
Voi raato, eikö kellään ole samoja ongelmia ollut? Käämit kireällä taistelen ja paraillaan lataan 4.0.2 päivitystä.

Ei ole ollut ihan samoja kokemuksia, mutta sonar 3:n kanssa kylläkin kaikenlaista epämääräistä kaatuilemista ja voltinheittämistä... Kyllä se sillä 3 versiolla tuntuu tahmaileman sillon tällön. Valmistajan sivuiltahan löytyy päivitettyt versiot ja lista siitä mitä on korjattu. Oletko kokeillut valmistajan omaa foorumia?
"Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa."
drlecter
14.03.2005 20:56:38 (muokattu 14.03.2005 20:56:46)

Oletko kokeillut valmistajan omaa foorumia?

Selailin foorumia juu. Eipä silmiin sattunut samanlaista ongelmaa.
hoffe
15.03.2005 08:46:58
Kun nauhoittaa vaikka riffin ja painaa välilyöntiä session päätteeksi sonar jähmettyy 3-6 sekunnin ajaksi klipin pituudesta riippuen.Kun homma on ottanut aikansa klippiin piirtyy se käppyrä jonka jälkeen vasta voi kuunnella nauhoituksen.

Tiedän tämän ominaisuuden, mutta ei sen pitäisi jähmettyä tuon piirtymistä edeltävänä aikana, ainankin tuossa 3 versiossa pystyy samaan aikaan tekemään muutakin. Kuten sanoit, että aikasemmin toiminut, joten mieleen tulee että jos se ohjelma on mennyt yksinkertaisesti vain solmuun...eli oletko kokeillut asentaa ohjelmaa uudelleen?

AMD 2700 2.17 Ghz...
Itsellä on suht sama setti ja kyllä pitäisi riittää tehot.

Win XP Service Pack 2
WSP 2 on aiheuttanut monia ongelmia. Ettei vaan ongelma ole ilmentynyt tuon SP asentamisen jälkeen.

Kannattaako joka projektille tehdä omat audiokansiot?
Jos ei auta itse ongelmaan, niin ainakin selventää audioclippien sijaintia kovolla...
"Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa."
drlecter
15.03.2005 10:12:42

Kuten sanoit, että aikasemmin toiminut, joten mieleen tulee että jos se ohjelma on mennyt yksinkertaisesti vain solmuun...eli oletko kokeillut asentaa ohjelmaa uudelleen?

Se onkin edessä tänään. Puuh..
d-iivil
15.03.2005 12:21:16
Ainakin mulla SP2 vetää Sonar 4:sen ihan jojoon. Sen poistamista lähtisin ensimmäisenä testaamaan heti Sonarin uudelleenasennuksen jälkeen.
drlecter
15.03.2005 14:29:50

Kuvittelisin että ongelma juontaa juurensa picture cacheen.
Mulla on nimittäin 3920 tiedostoa sielä Picture Cache-kansiossa.
Jos kylmästi ottais varmuuskopion siitä kansiosta ja tyhjentäisi sen, mitä voi tapahtua pahimmassa tapauksessa?
karkkka
15.03.2005 14:34:55
Ainakin mulla SP2 vetää Sonar 4:sen ihan jojoon. Sen poistamista lähtisin ensimmäisenä testaamaan heti Sonarin uudelleenasennuksen jälkeen.

tuossa XP:n SP2 issueen fixi:
http://www.cakewalk.com/support/kb/kb2004216.asp
Born mistake prone™
drlecter
15.03.2005 14:36:31

Joo nyt toimii, eikä tarvinnut asentaa mitään uusiksi!
Luulenpa että kansiossa oli vaan liikaa tedostoja.
Pitäs saada joka projektille omat picture cache-kansiot jotenkin.
drlecter
15.03.2005 14:37:00

Testasin tuon jo aikaisemmin.
d-iivil
15.03.2005 15:08:34

Kah, tattis tästä. Jää kyllä silti SP2 asentamatta, sillä mulla on myös muita ohjelmia jotka eivät niinkään pidä äspeekekkosesta. Eikä tuo SP2:nen oikeastaan minulle tuo mitään mitä kaipaisin muutenkaan.
aantila
15.03.2005 16:20:37 (muokattu 15.03.2005 16:25:46)
Kuvittelisin että ongelma juontaa juurensa picture cacheen.
Mulla on nimittäin 3920 tiedostoa sielä Picture Cache-kansiossa.
Jos kylmästi ottais varmuuskopion siitä kansiosta ja tyhjentäisi sen, mitä voi tapahtua pahimmassa tapauksessa?

Ei mitään ihmeellistä. Picture Cachessa on vain "kuvat" valmiina wavien aaltomuodoista raidoilla. Seuraavalla kerralla kun aukaiset projektin niin ne piirretään uudelleen ja tallennetaan samaan cacheen. PictureCachen kokoakin kannattaa suurentaa aud.ini tiedostossa.

-AA-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)