Aihe: Cubase SX ja midinä rummut
1
agelesseyes
12.03.2005 12:19:06
Olen täysi noviisi näissä nauhoitushommissa, ja ajattelinki teidän puoleen kääntyä asiassa joka on pitkään mietityttänyt.

Minulla on kotonani rolandin td-6 sähkörumpusetti, josta löytyy midi in ja out. Kysymykseni siis on, että voiko cubaseen ladata jokaiselle raidalle oman rumpusoundin, ja sitten soitella niitä midin kautta rolandeilla ja vieläpä nauhoittaa?. Tarkoitan siis, että raidalle 1 menee basari, raidalle 2 virveli jne. Soundeina käyttäisin esim drumkit from hellin soundeja. Mitä kaikkea pitää tehdä , että kuvailemani kaltaisen systeemi pitää toteuttaa?
Klezberg
12.03.2005 19:30:12 (muokattu 12.03.2005 19:31:41)

Olen täysi noviisi näissä nauhoitushommissa, ja ajattelinki teidän puoleen kääntyä asiassa joka on pitkään mietityttänyt.

Minulla on kotonani rolandin td-6 sähkörumpusetti, josta löytyy midi in ja out. Kysymykseni siis on, että voiko cubaseen ladata jokaiselle raidalle oman rumpusoundin, ja sitten soitella niitä midin kautta rolandeilla ja vieläpä nauhoittaa?. Tarkoitan siis, että raidalle 1 menee basari, raidalle 2 virveli jne. Soundeina käyttäisin esim drumkit from hellin soundeja. Mitä kaikkea pitää tehdä , että kuvailemani kaltaisen systeemi pitää toteuttaa?

En tiedä saako tuon Rolandin lähettämään eri padit eri midi-kanavilla. Jos ei, niin helpoin on äänittää ne silloin Cubasessa yhdelle raidalle. Ne saa siitä tarvittaessa kyllä jaettua omille raidoilleen, jos haluaa. Cubasessa pääse kyllä vapaasti valitsemaan rumputrackin kullekin "sävelkorkeudelle" (kutakin lyötävää padia tms. vastaa oma sävelkorkeus) mikä värkki soi ja mikä ääni. En osaa suoraan neuvoa miten tuo tehdään mutta muistan nähneeni ohjeissa. Eli siis vaikka ne kaikki basarit, virvelit ym. menisivät samalle raidalle, niin silti pääsee valikoimaan mitä soundia mikäkin ohjaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)